چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
۳

توهم مضحک نتانیاهو برای تعامل با ایران

جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب: 317446
در حالیکه سخنرانی ضدایرانی امسال نتانیاهو در سازمان ملل هم نتوانست اسرائیل را از انزوای روزافزون خارج کند وی در اظهارنظری مضحک می‌گوید اگر ایرانی‌ها بخواهند با وی ملاقات کنند، او این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد.
به گزارش جهان، خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل نوشت: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی که پس از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل همچنان برای مصاحبه با شبکه‌های خبری و مقابله با موج مثبتی که بعد از سفر هیئت ایرانی در آمریکا ایجاد شده، همچنان در این کشور به سر می‌برد، در مصاحبه با یکی از رسانه‌های آمریکایی در اظهارنظری عجیب گفته است اگر ایرانی‌ها بخواهند، حاضر است موضوع ملاقات با رئیس‌جمهور ایران را بررسی کند.
 
نتانیاهو برای مقابله با اقدامات دستگاه دیپلماسی ایران در نیویورک طول سفر خود را یک روز افزایش داده تا بتواند با رسانه‌های بیشتری در مورد ایران گفت‌وگو کند. وی پیش از سفر به نیویورک نیز گفته بود قصد دارد حقایق اظهارات مقامات ایرانی را آشکار کند. با این حال سخنرانی سراسر غیردیپلماتیک و توهین‌آمیز وی بیش از هر چیز بازتاب‌های منفی‌ای برای وی در پی داشت.
 
نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در مصاحبه‌ خود با رادیو عمومی ملی (NPR) آمریکا بار دیگر ایران را به تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای متهم کرده و گفته است ایرانی‌ها باید برنامه هسته‌ای خود را به طور کامل متوقف کنند.
 
وی در مورد ملاقات با مقامات ایرانی هم گفته است: ملاقات مهم نیست. من با روند دیپلماتیک مشکلی ندارم. چنین پیشنهادی به من نشده، اما اگر پیشنهاد شود آن را بررسی خواهم کرد، البته مسئله این نیست.
 
نتانیاهو افزود: اگر با آن‌ها ملاقات کنم، باز هم همین سوال را پیش روی آن‌ها می‌گذارم که آیا حاضرند برنامه هسته‌ای خود را به طور کامل متوقف کنند؟ چرا که آن‌ها نباید به غنی‌‌سازی ادامه دهند.
 
وی در این مصاحبه بار دیگر اظهارات اخیر مقامات ایرانی را «بی‌مصرف» توصیف کرده، اما گفته است از حصول توافقی واقعی در مورد موضوع هسته‌ای ایران، خرسند می‌شود. منظور نتانیاهو از توافق که پیش از این هم به آن اشاره کرده بود، چهار شرط توقف کامل غنی‌سازی، خروج اورانیوم غنی‌شده از ایران، تعطیلی سایت فردو و نهایتا توقف توسعه و ساخت نیروگاه آب سنگین اراک.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


باید دید ایرانی ها این فرد بی ارزش را اصلا انسان حساب می کنند که با او ملاقات کنند؟!
مرگ بر صهیونیسم...
ما این رژیم جعلی را اصلا قبول نداریم مرتیکه می گوید حاضرم دیدار کنم!