سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

اظهارات رهبر کردهای سوریه درباره بشاراسد

سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 309047
رهبر بزرگترین گروه کرد سوریه تاکید کرد، بشار اسد رئیس جمهور سوریه آنقدر نادان نیست که از سلاح های شیمیایی در نزدیکی شهر دمشق استفاده کند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: "صالح مسلم" رهبر حزب اتحادیه دموکرات کرد سوریه تصریح کرد، زمانی که دولت بشار اسد موضع برتر و بالاتری در جنگ داخلی سوریه دارد، نیازی به استفاده از سلاح شیمیایی ندارد و من نسبت به استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی در چنین شرایطی شک و تردید دارم.
مخالفان دولت سوریه، دمشق را عامل اصلی حمله شیمیایی روز چهارشنبه گذشته به منطقه غوطه شرقی اعلام کرده اند ولی دولت سوریه به شدت این اتهامات را رد کرده است.

مسلم افزود: دولت سوریه سلاح های شیمیایی در اختیار دارد... ولی از این سلاح ها در اطراف دمشق استفاده نمی کند، آن هم در ۵ کیلومتری کمیته بازرسان سازمان ملل که در حال بازرسی در خصوص استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه هستند. بی شک دولت سوریه آنقدر نادان نیست که چنین کاری را انجام دهد.

در زمان وقوع حمله شیمیایی روز چهارشنبه تیم بازرسان سازمان ملل برای تحقیق در خصوص ۳ حمله شیمیایی قبلی در سوریه بودند.

حزب اتحادیه دموکرات کرد سوریه هم با نیروهای دولتی و هم با شبه نظامیان در جنگ و درگیری بوده است ولی به هر دو طرف نیز اجازه داده است تا از مناطق تحت کنترل خود عبور و استفاده کنند.

برخی شبه نظامیان سوری، گروه های کرد را به نزدیکی بیشتر به دولت سوریه متهم کرده اند. مسلم گفت، مناطق تحت کنترل کردها بارها مورد حمله شبه نظامیان وابسته به القاعده قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *