شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۱

شعار «نه غزه نه لبنان» یعنی نه مردم نه مظلوم، جانم فدای خودم

جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۱
کد مطلب: 303450
نماینده مردم تهران گفت: متأسفانه عده‌ای شعار متحجرانه نه غزه و نه لبنان را سر دادند؛ در حالی که این شعار به عنوان نه مردم، نه مظلوم، جانم فدای خودم تعبیر می‌شود.

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس که ظهر امروز پیش از خطبه‌های نمازجمعه باقر شهر سخن می‌گفت، اظهار داشت: سرزمین قدس محل تجمیع تمام ادیان الهی است.

وی با بیان اینکه «روز قدس روز اعتراض علیه ظلم وارده به ملتی مظلوم است»، یکی از دلایل نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس را انجام وظیفه اجتماعی مسلمانان عنوان کرد.

بذرپاش تصریح کرد: امام می‌خواست مردم در روز قدس به صحنه بیایند و با حمایت از مردم مظلوم فلسطین زمینه را برای عبادت کامل در ماه رمضان فراهم کنند.

وی با اشاره به تحولات منطقه‌ای و توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه، تاکید کرد: راه حل اساسی مشکلات منطقه، دوری از آمریکا و رژیم صهیونیستی است؛ چرا که آمریکایی‌‌ها به دنبال اختلاف‌افکنی در کشورهای اسلامی هستند.

نماینده اصولگرای مجلس نهم با بیان اینکه مقابله با توطئه‌های آمریکا در تحرکات جهان اسلام باید به عنوان راهبرد اساسی مدنظر قرار گیرد، گفت: اگر به این راهبرد توجه نشود، تحرکات اسلامی جز با تصادف به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

بذرپاش با بیان اینکه حراست از مقدسات مسلمانان باید برای همگان اهمیت داشته باشد، افزود: باید همگان از این رفتار که علیه مستکبران شعار می‌دهند و در عمل خلاف شعار خود انجام می‌دهند، پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: حفظ استقلال و وجب به وجب خاک مسلمانان باید برای همگان به‌طور ویژه مورد توجه باشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره قاعده قرآنی وجوب مقابله با سیطره کافران بر مسلمانان خاطر نشان کرد: اگر این قاعده در کشورهای اسلامی مورد توجه نباشد، مسلمان‌کشی در کشورهای اسلامی اجنتاب‌ناپذیر خواهد شد.

بذرپاش وحدت در جهان اسلام را از اصلی‌ترین پیام‌های روز قدس دانست و تاکید کرد: قدس، سرزمین مقدسی که تمام ادیان بر تقدس آن اجماع دارند لذا اکثریت جامعه جهانی حداقل در دل خود جنایات صهیونیست‌ها را محکوم می‌کنند.

وی اضافه کرد: متاسفانه خیلی‌ها در جامعه جهانی به دلایلی از قبیل شرایط کشورشان و سیاست دولت‌مردانشان جرات اظهار وجود و اعتراض به صهیونیست‌ها را ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه قدس می‌تواند یکی از کانون های همبستگی مسلمان باشد، به مطرح شدن مذاکرات به اصطلاح صلح در فلسطین اشاره کرد و گفت: این مذاکرات به دلایل متعددی به سرانجام نخواهد رسید.

بذرپاش در تشریح این دلایل توضیح داد: اول اینکه صهیونیست‌ها هیچ فشاری را بالای سر خود بر نمی‌تابند.

وی با بیان اینکه تشکیلات خودگردان نمایندگی بخشی بسیار کوچکی از فلسطین را دارد و نه اکثریت بخش‌های فلسطین را، اظهار داشت: دولت آمریکا که می‌خواهد نقش میانجی را داشته باشد، به‌دلیل فشارهای لابی صهیونیست توان فشار بر صهیونیست‌ها را ندارد.

بذرپاش گفت: بخش زیادی از مردم فلسطین و گروهای جهادی مانند حماس و جهاد اسلامی هنوز اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند که بخواهند با او مذاکره داشته باشند.

وی همچنین با بیان اینکه صهیونیست‌ها خود را قوم‌ برتر می‌دانند و ارزشی برای سایر اقوام از جمله ملت فلسطین قائل نیستند، افزود: متاسفانه عده‌ای در داخل کشور و در سالیان اخیر شعار متحجرانه چون نه غزه و نه لبنان را سر دادند در حالی که این شعار به شعار نه مردم، نه مظلوم، جانم فدای خودم تعبیر می‌شود.

بذرپاش متذکر شد: این شعارها به قدری متحجرانه و خودخواهانه است که در عصر حجر هم مطرح نمی‌شد.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه با اشاره به فتنه 88، گفت: مشکل ما با کسانی که موضع خو را با فتنه روشن نکردند، مشکل با شخص‌ آنان نیست بلکه با عدم شفافیت مواضع‌شان در مقابل شعارهای فتنه‌انگیزانه و متحجرانه و انحرافی است.

بذرپاش افزود: تئوریسین‌های جریان فتنه که در خارج از کشور و برخی دنباله‌های آنان در داخل که مشغول تحلیل‌های آنچنانی هستند، باید دست از شعارهای بی خردانه خود بردارند.

وی تصریح کرد: کسانی که در فتنه 88 در یک کودتا علیه رای مردم شرکت کردند و حق مردم را نادیده گرفتند، باید با اعلام برائت از فتنه‌گران و افراطیون از مردم عذرخواهی کنند.

نماینده اصولگرای مجلس در پایان تصریح کرد: فتنه‌گران می‌خواستند همانند رفتار برخی‌ها در صدر اسلام که موجب اختلافات بزرگ در اسلام شد، با اقدام علیه مردم عده‌ای را از صحنه سیاسی کشور حذف کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *