يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

پناهگاه قرآن‌جویان در شیراز

سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب: 316774
امام جمعه شیراز گفت: مزار حافظ باید محل رفت و آمد و پناهگاه افرادی باشد که با قرآن و مفاهیم بلند آن آشنا باشند.
آیت‌الله اسدالله ایمانی در حاشیه سلسله برنامه‌های جزءخوانی قرآن، با عنوان دولت قرآن که هر هفته در جوار مقبره حافظ شیرازی برگزار می‌شود، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: مزار حافظ خلوتگاه راز است و می‌تواند خلوتگاه عشق و مناجات با خدا نیز قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: قرآن تنها کتابی است که کلام حضرت حق بوده و دستخوش تغییر و تحریف نشده است.

ایمانی ادامه داد: در بین کتب آسمانی، تورات مکتوب نازل شد و مجموعه دستورالعمل‌هایی است که هنوز بخشی از آن باقی مانده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: انجیل مجموعه مواعظ و نصایح عیسی‌بن مریم است که سال‌ها پس از فوت (بنا به قول مسیحیان) یا بالا رفتن (در اعتقاد مسلمانان) وی جمع‌آوری شده است.

به گفته وی، نزدیک‌ترین انجیل حداقل ۵۰ سال با زمان حیات عیسی‌بن مریم فاصله داشته است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: زبور داوود نیز مجموعه مناجاتی است که بر قلب داوود آمده، از ابراهیم نبی با اینکه کتاب داشته، مکتوبی باقی نمانده و از نوح نیز چیزی در دست نیست.

ایمانی بیان داشت: قرآن عین کلام خداوند است که به شکل وحی بر پیامبر نازل شده و کسانی که در کنار پیامبر بودند آن را می‌نوشتند و بعدها نوشته‌ها جمع‌آوری و به همان شکل کتاب شد.

وی در مورد ترتیب و تولی سوره‌ها و مدت زمان نزول آیات و سوره‌ها مواردی را بیان کرد و گفت: قرآن یک مرحله عام دارد که همگان می‌توانند از آن استفاده کنند اما مرحله عمیق‌تر و معانی بلند آن توسط مفسران قابل کشف است.

این مسئول ادامه داد: علامه طباطبایی اعتقاد داشت باید چند سالی یک تفسیر برای قرآن نگاشته شود، چرا در هر مرحله از زندگی بشر اموری فهم می‌شود که گذشتگان آن را نمی‌دانستند.

به گزارش فارس، در این برنامه‌ها جمعی از افراد حاضر به بیان نقطه‌نظرات خود می‌پردازند و آیت‌الله ایمانی به سخنان آنان گوش فرا می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *