يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

اخطار کرباسیان به ستاد مبارزه با قاچاق کالا

پرونده‌های فساد در گمرک مربوط به دولت قبل است
جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب: 317419
رئیس کل گمرک با بیان اینکه کالای معطل مانده در گمرک نداریم، به ۳روش تسریع در ترخیص کالا اشاره کرد و درباره طرح چند پرونده کلان تخلف گمرک از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا، به این ستاد اخطار داد و گفت: این تخلفات مربوط به دولت قبل است.
به گزارش جهان، مسعود کرباسیان در گفت‌وگو با تسنیم با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی در گمرک برای ترخیص دارو و کالای اساسی وجود ندارد، اظهار داشت: تمامی امور در گمرک روال عادی خود را پیدا کرده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی ضمن اشاره به اینکه کالای معطل مانده در گمرک نداریم، تصریح کرد: حجم واردات کالاهای اساسی به کشور به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و همین نشان می‌دهد که دیگر در کشور مشکلی به نام کالای اساسی و کمبود آن نداریم.

* ۳ روش کرباسیان برای تسریع ترخیص کالاهای اساسی از گمرک

رئیس کل گمرک با بیان اینکه واردات اولویت دهم کالایی نیز سهم بسزایی در افزایش واردات کشور داشته است، گفت: فضا در دوره قبل به گونه ای بود که هنگام گرفتاری مردم و کمبود کالای اساسی و دارو مجوز ترخیص خودرو صادر می شد اما الان اینطور نیست چراکه بعد از ترخیص دارو و کالای اساسی مجوز گروه دهم داده شد.

معاون وزیر اقتصاد همچنین درباره چگونگی تسریع در ترخیص کالاهای اساسی از گمرک اظهار داشت: از طریق پذیرش ضمانت نامه به جای وجه نقد، هماهنگی با سازمان‌ها برای تسریع صدور مجوزهای قانونی ترخیص و ایجاد کانال ویژه برای تولید به زودی فرایند ترخیص کالا را سرعت می دهیم.

* روی خرابه‌های دیگران نباید خانه ساخت/ حاضرم درباره عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق صحبت کنم

کرباسیان در ادامه در واکنش به اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر وجود پرونده های کلان تخلف گمرک درباره واردات تریلی قاچاق و خودرو سواری افزود: این موارد درحالی مطرح شده که مربوط به یک سال و نیم قبل است و به زمان دولت جدید ارتباط ندارد.

وی با انتقاد از طرح این مسائل از سوی ستاد مبارزه قاچاق کالا و ارز ادامه داد: این درست است من هم پرونده‌های مربوط به سازمان‌های دیگر را اعلام کنم؟ درحالی این پرونده از ستاد قاچاق کالا مطرح شده که کاشف، شاکی و بررسی کننده اصلی آن گمرک بوده است.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: تذکر جدی می‌دهم اگر مواردی را که مربوط به قبل بوده و ارتباطی با دولت فعلی ندارد از سوی مسئولان مربوطه مطرح شود من هم درباره عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز صحبت خواهم کرد.

کرباسیان خطاب به مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: روی خرابه‌های دیگران نباید خانه ساخت؛ گمرک به دنبال حل مسائل و مشکلات جاری مردم است و قصد کالبد شکافی دوره‌های قبل را ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این بازم برگشت گمرک؟؟؟

هه

همشون دارن میان