شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

سانسور و تحریف سخنان "روحانی" در رسانه‌های ضدانقلاب

پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 307921
سخنان مهم روز گذشته دکتر روحانی در اکثر رسانه های غربی فارسی زبان از جمله صدای آمریکا، رادیو کوچه، رادیو فرانسه، دویچه وله، روز آنلاین، خودنویس، جرس و... به طور کامل سانسور و بایکوت خبری شد. سایت بی بی سی هم با حذف و سانسور بخشی از اظهارات رئیس جمهور ان را منتشر کرد.
سانسور و تحریف سخنان "روحانی" در رسانه‌های ضدانقلاب
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام والمسلمین، دکترحسن روحانی، روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه وزیر کشور که در ساختمان وزارت کشور برگزار شد، به تشریح عملکرد این وزارتخانه در دولت یازدهم پرداخت.

رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود ضمن تاکید بر قوم گرایی در دولت "تدبیر امید" از "ولایت فقیه" به عنوان ستون خیمه انقلاب نام برده و بر آن افتخار کرد: «در دولت تدبیر و امید و به ویژه در وزارت کشور نباید بین اقوام و مذاهب مختلف و حتی ادیان رسمی که به عنوان اقلیت مطرح هستند، تفاوتی وجود داشته باشد؛ ترک، ترکمن، لر، بلوچ و عرب همه برابرند، ما دولت فارس، دولت ترک و دولت عرب نداریم بلکه دولت ایران داریم؛ نظام واحدی به نام جمهوری اسلامی داریم و زیر چتر دولت جمهوری اسلامی ایران و یک ولی امر و ولایت فقیه و قانون هستیم. زیر چتر پرافتخار ایرانیت و نظام جمهوری اسلامی قرار داریم و افتخار می‌کنیم ستون خیمه این انقلاب ولایت فقیه است.»

اما سخنان مهم روز گذشته دکتر روحانی بویژه بخش فوق از اظهارات ایشان در اکثر رسانه های غربی فارسی زبان از جمله صدای آمریکا، رادیو کوچه، رادیو فرانسه، دویچه وله، روز آنلاین، خودنویس، جرس و... به طور کامل سانسور و بایکوت خبری شد.

سایت بی بی سی فارسی(bbcpersian) وابسته به دولت انگلیس، که همواره تلاش می کند از یک سو خود را رسانه ای کاملا بی طرف معرفی نماید و از سوی دیگر به گفته سردبیر بخش فارسی این شبکه باید "تازه ترین خبرها را در سریعترین وقت ممکن و به درست ترین شکل ممکن به دست مخاطبان برساند"، به سانسور و تحریف سخنان روز گذشته دکتر روحانی رو آورد.

سایت وابسته به دولت انگلیس، با تحریف سخنان رئیس جمهور نوشت: «رئیس جمهور ایران گفته "در دولت تدبیر و امید هیچ مقامی به ویژه مسئولان وزارت کشور نباید بین اقوام و مذاهب مختلف، ادیان رسمی در دادن حقوق شهروندی تفاوتی قائل شود؛ چرا که همه در این حقوق برابر هستند و هیچ فرق بین یک ترک، لر، بلوچ و عرب وجود ندارد."

"ما در ایران دولت فارس یا دولت ترک و عرب نداریم، ما دولت ایران داریم، ایران یک چتر واحد است که همه زیر آن چتر واحد هستیم."»

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000307/nf00307921-1.jpg
متن تحریف شده اظهارات دکتر روحانی در بی بی سی

این در حالی است که دکتر روحانی همانطور که در بالا اشاره شد گفته اند: ««در دولت تدبیر و امید و به ویژه در وزارت کشور نباید بین اقوام و مذاهب مختلف و حتی ادیان رسمی که به عنوان اقلیت مطرح هستند، تفاوتی وجود داشته باشد؛ ترک، ترکمن، لر، بلوچ و عرب همه برابرند، ما دولت فارس، دولت ترک و دولت عرب نداریم بلکه دولت ایران داریم؛ نظام واحدی به نام جمهوری اسلامی داریم و زیر چتر دولت جمهوری اسلامی ایران و یک ولی امر و ولایت فقیه و قانون هستیم.

زیر چتر پرافتخار ایرانیت و نظام جمهوری اسلامی قرار داریم و افتخار می‌کنیم ستون خیمه این انقلاب ولایت فقیه است.»»

ظاهرا آن بخش از سخنان روز گذشته رئیس جمهور که مربوط به جایگاه "ولایت فقیه" در نظام جمهوری اسلامی ایران است به مذاق گردانندگان بی بی سی خوش نیامده به همین خاطر دست به حذف و سانسور آن زده است.


البته این بار اولی نیست که رسانه وابسته به دربار پادشاهی انگلیس دست به تحریف و یا سانسور اخبار مربوط به ایران و جهان اسلام می زند.

بی بی سی فارسی در سال های اخیر همواره اخبار مهم مربوط به ایران و منطقه را که با سیاست های خصمانه دولت متبوعش همخوانی نداشته سانسور کرده است که جام نیوز نیز بارها این گونه موارد را اطلاع رسانی کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *