پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

اذعان مقام‌نظامی‌صهیونیست به‌توان حزب‌الله

شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 317605
فرمانده جبهه شمالی در رژیم صهیونیستی به دشوار بودن رویارویی با رزمندگان حزب الله لبنان و اشتباه بودن محاسبات خود درباره دوام نظام سوریه اذعان کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از شبکه المنار نوشت: یائیر گولان گفت: ما قبلا تصور می کردیم که در دو جبهه در شمال می جنگیم اما اوضاع به گونه ای دیگر بود و در واقع یک جبهه شامل حزب الله،نظام اسد و ایران بود و تغییر این وضع بر طرح ها و نحوه استقرار ما تاثیر خواهد داشت.

وی اذعان کرد: درگیری آینده با حزب الله بسیار دشوار خواهد بود و زیان های و تلفات زیادی برای جبهه داخلی اسرائیل به دنبال خواهد داشت و به هر اندازه که حزب الله با قدرت بیشتر عمل کند تلفات بسیار کُشنده تر خواهد بود.

جولان ادعا کرد: ما مجبور هستیم که به مناطقی که نیروهای حزب الله در آن حضور دارند برسیم.

وی در پاسخ به خبرنگار رسانه صهیونیستی درباره ارزیابی از جنگ دوم لبنان و به ویژه موشک های حزب الله به صفد در فلسطین اشغالی به تصاویر سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله،بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و حسن روحانی که بر روی دیوار دفترش نصب کرده اشاره کرد و گفت: مطابق اسلوب انگلیسی ها باید تصاویر دشمن خود را بر روی دیوار نصب کنی تا به یاد داشته باشی که چه کسی علیه تو و چه کسی همراه توست.

این مسئول نظامی رژیم صهیونیستی درباره احتمال جنگ حزب الله با این رژیم بیان کرد: حزب الله توان بالایی دارد اما درباره تمایل این حزب به جنگ با اسرائیل باید بگویم که در حال حاضر تمایلی نزد حزب الله برای جنگ با اسرائیل وجود ندارد اما در آینده ممکن است شرایط تغییر کند و همه چیز به شرایط بستگی دارد.حزب الله دشمن قوی است و هیچ نظامی نباید توان دشمن را نادیده بگیرد.

جولان ضمن پیچیده توصیف کردن نابودی سلاح شیمیایی در سوریه از منتفی نشدن طرح ایجاد کمربند امنیتی در مرزهای فلسطین اشغالی با سوریه خبر داد و افزود: نظام سوریه فرو نمی پاشد هر چند که از نظر نظامی و اقتصادی با مشکلات فراوانی روبرو است.نبردها سرنوشت ساز نخواهد بود و فروپاشی سریع نیست.بسیاری بر این تصور بودند که نظام اسد خیلی زود فرومی پاشد اما من آن را نیازمند گذشت ماه های طولانی دانستم اما من نیز اشتباه کرد زیرا بشار اسد بیش از تصور من دوام آورد من احتمال می دادم پس از یکسال و نیم ساقط شود اما درگیری ها همچنان ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *