پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

تقدیر اهل فرهنگ از وزیرارشاد دولت دهم

يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 303833
شب گذشته ۱۲ مرداد ماه، حدادعادل، سبزواری و مجاهدی درمراسم «برخوان واژه‌ها» از حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر و تشکر کردند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، شب گذشته ۱۲ مرداد ماه، مراسم «برخوان واژه‌ها» با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان ادب، محسن مؤمنی شریف، مدیر حوزه هنری و شاعرانی چون حمید سبزواری، سعید بیابانکی، فاضل نظری، سعید حدادیان، محمدعلی بهمنی، ناصر فیض، میلاد عرفان‌پور و ... در مجموعه باغ زیبا برگزار شد.

در این مراسم به ترتیب محمدعلی بهمنی، سعید بیابانکی، رستم عجمی از تاجیکستان، غلامعلی حدادعادل، معصومه موسوی از افغانستان، ناصر فیض، بیژن ارژن، حمیدرضا شکاری، فاطمه طارمی، فاضل نظری، میلاد عرفا‌ن‌پور، حمید هنرجو به شعرخوانی پرداختند.

حدادعادل پیش از خواندن شعر خود، درباره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با دو انگیزه در این جا حضور پیدا کردم، نخست بهره‌مندی از شعر شاعران و دوم تشکر از سیدمحمد حسینی، در چهار سالی که او به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خدمت کرد. به صورت‌های مختلفی با وی ارتباط داشتیم، مدتی به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و مدتی در قالب‌های دیگر.

وی تصریح کرد: حسینی زحمات بسیاری کشید و البته به واسطه تلاشی که داشت به توفیقاتی نیز دست پیدا کرد. ایجاد تحول در ادب، فرهنگ و هنر کار سریعی نیست و نیاز به زمان دارد، اما وزیر ارشاد با تمام سختی‌ها و فشارهایی که رویش بود توانست در مجموع موفق باشد و باید در آینده نیز در سنگری دیگر به وظیفه خود عمل کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن تشکر از همکاری شاعران با وزارت ارشاد، اظهار داشت: امیدوار هستم در دولت یازدهم گام‌های بهتری برداشته شود، اما به صورت تیتر وار به اقداماتی که در طول این مدت صورت گرفته است اشاره می‌کنم.

جشنواره شعر فجر که از دولت نهم آغاز شد و ما ادامه دهنده آن بودیم، همایش شاعران ایران، برگزاری جشنواره‌های شعر دفاع مقدس و مقاومت، راه‌اندازی دبیرخانه شعر آیینی و... بخش دیگری از برنامه‌های دولت دهم بود که حسینی از آن‌ها نام برد.

در پایان این مراسم حمید سبزواری و محمدعلی مجاهدی به پاس زحمات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از او تقدیر و تشکر کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *