يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
نشست خبری برنامه «قندپهلو» برگزار شد

"قندپهلو" فرزند به بلوغ‌رسیده" گل‌آقا"ست

ساخت سری جدید مجموعه بعد از ماه رمضان
سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب: 301374
امیر قمیشی تهیه‌کننده برنامه "قندپهلو" در نشست خبری این برنامه گفت: سری جدید برنامه طنز ادبی "قندپهلو" پس از ماه مبارک رمضان در شبکه آموزش به تولید می‌رسد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نشست خبری عوامل برنامه جنگ ادبی "قندپهلو" صبح امروز با حضور اسرافیل علمداری قائم مقام شبکه آموزش، امیر قمیشی تهیه کننده و کارگردان و رضا رفیع مجری و کارشناس برنامه صبح امروز سه‌شنبه اول مردادماه در ساختمان شبکه آموزش برگزار شد.

رضا رفیع به عنوان مجری و کارشناس برنامه "قندپهلو" گفت: این برنامه ابتکاری در حوزه ادبیات است و اتفاقی نو و تازه در حوزه طنز محسوب می‌شود.

وی تفاوت این برنامه با سایر برنامه‌های طنز تلویزیون را در این دانست که "قندپهلو" در بستری از ادبیات به عنوان شعر طنز به وجود آمد که پیش از آن تنها در برنامه مشاعره تکرار شده بود.

رفیع اضافه کرد: "قندپهلو" برنامه‌ای در عرصه شعر طنز است که دارای آیتم‌های تازه‌ و مختلفی است و با فرمت زمانی کوتاه؛ ۵ روز مانده به آغاز ماه مبارک رمضان آغاز و با روحیه جهادی عوامل توحید به کار خود ادامه داد تا خود را به برنامه‌های ماه رمضان برساند.

وی با بیان اینکه جنگ ادبی قندپهلو در ۲۴ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای ساخته می‌شود خاطرنشان کرد: عوامل تولید از ساعت ۱۰ شب تا ۵ صبح و بعضی اوقات تا ۷ صبح به ضبط برنامه مشغول هستند.

رفیع با بیان اینکه نزدیک کردن طنز مطبوعاتی و رسانه‌ای کار بسیار سختی است، تصریح کرد: "قندپهلو" برای اولین بار باعث پیوند موفق طنز ژورنالیست و رسانه‌ای شده است. به این دلیل که طنز مطبوعاتی در بسیاری از برنامه‌ها با شکست مواجه شده بود.

وی رویکرد "قندپهلو" را احترام به شعور مخاطب دانست ، چیزی که همان رویکرد هفته‌نامه گل‌آقا بوده است.

به گفته مجری کارشناس نحوه اجرا در "قندپهلو" تعمدی است و این مساله تنها توانسته است که ۷۰ درصد او راضی نگه دارد.

رفیع یادآور شد: برنامه طنز ادبی "قندپهلو" باعث فاصله گرفتن مخاطبان از شبکه‌های ماهواره‌ای در ساعات پخش پربیننده‌ترین برنامه‌های آنها شد که این واقعا جای شکرگزاری دارد.

به گفته مجری "قندپهلو" گزینش و انتخاب شرکت کنندگان طنزپرداز مرحله بسیار مهمی بوده و سعی کردیم از افراد با سابقه در این برنامه استفاده کنیم.

وی گفت: "قندپهلو" براساس کشف، شناسایی و استفاده از استعدادهای شاعران طنزپرداز کشور شکل گرفت و شاهد حضور چهره‌های ناب طنز در این برنامه هستیم.

علمداری: تولید سری جدید "قندپهلو" در آینده نزدیک

اسرافیل علمداری قائم مقام شبکه آموزش در این نشست خبری گفت: برنامه طنز ادبی "قندپهلو" اتفاق نویی در تلویزیون است که با استقبال عمومی از سوی مخاطبان مواجه شده است

علمداری اضافه کرد: حضور طنزپردازان مطرح کشور از ویژگی‌های مثبت این برنامه است که نقاط ضعف آن را در برنامه‌های بعدی اصلاح می‌کند.

قائم مقام شبکه آموزش از ساخت سری دوم برنامه "قندپهلو" پس از ماه مبارک رمضان و با سرعت بیشتر خبر داد و گفت: در حال حاضر خاکریز فتح شده و سری جدید آن در فواصل زمانی کمتری به تولید می‌رسد.

قمیشی: قندپهلو" فرزند به بلوغ رسیده هفته‌نامه گل‌آقا است

در ادامه این نشست امیر قمیشی گفت: طرح تهیه برنامه "قندپهلو" از ۳ سال گذشته به من پیشنهاد شد که به دلیل گرفتاری و عدم محقق شدن برخی برنامه‌ریزی‌ها، تولید این برنامه میسر نشد و در مرحله پیش تولید متوقف شد.

قمیشی اضافه کرد: به واسطه فرصت محدودی که در تولید جنگ ادبی "قندپهلو" وجود داشت فرم نتوانسته پا به پای محتوا پیش بیاید در حالی که محتوای طراحی شده توسط رفیع آنقدر قوی و بدون نقص بوده که با وجود انتخاب بهترین همکاران و عوامل تولید شبکه آموزش به تولید رسید.

به گفته تهیه کننده "قندپهلو" شتابزدگی در تولید و غریب بودن محتوا این کارنامه "قندپهلو" را رقم زد. چیزی که به اعتقاد او باعث فاصله‌گیری فرم از محتوا در این مجموعه شده است.

وی با بیان اینکه ۱۴ قسمت از برنامه قندپهلو آماده نمایش شده است تصریح کرد: از فرداشب به دلیل همزمانی با برنامه‌های دیگر رسانه ملی ، این برنامه از ساعت ۲۱:۴۵ از شبکه آموزش پخش می‌شود.

قمیشی در خصوص برنامه شب گذشته "قندپهلو" که با حضور ناصر فیض برگزار شده بود توضیح داد: این شاعر طنزپرداز کشورمان به عنوان داور میهمان در این برنامه حضور داشته و این برنامه اولین برنامه تولیدی "قندپهلو" بوده که به رسم امانتداری پخش شد و البته ضعف‌هایی هم داشت.

به گفته کارگردان "قندپهلو" در ادامه برنامه شرکت کنندگان وارد مرحله نهایی و «خیلی نهایی» می‌شوند که در روز عید سعید فطر با حضور دو شرکت کننده نفر برگزیده مسابقه معرفی می‌شوند.

وی گفت: شبکه آموزش در ساخت سری اول از نظر ارائه خدمات و حمایت‌های مالی از هیچ کوششی دریغ نکرد، اما بنا داریم پس از برطرف کردن ضعف‌های برنامه کنونی، سری جدید آن با فاصله بیشتری به تولید برسد. زیرا احساس می‌شود که این برنامه نیاز به پختگی بیشتری دارد و محتوای مدنظر رضا رفیع باید کامل تحقق یابد.

قمیشی افزود: اگر قرار باشد این برنامه ادامه پیدا کند با فاصله بیشتر و با سرعت کمتر و در آرامش به تولید می‌رسد تا خروجی مناسبی داشته باشد.

به گفته این کارگردان پس از پخش قسمت‌های پایانی برنامه ناگفته و پشت صحنه برنامه "قندپهلو" برای مخاطبان نمایش داده می‌شود.

وی اعلام کرد برنامه طنز ادبی "قندپهلو" تا شب نوزدهم ماه رمضان ادامه دارد و مخاطبان می‌توانند ادامه این برنامه را پس از لیالی قدر تا روز عید فطر دنبال کنند.

قمیشی با بیان اینکه "قندپهلو" فرزند به بلوغ رسیده هفته‌نامه گل‌آقا است خاطرنشان کرد: کله‌قند طلایی، نقره‌ای به همراه هدایای دیگر جایزه نفرات اول و دوم این برنامه ادبی است.

به گفته این تهیه کننده برنامه "مشاعره" با اجرای دکتر آذر از فردا پس از اذان مغرب از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود

جنگ ادبی قندپهلو در ۲۴ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای ساخته می‌شود و در طول این برنامه‌ها پنج گروه چهارنفره در چهار جلسه با هم رقابت خواهند کرد. در نهایت ده نفر از شرکت‌کنندگان به مرحله نهایی راه خواهند یافت و یک گروه چهارنفره به مرحله نهایی راه پیدا خواهند کرد. بخش نهایی این برنامه در روز عید فطر برگزار خواهد شد. مسابقه قندپهلو براساس طرحی از مهدی قاسمی، مدیر شبکه آموزش شکل گرفته و قمیشی با همکاری و مشاوره رضا رفیع جزئیات آن را طراحی کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *