دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

حیوانات هم پچ پچ می کنند

دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب: 316715
جانورشناسان می دانند که برخی از حیوانات هم تحت شرایط خاص پچ پچ می کنند، یا چیزی شبیه آن انجام می دهند. اما تا به حال در هیچ موجودی غیرانسان مشادهده نکرده بودند.
به گزارش جهان به نقل از خبرآنلاین حیوان مورد نظر تامارین کلاه پنبه ای (Saguinus Oedipus)، یکی از کوچکترین موجودات از رسته ی پستانداران، می باشد که در جنگل های استوایی شمال غربی کلمبیا در آمریکای جنوبی زندگی می کند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000316/nf00316715-1.jpg

رفتار پچ پچ گونه ی این حیوان در باغ وحش پارک مرکزی شهر نیویورک در طی آزمایشی برای ضبط فریادهای هشداردهنده ی تامارین هنگام ترس از انسان کشف شد. وقتی کارگر ناشناس باغ وحش به آنها نزدیک شد، همگی ساکت شدند.

هنگامی که محققان اسپکتورام های صوتی را تجزیه کردند، متوجه شدند در حقیقت تامارین ها بسیار آرام با هم ارتباط برقرار می کردند.

بنا به گفته ی محققان این آزمایش، راشل موریسون و دیانا رئیس، این یافته گواه بالقوه ای برای تکامل همگرا در استراتژی های ارتباطی میان گونه های بسیار اجتماعی می باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *