دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

مصری ها روز قدس را فراموش نکردند

يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 303807
شرایط متشنج مصر که در پی برکناری محمد مرسی بر این کشور حاکم شد، مصری ها را از برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس غافل نکرد تا جایی که نمازگزاران با سر دادن شعارهایی علیه اسرائیل از قلب قاهره به سمت سفارت آمریکا حرکت کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، با وجود شرایط ناآرام مصر که در پی برکناری محمد مرسی به وجود آمده و مصری ها را سخت سرگرم مسائل سیاسی و امنیتی کرده است، مردم این کشور روز جهانی قدس را فراموش نکرده و نمازگزاران پس از ادای نماز جمعه از مساجد مختلف قاهره به سمت سفارت آمریکا حرکت کردند.

راهپیمایی روز قدس در قاهره در حالی برگزار شد که علاوه بر ناآرامی های موجود در صحنه سیاسی مصر و تحصن حامیان محمد مرسی در مناطق مختلف قاهره که درگیری های پراکنده در پایتخت را به دنبال داشت صحرای سیناء نیز صحنه ناآرامی و تنش امنیتی است.

اما نمازگزاران پس از نماز جمعه از مناطق مختلف قاهره راه سفارت آمریکا را در پیش گرفته و شعارهایی در محکومیت تلاش های رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی قدس به پشتوانه آمریکا سر دادند.

تعدادی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی با تاکید بر حمایت از مقاومت فلسطین در مقابل اشغالگران صیهونیستی از میدان طلعت به سمت سفارت آمریکا حرکت کردند.

در این راهپیمایی ها جوانان انقلابی از جریان های مختلف و جمعیت ملی برای تغییر و تعدادی از سایر احزاب مصری حضور داشتند.

در این میان، نیروهای امنیتی مصر تدابیر شدیدی را در اطراف سفارت آمریکا در قاهره به اجرا در آوردند تا از وقوع هرگونه درگیری در این محل جلوگیری به عمل آورند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *