شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

تبلیغ‌سازش بااسرائیل درجشنواره‌ ونیز

يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب: 311635
هفتادمین دوره جشنواره بین‌المللی ونیز برای تقویت موج سینمایی عادی‌سازی روابط اسرائیل و فلسطین اقدام به اکران دو فیلم صهیونیستی کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، هفتادمین دوره جشنواره بین‌المللی ونیز دیروز در حالی به کار خود پایان می‌دهد که یکی از تلاش‌های این جشنواره تقویت موج سینمایی برای عادی‌سازی روابط اسرائیل و فلسطین بود.

به نوشته الجزیره، دو فیلم «من یک عرب هستم» و «بیت لحم» دو فیلم حاضر در این جشنواره بودند که تلاش کردند به روابط فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها بپردازند.

فیلم «من یک عرب هستم» ساخته «عاموس جیتای» اسرائیلی روایت یک فلسطینی و همسر یهودی‌اش است که از نجات‌یافتگان اردوگاه «آشویتز» نازی‌هاست و اسلام آورده است.

در کنار این فیلم، «بیت لحم» کاری از «یووال ادلر» کارگردان اسرائیلی و نویسنده‌ای فلسطینی است که داستان یک مزدور دستگاه امنیت داخلی اسرائیل(شین‌بت) را روایت می‌کند که یک جوان فلسطینی را راهنما و راهبر خود انتخاب می‌کند و در این بین مشکلات عدیده‌ای رخ می‌دهد چراکه این دو دوستانی صمیمی شدند.

گفتنی است، موج سینمایی برای عادی‌سازی روابط اسرائیل و فلسطین چند سالی است با قدرت تمام تلاش می‌کند در جشنواره‌های مختلف اروپایی با فیلم‌هایی با نگاه انسانی نشان دهد که اسرائیلی‌ها با لبنانی‌ها یا فلسطینی‌ها زندگی دوستانه‌ای دارند و عده معدودی هستند که مخالف این جریان زندگی مسالمت‌آمیز اعراب و صهیونیست‌ها هستند.

برپایه این گزارش، در این موج فیلم‌ها که می‌توان به آثاری چون «زیتون» و «حمله» اشاره کرد، تلاش می‌شود که اشغالگری صهیونیست‌ها فراموش شود، گویا که قرن‌هاست صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در حال زندگی هستند و به گذشته‌ها تعلق دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *