شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
واکنش رویترز به انتصاب ظریف به عنوان مسئول مذاکرات؛

"غرب‌حالاطرفی داردکه خواهان‌معامله است"

سه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 312152
انتصاب ظریف به عنوان مسئول مذاکرات هسته ای نشان دهنده این است که غرب اکنون طرفی را در مقابل خود دارد که خواستار معامله است.
به گزارش جهان به نقل از ایران هسته ای، یک تحلیلگر ارشد مرکز مطالعات استراتژیک در لندن گفت انتصاب ظریف به عنوان مسئول مذاکرات هسته ای نشان دهنده این است که غرب اکنون طرفی را در مقابل خود دارد که خواستار معامله است.

مارک فیتزپاتریک تحلیلگر موسسه بین المللی مطالعات راهبردی، روز ۱۴ شهریور ۱۳۹۲ به جرج مارکوس خبرنگار خبرگزاری رویترز در دبی گفته است: «شرکای مذاکره کننده ایران از خبر سرده شدن مسئولیت مذاکرات هسته ای به ظریف خوشحال خواهند شد. آنها پس از سالها مذاکره با جلیلی که موضعی سرسختانه و سازش ناپذیر داشت اکنون طرف گفت وگویی برای صحبت دارند که خواستار معامله است».

وی افزود: «البته این بدین معنی نیست که نگرانی های غرب رفع شده است».

علاوه بر این، کلیف کوپچان مدیر بخش خاورمیانه گروه تحقیقاتی اوراسیا هم به این خبرگزاری گفته است: «این یک پیشرفت دلگرم کننده است. ظریف دیپلماتی بسیار با تجربه است و تیم مذاکره کننده ای که او انتخاب می کند آگاه و خلاق خواهد بود».

وی اضافه می کند: «این مسئله به سختی می تواند تضمین کننده دستیابی به یک موافقتنامه باشد اما نشان می دهد ایران یک دیپلماسی جدی و واقعی را آغاز خواهد کرد».

رویترز در پایان این گزارش نتیجه گرفته است: «کارشناسان هسته ای می گویند واگذاری مسئولیت مذاکرات هسته ای ایران به وزارت امور خارجه این کشور می تواند به معنی انعطاف بیشتر تهران باشد، اما درعین حال هشدار دادند چشم انداز دستیابی سریع به توافق درباره بن بست هسته ای یک دهه ای تهران کم رنگ است».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *