شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

سکوت ظریف درباره مدیریت پرونده هسته ای

چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 306111
وزیر پیشنهادی دکتر روحانی برای وزارت خارجه نطق دفاعیه خود در مجلس را بدون گفتن حتی یک کلمه درباره مدیریت پرونده هسته ای ایران به پایان برد.
سکوت ظریف درباره مدیریت پرونده هسته ای
به گزارش جهان، وزیر پیشنهادی دکتر روحانی برای وزارت خارجه نطق دفاعیه خود در مجلس را بدون گفتن حتی یک کلمه درباره مدیریت پرونده هسته ای ایران به پایان برد.

دکتر محمد جواد ظریف گزینه تصدی پست وزارت خارجه در دولت دکتر حسن روحانی در نطق خود در مجلس شورای اسلامی که عصر روز سه شنبه (۲۲ مرداد) انجام شد، هیچ اشاره ای به اینکه درباره وضعیت فعلی برنامه و پرونده هسته ای ایران چه نظری دارد و چه راهبردی را در در این پرونده در پیش خواهد گرفت، نکرد.

ظریف در نطق خود فقط به بیان نکاتی کلی درباره ضرورت تعامل با جهان، انطباق آرمان ها و واقعیت ها و تبعیت از دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی بسنده کرد.

این در حالی است که ناظران و کارشناسان خارجی و داخلی انتظار داشتند که آقای ظریف در این نطق که نخستین سخنرانی علنی ایشان پس از سال ها سکوت محسوب می شود به نحو روشن تر و عملیاتی تر به تشریح راهبرد پیشنهادی خود درباره مسئله هسته ای پرداخته و به پرسش هایی که درباره عملکرد وی به عنوان رییس تیم مذاکره کننده در سال های ۲۰۰۳-۲۰۰۵ وجود دارد پاسخ بدهد.

نکته جالب این است که در برنامه پیشنهادی آقای ظریف به مجلس نیز همین ابهام و کلی گویی و پرداختن به بحث های نظری بدون ورود به مصادیق تکرار شده است.

همچنین ظریف در نطق خود، درباره موضوع سوریه هم به طور کامل سکوت اختیار کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *