شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
افتخاری:

باید مصوبات توفیقی لغو شود

شورای عالی انقلاب فرهنگی با عزل و نصب‌ در دانشگاه‌ها برخورد کند
سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 310705
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی بیش از همه دستگاه‌ها وظیفه دارد که نسبت به عزل و نصب‌ها در وزارت علوم واکنش نشان دهد و با تخلف افراد برخورد صورت گیرد.
به گزارش جهان، لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو باخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با انتقاد از تغییرات پیاپی در وزارت علوم از سوی سرپرست این وزارتخانه گفت: وقتی فردی به عنوان سرپرست برای یک وزارتخانه معرفی می‌شود، نهایتا سه ماه می‌تواند در این سمت باقی‌ بماند. درنتیجه، عقل، منطق و مصلحت اقتضا نمی‌کند که به جابه جایی و عزل و نصب بپردازد. چون زمانی فردی می‌تواند در زیر مجموعه خود تغییرات به وجود بیاورد که بخواهد به مدت چهار سال برای وزارتخانه خود برنامه ریزی نماید.

وی متذکر شد: هر چند وزیر جدید پس از سرپرست مجددا این حق را دارد که دست به جابجایی بزند اما این تغییرات پیاپی آسیب های زیادی را به جامعه هدف وارد می‌آورد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییرات در دانشگاه‌ها در آستانه سال تحصیلی جدید مضر خواهد بود، خاطر نشان کرد: اقدامات شتابزده، جابجایی و عزل و نصب‌های متعدد در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها جز سرگردانی اساتید، ایجاد بی‌نظمی در برنامه‌ دانشگاه‌ها و برهم زدن آرامش فضای دانشگاهی هیچ فایده دیگری نمی‌تواند داشته باشد.

افتخاری با انتقاد از برکناری رئیس دانشگاه علامه گفت: صدرالدین شریعتی به دلیل حُسن انجام وظیفه و اجرای مصوبه تفکیک جنسیتی در دانشگاههای بر زمین مانده شورای عالی انقلاب فرهنگی از سمت خود برکنار شد، در حالی که معتقدیم از ایشان به دلیل اجرای شجاعانه این مصوبه باید تقدیر می‌شد و وی الگوی سایر روسای دانشگاه‌ها قرار می‌گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس به دنبال تصویب طرح دو فوریتی محدودیت اختیارات سرپرست وزارتخانه‌ها است، افزود: مردم از این تغییرات دچار دلهره و نگرانی نشودند زیرا پس از تصویب این طرح، تغییرات صورت گرفته ملغی خواهد شد.

وی با اشاره به نقش تعیین کننده شورای عالی انقلاب فرهنگی در تعیین روسای دانشگاه‌ها متذکر شد: قطعا شورایعالی انقلاب فرهنگی بیش از همه دستگاه‌ها وظیفه دارد که نسبت به این عزل و نصب‌ها، به دلیل نادیده گرفته شدن مُرّ قانون واکنش نشان دهد و این مصوبات را لغو و حتی نسبت به تخلف افراد نیز با جدیت برخورد نمایند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: نادیده گرفته شدن قانون چه به دلیل عدم آگاهی و چه به دلیل عدم احترام به آن، از سوی مسئولی که در راس چنین وزارتخانه مهمی گماشته شده است، به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان با بیان این که برخلاف وعده‌های انتخاباتی دولت اعتدال، متاسفانه در ماههای ابتدایی دولت نگاه تند سیاسی در حال حکم فرما شدن بر وزارت علوم است، خاطر نشان کرد: وزارتخانه‌ای که باید در راستای پیشرفت علمی حرکت کند در همین ماههای ابتدایی دولت تدبیر و امید درگیر چالش‌های سیاسی شده و این امر تحت هیچ شرایطی پذیرفته نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *