چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۴
۲۴

یک 'حرف مفت' درباره 'پول مفت' و توهین به شعور ملت ایران

دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب: 305569
با تنگ آمدن قافیه «تقلب انتخاباتی» برای عوامل فتنه و آشوب سال ۸۸، سعید حجاریان مدعی شد آنچه در سال ۸۸ رخ داد تقلب و تخلف نبود، بلکه تدلیس سیستماتیک بود...!
یک
به گزارش جهان، وی در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم گفته است: چند بار گفته‌ام که بحث‌ ما این نیست که تخلف و یا تقلب شده است. به نظر من واقعه‌ای اتفاق افتاده است که اسم آن «تدلیس سیستماتیک» است. در توضیح تدلیس باید بگویم که مثلا اگر شما سه سال در شهرداری به مردم پول بدهید، بعد هم چهار سال در دولت به مردم سیب‌زمینی و یارانه و پول یا مفت بدهید و رأی بخرید، تدلیس سیستماتیک است. درست است؟ آقای احمدی‌نژاد وعده نداد، در این راه پول خرج کرده و گونی گونی سیب‌زمینی و غیره به مردم داده است، درست است؟ بنده می‌خواهم بگویم چهار سال دور اول ریاست جمهوری به علاوه دوره شهرداری، آقای احمدی‌نژاد چقدر از بیت‌المال برای رأی آوردن «تدلیس» کرده است؟ بر این اساس نه می‌گویم تقلب شده و نه می‌گویم تخلف شده است. ترجیح می‌دهم اسم جدیدی برای آن انتخاب کنم و آن «تدلیس سیستماتیک» است.

کیهان در این باره نوشت: یادآور می‌شود طی سال‌های اخیر کسانی چون خاتمی، تاج‌زاده، موسوی خوئینی‌ها، ابطحی و... در محافل خصوصی بارها تصریح بر دروغ بودن ادعای تقلب که بهانه دامن زدن به آشوب‌طلبی و قانون‌شکنی و رفتارهای ضد امنیت ملی بود اعتراف کرده‌اند با این وصف تغییر واژگان و تعبیر عبارات مبهم و گنگ، نمی‌تواند مسئولیت ارتکاب جرایم و خیانت‌های سنگین ضد امنیتی را از دوش فتنه‌گران بردارد.

در واقع مصداق بزرگ تدلیس در سال ۸۸، همین دروغ بزرگ «تقلب» و فریب مردم بود ضمن این که نسبت دادن رأی ۲۵ میلیون نفر (۶۳ درصد از مردم) به سیب‌زمینی یا «یارانه» و «پول مفت»، خود حرف مفتی است چه آن که اولا توهین به شعور اکثریت همان مردمی است که ۴ سال بعد با نسبت ۷/۵۰ درصد به کسی رأی دادند که لااقل در ادعا و لفظ مورد حمایت مدعیان اصلاح‌طلبی بود.

ثانیا در سال ۸۸ اساسا موضوع پرداخت یارانه‌ها به شکل امروزی اصلا به تصویب نرسیده و مطرح نبود. ثالثا اصلاح‌طلبان با وجود اذعان به ضرورت هدفمندسازی یارانه‌ها از اعمال آن با پیش‌بینی احتمال نارضایتی مردم ابا داشتند و البته به صورت یک سویه در برخی مقاطع صرفا به قطع برخی یارانه‌های کالایی- مانند هزار برابر شدن قیمت قیر و... اقدام کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تا آنجا كه ما يادمان است شهرداري و شهردار تهران از مردم پول گرفته اين رويه در زمان احمدي نژاد هم بود.
حالا شما بگير يك مسئول محلي در يك شهر يا يك استان موادي توزيع كرده واقعا مردم براي اين چيزها راي مي دهند؟!
قافيه تنگ آمده اينها به در ديوار مي زنند
نادعلي
به نام خدا
با سلام
ثالثا به اسم سهام عدالت از چند ماه قبل پول تو دامن مردم ريختند. بعدش ديگر خبري از سهم در عدالت نشد. البته اقاي حجاريان در اين مصاحبه دروغ هم گفته (كه بعيد بود از ايشان و انتظار نمي رفت) ولي اين يكي را درست گفت بنده خدا. تدليس در انتخابات كاري بود كه احمدي نژاد و داروو دسته اش كردند و نيازي هم نبود. يعني بدون اين تدليس و بدون آن تهمت ها هم وي از سوی مردم انتخاب مي شد. فقط اين لكه ننگ به دامنش نمی نشست كه نشست.
سرور
بله با سیب زمینی هم من را تدلیس کرد رفتم به او رای دادم.به خاطر تهمت ها هم به او رای دادم.این کار بد وی باعث شد لکه ننگ به "دامن"اش بنشیند که نشست!

دادا فکر کردی ملت مثل خودتونن؟
باسلام
حرف مفت نزنه چي بگه؟ خودشون ميدونن عددي در مقابل احمدي نژاد نيستند. تو اين چند روزه يواش يواش اعلام ميکنند.
حامد
نه تقلب شده نه تخلف. بلکه کار شده. احمدی نژاد کار کرد خدمت کرد مردم هم بهش رأی دادن. حالا شما اسم این کار رو سیب زمینی بگذارد. اگر ملت ایران این قدر عقب مانده هستن که با سیب زمینی رأی بدن همون مردم به روحانی و خاتمی و هاشمی هم رأی دادن. پس لابد روحانی هم مردم رو فریب داده داده !
United States
خیلی جالبه
ادمی اگر انصاف نداشته باشه تا بر اساس وجدان و شعورش قضاوت کنه پس با سایر جانداران چه فرقی داره؟
اگر دولت نهم و دهم به مردم خدمت نمی کردن و همین سهم کم از منابغ ملی رو در اختیار مردم به واسطه سهام و هدفمندی، نمی دادن که تازه می شدن مثل شما اصلاحاتی ها.
مردم این رفتارهای دولت رو به حساب خدمت رسانی گذاشتن نه رای خریدن. اینطوری باشه هر وزیر یا وکیلی خدمتی کرده باشه بعد بخواد برای مناصب بالاتر بواسطه کفایتی که از خودش نشون داده از مردم رای بگیره باید متهم بشه به رای خریدن نه خدمت کردن!!!
این اقا مردمو هالوهفشنبه فرض کرده برای همین با بی شرمی مردم رو مثل خودش منفعت طلب و دنیا پرست فرض کرده و اگر دقیق بشید به منشش اینها دارن با بزرگ کردن الفاظ و تئوری های جدید خیانت القای تقلب رو ماست مالی می کنن تا مردم به الفاظی چون تدلیس سیستماتیک!!! مشغول باشن و فتنه برافروخته توسط اینها رو کمرنگ ببینن
سلام
خدا خیرت بده. حرف دل ما رو زدی. از این به بعد مسئولان کار نکنن که متهم به تدلیس نشن!!! واقعا این ها نمیفهمن یا .....
Iran, Islamic Republic of
آقای حجاریان لطفا پاسخ بفرمایید . یا اعتقاد دارید که آرائی که به خاتمی داده شد ناشی از یک شعور بالا و بینش صحیح بوده و تدلیسی هم در کار نبوده مردم با چشم باز می دانستند که چه می خواهند و به همان رای داده اند و یا بالعکس مردم در رای دادن به خاتمی فریب خورده اند . در فرض اول اگر رای آگاهانه داده شد پس چرا همین مردم در انتخابات نهم به معین یا کروبی که در جبهه خاتمی بودند رای ندادند؟ و در فرض دوم اگر مردم فریب خورده بودند پس چرا به این موضوع معترض نشدید؟ و به آن تدلیس یا چیز دیگری نگفتید؟. البته با صداقتی! که در شما سراغ داریم شاید هم می خواستید معترض شوید ولی واژه مخصوص آن یعنی تدلیس سیستماتیک را هنوز کشف نکرده بودید!
علی اکبر
کی بود کی بود ؟
من نبودم!
احمدی نژاد به مردم خودمون پول داد ولی شماها اموال بیت المال رو به کی دادین؟ گاز مفت رو به کدوم کشور عربی دادین؟
Iran, Islamic Republic of
حجاریان تو خودت خوب میدونی که امکان نداره این همه آرای بالا بخاطر سیب زمینی و چند هزارتومان پول باشه . تو سواد و فرهنگ مردم رو مثل زمان مالیخولیاشاه فرض کردی. تو خودت رو روشنفکر می دونی؟! البته ما دیگه شما ها رو شناختیم. هر وقت رای بیارید میگید مردم فریب نخورده اند و باشعورند. وقتی رای نیارید جرات نمی کنید مستقیم بگید مردم با بینش عمل نکردند میگید فریب خوردند!
Iran, Islamic Republic of
وقتي تحليل ايدئولوگ يك جريان فكري اين قدر سطح پايين و بي محتوا باشد، پس واي به حال آن افرادي كه از امثال ايشان تبعيت مي كنند.
Iran, Islamic Republic of
آقای حجاریان! انصافا اگر روز پس از انتخابات 88 می گفتید ما به خاطر تدلیس سیستماتیک و نه تقلب به کف خیابان آمده ایم، کسی شما را همراهی می کرد؟! تدلیس آن بود که اگر بازی را می بردیدنه تدلیسی بود و نه تقلبی، و چون باختید تدلیس کردید که تقلب و دزدی شده!!
Iran, Islamic Republic of
آقاي حجاريان بفرمايند اين پولهاي كه آقاي احمدي نژاد از بيت المال تدليس كرده و ناجوانمردانه!!! به جيب مردم ريخته اند، دولتهاي قبلي به جيب كي مي ريختند؟؟!
بی نام
سلام
وای بر احوال تشکیلاتی که تئورسین این چنینی دارد. خائن بودن با بازی لغت از بین نمی رود.
این آقایان اصرار دارند که بلندگوی آمریکاواسرائیل جنایتکار باشند و دقیقا با ضد انقلاب فراری و خائن به وطن سیگنالهای مناسب ردوبدل کنند تا شاید با یک افزایی بتوانند به نقطه مطلوب خود که همان آسیب رساندن به بنیانهای اساسی نظام یعنی آزادی واقعی و اصل ولایت فقیه و نهادهای ضامن پایداری نظام هستند اقدام کنند و حرف ایشان دقیقا همان حرف ضد انقلاب است که برای ساندویچ مردم در 22بهمن شرکت میکنند! و وعده خداوند صادق است که دشمنان اسلام از احمقها هستند و نمیفهمند. اگر در دوره های قبل هزینه های ادعایی شما شده، تضمین عدم تدلیس سیستماتیک این دوره چیست ؟ بفرمائید یا در دور دوم آقای خاتمی تدلیس به جای گونی سیب زمینی چه بود و مردم به چه بهایی به ایشان رای دادند ؟ چرا از سرنفهمی خود را روشنفکر معرفی میکنیم و به همه عملکرد مردم توهین میکنیم
بابا اینها همشون سر و ته یک کرباسن مثل اون ... جاسوس عباس عبدی گفته بود اصول گرایان در انتخابات 92 دربرخی مساجد 5000تومان پول لای ساندویچ!!! گذاشتن دادن به مردم. من که به این نتیجه رسیدم اصلاح طلبها تحلیل گر خوبی نیستن سواد سیاسی هم ندارند وقتی ...هایی مثل زیبا کلام و حجاریان تئورسین هاشون بشن از این بهتر نمیشن دیگه
چرا آقای حجاریان این اصطلاح قلمبه را در آن زمان بکار نمی برد؟! به نظر می رسد تازه از جایی شنیده باشند و شاید دیده اند بد نیست از آن اصطلاح استفاده کنند چرا که هم پرستیژ! و هم فهم سیاسی! ایشان را بالا نشان می دهد! و نیز معلوم می سازد چقدر شخصیتی منورالفکری! دارند و حتما با چنین درک عمیق سیاسی سخنی به گزاف نمی گویند!!!
Iran, Islamic Republic of
دور اول ریاست جمهوری احمدی نژاد که خبری از سیب زمینی و پول مفت نبود چطور میگی تدلیس سیستماتیک!. آقای حجاریان شما و دارو دسته شما و روزنامه های زنجیره ایتان که استاد جوسازی و فریب و جنگ روانی هستید و با همین کاراتون چندسالی حکومت رو قبضه کرده بودید اونوقت به دیگران برچسب فریب می زنید؟!!!
مرجان
عزیزانم خودتونو ناراحت نکنید آقای روحانی تنها داس دستش نیست کل اصلاح طلبان و کارگذاران داس دستشون تو8 سال آقای احمدی حسابی بهشون فشار اومده ... در ضمن من که به احمدی رای دادم بخاطر سیب زمینی یارانه نبود بخاطرهقبول نداشتن دوستان گرامیتون بود...
علی
نتیجه ی اخلاقی که ازافاضات این بزرگوارمی گیریم:
1) زین پس به جای واژه ی نامانوس وبدقلق "تقلب"واژه ی ساده وروان "تدلیس سیستماتیک"رابه کارمی بریم .
2)برخی شعارهای سال 88بایداصلاح وویرایش گردد مثلا: اگه تقلب بشه ایران قیامت میشه-- که بایدگفت: اگه تدلیس سیستماتیک بشه ایران قیامت میشه!!---------- فارسی راپاس بداریم وحزبمان را زاپاس!!!
اقای حجاریان، اگر مردم شما را نمی شناسند و هر دروغی را از شما می پذیرند البته حدود 34 یا 35 درصد اکثر مردم شما ها را می شناسند من از نزدیک با افرادی مثل سروش ومدیران زمان سازندگی و اصلاحات کار کرده ام و در جریان خیلی از اختلاس ها بوده ام و میشناسمتون

چند سوال از آقای حجاریان:

1- تحریم های ایران از چه زمان شروع شد؟ از زمانی که جنابعالی و دوستان تان معصومه ابتکار، بهزاد نبوی، عباس عبدی، ابراهیم زاده و دوستان دیگرتان لانه جاسوسی را تسخیر کردید و مشکلات مختلف را بوجود آوردید.

2- موسسین سازمان اطلاعات چه کسانی بودند؟ یکی از آنها خودتان بودید.

3- در دهه 60 چه کسانی در رابطه با فشار به مردم برای لباس و حجاب اقدام کردند حتی مردان نمی توانستند لباس آستین کوتاه بپوشند!

4- دادگاه های اختلاس کرباسچی و عبدالله نوری یادتان هست ؟

5- تورم های آنچنانی یادتان هست ؟

6- نشان های لیاقت به مدیران و اعلام اینکه تنها مدیران کار می کنند و کارگران و کارمندان کاری انجام نمی دهند؟!

7- راستی عالیجناب سرخپوش چطورند؟! بعد از آن مقاله بود که این بلا سرت آمد عجب دمکراسی‌ای در احزابتان است به محض انتقاد قشنگ سر جایتان می نشانند که جرات کوچکترین نقدی نداشته باشید.

8- آیا هر موقع مردم به شما رای دادن مردمی فهیم هستند! اگر رای ندهند می شوند نفهم و نادان!! و هر چه لایق خودتان و اطرافیانتان نثار مردم می شود.

9 - به زودی آن 35 درصد که گول شماها را خوردند متوجه دغل کاریتان خواهندشد

مطالب زیاد است و از حوصله خارج
آقای حجاریان این سیب زمینی که در دولت احمدی نزاد بود دست دولت کریهه خاتمی نبود که بین مردم پخش کند ؟ البته باید گفت بود دست امثال تاج زاده داد تا قوی بشن و تیشه به ریشه اسلام و ولایت بزنند! خدا رو شکر به ریشه خودشان خورد
Iran, Islamic Republic of
اين عقب مانده هاي ذهني با ادعاي تقلب در سال 88، باعث فتنه 88 شدند و در قيامت بايد پاسخگو باشند. تدليس سيستماتيك كار روزنامه نگاراني بود كه از سال 76 تا 84، آرامش كشور را به چالش كشيدند و حتي خدمات مثبت خاتمي را نيز نابود كردند.