شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
ترقی:

۵ وزیر پیشنهادی رأی نمی‌آورند

مرزبندی با فتنه و پذیرش سیاست‌های کلان دو ویژگی وزیر صالح
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 305040
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: مرزبندی با جریان فتنه و پذیرش سیاست‌های کلان دو ویژگی وزیر صالح است و نمایندگان باید براساس این دو ویژگی به وزرای پیشنهادی رای دهند.
به گزارش جهان، حمید‌رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره ویژگی‌های وزرای اصلح، گفت: از سخنان رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ و خطبه‌های امروز ایشان می‌توان استنباط کرد معظم له بر حضور افرادی که ابتکارات، خلاقیت و انرژی جدید برای فعالیت داشته باشند، تاکید کرده‌اند و این نشان می‌دهد برای رهبر معظم انقلاب کارآمدی افراد برای انجام ماموریت در دولت مهم است.

وی افزود: لازم است وزرای پیشنهادی مرزبندی خود را با جریان فتنه اعلام کنند ضمن آنکه وزراء باید در عمل، سیاست‌های کلان نظام را هم قبول داشته باشند. سیاست‌های کلان از سوی رهبری ابلاغ شده است و باید وزراء برنامه‌های خود را مطابق با این سیاست‌ها تنظیم کنند از این رو می‌توان مرزبندی با جریان فتنه و پذیرش سیاست‌های کلان نظام را دو ویژگی بارز برای صالح بودن وزرای پیشنهادی دانست.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: ما از نمایندگان مجلس می‌خواهیم در بررسی وزراء این دو ویژگی را در نظر بگیرند، هرکدام فاقد این ویژگی‌ها بودند، به آنها رای ندهند، ضمن آنکه سوابق این افراد هم مشخص است.

ترقی همچنین به انتقاد از ترکیب وزرای پیشنهادی پرداخت و با بیان اینکه برخی از وزرای پیشنهادی ارتباطی با جریان فتنه داشتند و یا در ستادهای فتنه‌گران فعالیت می‌کردند و حتی جزوء تئوری‌پردازان آنها بودند، اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید این موراد مهم را در نظر بگیرند، این افراد باید در صحن علنی به سوال نمایندگان پاسخ دهند، اگر توانستند نمایندگان را قانع کنند، آنگاه به این وزراء رای دهند اما تا آنجایی که در جریان هستیم، این افراد در کمیسیون‌ها نتوانستند به ابهامات موجود پاسخ دهند.

وی با اشاره به اینکه به احتمال زیاد ۴ الی ۵ وزیر پیشنهادی نمی‌توانند رای لازم را به دست آورند، گفت: سوابق این افراد باید به صورت دقیق در مجلس بررسی شود که در این راستا می‌توان از وزرای پیشنهادی علوم و تحقیقات، راه، آموزش و پرورش، کار و رفاه اجتماعی و نفت اشاره کرد و به نظرم این ۵ وزیر نمی‌توانند حائز رای اعتماد شوند و یا رای پایینی را به دست می‌آورند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی‌ افزود: مجلس باید در برابر ملت پاسخگو باشد و هرگونه ضعفی در عملکرد وزرا در آینده به پای بی‌توجهی مجلس گذاشته می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *