پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

واکنش صالحی به اقدام اروپا علیه حزب الله

سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 301207
وزیر امور خارجه کشورمان به اقدام ناشایست اتحادیه اروپایی در قرار دادن شاخه نظامی حزب الله در لیست به اصطلاح تروریستی واکنش نشان داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اقدام ناشایست اتحادیه اروپایی در قرار دادن شاخه نظامی حزب الله در لیست به اصطلاح تروریستی خود اظهارداشت: این اقدام جهت دار که با فشار برخی از اعضای متنفذ اتحادیه اروپایی انجام شد، بر خلاف کلیه موازین سیاسی و حقوقی می باشد و باعث تعجب و غیر قابل قبول است.

صالحی افزود: اینکه به یک گروه مقاومت که علیه تجاوز و اشغالگری مبارزه کرده و حضوری قانونی با پشتوانه مردمی در حاکمیت لبنان دارد، برچسب تروریست زده شود؛ سست بودن مبانی منطقی این اقدام را روشن می‌کند.

وی تاکید کرد: وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا به زعم خود با این کار در صدد اثر گذاری بر تحولات منطقه ای می باشند، در حالی که به دلیل فقدان تحلیل صحیح از این بحرانها، رویکرد اشتباهی اتخاذ کرده و سیاست برخورد دو گانه را به نمایش گذاشته‌اند.

صالحی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تقبیح شدید این تصمیم وزرای خارجه اتحادیه اروپایی، معتقد است که این گونه اقدامات تغییری در ماهیت مردمی و حق طلبانه مبارزه آنها نخواهد داد و قطعاً این اقدام اتحادیه اروپا در جهت منافع نامشروع رژیم صهیونیستی و فشارهای حامیان این رژیم در اروپا خواهد بود.

وزیر امور خارجه کشورمان با غیر حرفه ای و جانبدارانه توصیف نمودن این اقدام تصریح کرد: این امر به نوعی اقدام علیه ملت شریف و مقاوم لبنان محسوب می شود زیرا حزب الله، نیرویی مقاومتی و برگرفته از متن مردم و جامعه لبنان و مورد احترام و اعتماد طوایف موجود در این کشور می باشد.

صالحی حضور در عرصه های رسمی سیاسی و وجود پایگاه گسترده مردمی حزب الله را دلیل محکمی بر مشروعیت این حزب در روند دموکراتیک لبنان دانست و یاد آور شد: دفاع مشروع این حزب در برابر تجاوزات صهیونیستی در کنار ارتش این کشور، جزو حقوق مسلم و مشروع مردم و مقاومت اسلامی در لبنان به شمار می آید.

اتحادیه اروپا امروز با قرار دادن شاخه نظامی حزب‌الله در فهرست گروه‌های تروریستی موافقت کرد.

اتحادیه اروپا پیش از این طرح درج نام حزب الله در لیست ترور خود را در دستور کار قرار داه بود، اما به علت مخالفت های برخی از اعضا موفق به تصویب آن نشد، اما با ورود آمریکا و رژیم صهیونیستی به خط فشار بر کشورهای مخالف این طرح، بالاخره این طرح به تصویب رسید. مخالفان این طرح عمدتا از کشورهایی هستند که نیروهای نظامی آنها در قالب نیروهای یونیفل در لبنان فعالیت می کنند.‬ شکاف و اختلاف بین اعضای اتحادیه اروپا باعث شد که این کشورها تنها با قرار دادن شاخه نظامی حزب الله در لیست ترور موافقت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *