شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

دکو خداحافظی کرد

سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 309054
هافبک پیشین تیم ملی فوتبال پرتغال یک روز پس از سالروز تولد ۳۶ سالگی‌اش از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.
دکو  خداحافظی کرد
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: اندرسون لوئیز دسوزا ملقب به دکو، هافبک پیشین تیم‌های بارسلونا و چلسی یک روز پس از تولد ۳۶ سالگی‌اش در پی چند مصدومیت شدید به دوران حرفه‌ای خود پایان داد و از دنیای بازیگری خداحافظی کرد.

دکو، هافبک تیم فوتبال فلومیننزه برزیل با انتشار بیانیه‌ای گفت: خیلی دوست داشتم تا پایان مسابقات این فصل قهرمانی برزیل حضور داشته باشم ولی متاسفانه نمی‌توانم. تمایل داشتم هر آنچه از دستم بر می‌آمد را برای فلومیننزه انجام دهم ولی شرایط بدنی‌ام اجازه این کار را نداد.

دکو که متولد کشور برزیل است با تیم کورینتیانس به دنیای فوتبال معرفی شد و در سال ۱۹۹۷ راهی کشور پرتغال شد. او در ابتدا به باشگاه آلورکا پرتغال ملحق شد و در سال ۱۹۹۸ سر از باشگاه پورتو در آورد. دکو ۶ سال در پورتو بود و موفق شد در سال ۲۰۰۴ با این تیم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود.

درخشش با این تیم پرتغالی سبب شد تا بارسلونا برای به خدمت گرفتن دکو وارد عمل شود. او به مدت ۴ فصل برای آبی‌و‌اناری‌پوشان بازی کرد و پس از آن به چلسی رفت. پس از ۲ سال بازی برای این تیم لندنی، او در سال ۲۰۱۰ لیگ برتر انگلیس را به مقصد برزیل ترک کرد.

دکو که اصالتی برزیلی دارد پس از اینکه تبعه کشور پرتغال شد در سال ۲۰۰۳ اولین بازی خود را برای تیم ملی پرتغال انجام داد و تا سال ۲۰۱۰ نیز در این تیم عضویت داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *