دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

نظرخالق قصه‌های مجید،درباره مجید شورا

سه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب: 312250
هوشنگ مرادی کرمانی با اشاره به شخصیت و نوع نگاه مهدی باقربیگی بازیگر مجموعه تلویزیونی «قصه‌های مجید» برای او در فعالیت جدیدش به عنوان عضو شورای شهر اصفهان، آرزوی موفقیت کرد.
به گزارش جهان، هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده پیشکسوت و خالق «قصه‌های مجید» در گفتگو با مهر در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید تا چه اندازه شهرت مهدی باقربیگی (بازیگر مجموعه تلویزیونی قصه‌های مجید) در راهیابی او به شورای شهر اصفهان تاثیر داشته است؟ گفت: «قصه‌های مجید» باعث شد که مهدی باقربیگی به جامعه معرفی شود و البته آقای پوراحمد و همه عواملی که این فیلم را ساختند هم، نقش بسیار مهمی در این معرفی داشتند.

وی افزود: خیلی‌ها وارد سینما و تلویزیون شدند ولی آیا همه آنها توانستند به اینچنین جایگاه‌ها و مراتبی برسند؟ خیلی‌هایشان خیلی بدتر از آنچه که می‌توانستند بشوند، شدند چون ظرفیت آن شهرت و موقعیت را نداشتند و وارد چرخه‌ای می‌شوند که شهرت مولفه اصلی آن است و خارج از تحمل آنهاست؛ به هر حال شهرت پیدا می‌کنند و مردم می‌خواهند با آنها عکس یادگاری و امضا بگیرند. این موارد وجود داشته و شما می‌توانید این را در بچه‌هایی که در فیلم‌های کیارستمی و بیضایی بازی کرده‌اند، جستجو کنید.

این نویبسنده همچنین درباره اینکه باقربیگی تا چه اندازه می‌تواند در فعالیت جدیدش برای مردم شهر اصفهان مفید واقع شود؟ گفت: این بستگی به شخصیت و موقعیت و نحوه تفکر و عمل خود او دارد و من در حدِ همان قصه‌ها و نقشی که ایفا کرده بود، او را می‌شناسم و البته خیلی هم او را دوست دارم و پسر خیلی خوبی است و فرزند معنوی من و عوامل آن سریال است.

خالق «قصه‌های مجید» در پاسخ به این سوال که اگر بخواهید به مهدی باقربیگی مشاوره بدهید، چه مسئله‌ای را بیان می‌کنید؟ تاکید کرد: شنیدم که خودش گفته بود می‌خواهیم در اصفهان پردیس‌های سینمایی بسازیم. به نظرم این کار خوبی است که در حرفه‌ای که در فیلم «قصه‌های مجید» به آن معروف شد، بتواند خودش را بهتر و این بار از زاویه‌ای دیگر نشان دهد.

مرادی کرمانی همچنین از عقد قرارداد با شبکه استانی کرمان به همت موسوی رئیس صدا و سیمای این استان برای ساخت سریالی بر اساس داستان‌های کتاب «شما که غریبه نیستید» خبر داد و گفت: این کار هنوز به مرحله انتخاب عوامل تولید و بازیگرها نرسیده است ولی امیدوارم به نتیجه برسد.

هوشنگ مرادی کرمانی «قصه‌های مجید» را به زبانی صمیمی نوشته است. این کتاب که روایتگر لحظاتی از زندگی نوجوانی به نام مجید است، از محبوبیت خاصی در میان کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان برخوردار است. بعدها کیومرث پوراحمد بر اساس آن یک مجموعه تلویزیونی ساخت که حدود یکی دو دهه قبل در برنامه کود و نوجوان یکی از شبکه‌های تلویزیونی پخش شد و با استقبال مخاطبان رو به رو شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *