شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱
۳

سوگواریِ ماندگار برای مادری زینب‌نشان +تصاویر

شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۱۵
کد مطلب: 312810
آیین ترحیم حاجیه فاطمه سلیمانی مادر صبور و فداکار سرلشکر قاسم سلیمانی در مسجد جامع کرمان برگزار شد تا این سوگواری باشکوه برای مادری زینب‌نشان در ذهن‌ها ماندگار شود.
به گزارش جهان، بعد از ظهر امروز آیین ترحیم حاجیه فاطمه سلیمانی مادر صبور و فداکار سرلشکر قاسم سلیمانی با حضور مقامات کشوری و لشکری و مردم کرمان باشکوه هرچه تمام در محل مسجد جامع کرمان برگزار شد تا این سوگواری برای مادری که در صبوری نشان از حضرت زینب (س) داشت در ذهن‌ها ماندگار شود.
 
18 شهریور آغاز یک غم بزرگ

 
18 شهریور ماه جاری والده مکرمه سردار رشید اسلام حاج‌ قاسم سلیمانی به دلیل کهولت سن در 80 سالگی دار فانی را وداع گفت و پیکر این بانوی فداکار یک روز بعد با حضور سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، جمعی از مسئولان استان کرمان و ... در روستای قنات‌ملک از توابع شهرستان رابر استان کرمان تشییع و به خاک سپرده شد.
 
همچنین مراسم سومین روز درگذشت والده سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسجد جامع روستای قنات ملک شهرستان رابر برگزار شدکه در این آیین شخصیت‌های کشوری از جمله محمدباقر قالیباف شهردار تهران، رستم قاسمی وزیر سابق نفت، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استانی و میهمانان خارج از کشور حضور داشتند.
 
پیامکی که حاج قاسم برای کرمانی‌ها داد

 
بعد از ظهر امروز هم مسجد جامع کرمان میزبان جمع بسیاری از مسئولان، فرماندهان ارشد نظامی، روحانیون، سیاستمداران و مردم کرمان بود که برای ابراز همدردی با سردار سرافراز اسلام سرلشکر قاسم سلیمانی آمده بودند.
 
صبح امروز پیامکی از سامانه استانداری کرمان ارسال شد که حاوی پیامی از سوی سرلشکر سلیمانی برای مردم و مسئولان بود و وی در این پیام با قدردانی از الطاف تسلی‌بخش همگان درخواست کرده بود که افراد از آوردن تاج گل و یا نصب پلاکارد خودداری کنند و البته این پیامی بود که فقط از افرادی همچون حاج قاسم انتظار آن می‌رفت.
 
هرچند که پیام سرلشکر سلیمانی بسیار واضح و صریح بود، اما انگار به دست برخی‌ها نرسیده بود و مسجد جامع کرمان مملو از تاج‌های بزرگ گل و پلاکاردهایی برای عرض تسلیت بود.
 
آیین ترحیم بانو حاجیه فاطمه سلیمانی با تلاوت آیات قرآن توسط قاریان برجسته استان کرمان آغاز شد و حاج قاسم در این آیین با چهره و قلبی اندوهگین، اما همچون همیشه متین و استوار در حالی که لباس سیاه به تن کرده بود به گرمی از میهمانان خود استقبال می‌کرد.
 
زنانی که برای مادری آمده بودند

 
پسر برومند آیت‌الله حکیم، محسن رضایی، فرماندهان نیروی زمینی، هوایی و دریایی و جمعی از مسئولان کشوری، آیت‌الله سیدیحیی جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان، استاندار کرمان، رئیس و جمعی از اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان و مهمانانی از سایر استان‌ها بعد از ظهر امروز در مسجد جامع کرمان گرد آمده بودند تا سرلشکر سلیمانی و خانواده‌اش را در این غم بزرگ همراهی کنند.
 
مادران شهدا هم به مراسم ترحیم مادر حاج قاسم آمده بودند تا به وی بگویند از این پس دعاهایشان بیشتر و بیشتر بدرقه راهش می‌شود.
 
پیامی که بهترین تسلی برای سرلشکر سلیمانی بود

 
پس از تلاوت آیات قرآن کریم توسط قاریان کرمانی متن تسلیت مقام معظم رهبری به سرلشکر سلیمانی قرائت شد:
 
بسمه تعالی
 
سردار سرلشکر قاسم سلیمانی درگذشت مادر گرامی‌تان را به شما و دیگر بازماندگان آن مرحومه تسلیت می‌گویم.
 
زحمات و خدمات ارزشمند جنابعالی به اسلام و مسلمین، بی‌شک ذخیره ارزشمندی است در دیوان عدل الهی، برای مادری که چنین فرزندی را در دامان خود تربیت کرده است.
 
رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحومه از خداوند متعال مسالت می‌کنم.
 
سیدعلی خامنه‌ای
 
19 شهریور 1392
 
شعرخوانی صادق آهنگران برای مادری فداکار

 
محمود کریمی در این آیین در مدح اهل بیت (ع) مداحی کرد و بعد هم صادق آهنگران همراه روزهای جبهه و جنگ سرلشکر سلیمانی مجلس را در دست گرفت.
 
آهنگران در سخنانی سرلشکر سلیمانی را افتخار ایران اسلامی و استان کرمان خواند و با نوای دلنشین و گرم خود اشعار بسیار زیبایی را خطاب به مادر حاج قاسم قرائت کرد:
 
شیری که با شیر حلالت پروریدی / الحمدُلله حاصلش را خوب دیدی
 
فرزند تو خارست در چشمان دشمن / این روزها رخت شهادت کرده بر تن
 
این مداح اهل بیت (ع) همچنین روضه حضرت زهرا (س) را خواند و یادی هم از سرداران شهید دوران دفاع مقدس کرد.
 
جایگاه والای پدر و مادر در اسلام

 
امام جمعه موقت کرمان در این آیین اظهار داشت: اگر انسان بداند، پدر و مادر و به ویژه مادر چه نعمت بزرگی است که خداوند به انسان‌ها ارزانی داشته است در هنگام فقدان والدین متوجه می‌شود که از چه نعمت‌ها و برکاتی محروم شده است.
 
حجت‌الاسلام محمد صباحی با بیان اینکه روایت‌های بسیاری برای والدین داریم با اشاره به برخی از این روایت‌ها تصریح کرد: سفر مباح و یا مستحب بدون اذن پدر و مادر حرام است.
 
وی بیان داشت: در روایت آمده است که اگر پدر و مادر در وقت نماز انسان را برای انجام کاری فراخواندند باید نماز را به تاخیر بیندازید و فرمان والدین را اطاعت کنید.
 
صباحی با توصیه همگان به اقامه نماز، انجام صدقه، حج و روزه برای والدین عنوان کرد: فردی نزد پیامبر اعظم (ص) رفت وبه ایشان گفت که دوست دارد به جهاد بروند،‌اما دارای پدر و مادر پیری است که دلشان می‌خواهد، وی با آنها باشد و رسول اکرم (ص) به این فرد فرمودند« برو و با پدر و مادرت باش».
 
امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه خدمت کردن به والدین موجب آمرزش گناهان است، افزود: پیامبر خاتم (ص) می‌فرماید «هر فرزند نیکوکاری که با مهربانی به پدر و مادرش نگاه کند در مقابل هر نگاه ثواب یک حج کامل مقبول به وی داده می‌شود».
 
مراسم ترحیم حاجیه سلیمانی، فردا در تهران

 
به گزارش فارس، مراسم ترحیم حاجیه فاطمه سلیمانی فردا شنبه 23 شهریور ماه جاری از ساعت 16 تا 18 مراسمی در حسینیه ثارالله تهران برپا می‌شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هدایت
درود بر حاج قاسم این سرلشکر محبوب بسیجیان
سردار تسلیت
خوش بحال این مادر که زینب وار فرزندی را تربیت نمود که باعث می شود امریکا و انگلیس و مخصوصاٌ اسرائیل تنشان از شنیدن نام فرزند این مادر بلرزد. خوش به سعادت آن مادر که اینچنین فرزندی را به جامعه اسلامی تحویل داد.
United States
اينجاست كه امام مي فرمايند از دامن زن است كه مرد به معراج ميرود.
اميد كه چنين شير زناني در ميان مسلمانان زياد شوند