چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
۴

راز مسلمان شدن شهید شحاته

سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب: 296567
استاد مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه شهید شحاته عاشق مکتب اهل‌بیت‌(ع) بود، گفت: شهید شیخ حسن شحاته در مناظره با وهابیت پیروز از میدان خارج می‌شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، عصام‌ العماد عصر امروز در نشست علمی پژوهشی رویکردهای جدید وهابیت در مقابله با تشیع که در سالن اجتماعات مرکز جامعه‌المصطفی للعالمیه مشهد برگزار شد، در ارتباط با آشنایی با شهید شیخ حسن شحاته اظهار داشت: از افتخارات من آشنایی از نزدیک و ملاقات با مرحوم شیخ حسن شحاته و حضور در جلسات سخنرانی وی است، سخنانی که در حال حاضر در بسیاری از سایت‌ها موجود است.

استاد مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: نخستین باری که وی را شناختم در یک سخنرانی بود و در همین سخنرانی دو ساعته فهمیدم که وی در میان مستبصران، هدایت‌شدگان و راه یافتگان به مذهب تشیع عاشق‌‌ترین فرد نسبت به اهل‌بیت(ع) بودند.

وی در ارتباط با ویژگی‌های منحصر به فرد شهید شحاته گفت: تسلط شهید شحاته به تفسیر، حفظ و علوم قرآنی فوق‌العاده و منحصر به فرد بود و او تنها روحانی بود که در سن 50 سالگی با بصیرت کامل نسبت به علوم اهل تسنن و پس از آن شناخت معارف اهل بیت(ع) شیعه شد.

استاد مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: نکته بارز در شخصیت شهید شیخ حسن شحاته استدلالات منحصر به فردی بود که وی در مقام بیان ارائه می کرد و قبل از ورود به تشیع در هر مناظره‌ای که با وهابیت داشت پیروز از میدان خارج می‌شد.

وی با بیان اینکه شهید شیخ حسن شحاته پس از گرویدن به مذهب تشیع یک مشکل بزرگ داشت و آن تردید بیان حقانیت شیعه به مریدانش بود، افزود: چرا که وی به این نتیجه رسیده بود که اعلام برائت امر بسیار مهمی است، تا اینکه شبی رسول خدا(ص) را در خواب می‌بیند که با زبانی غیرعربی با علی(ع) در حال سخن گفتن است. وی در خواب می‌بیند که پیامبر(ص) به حضرت علی(ع) دستور حرکت می‌دهد و سپس به شیخ اشاره می‌کند تو نیز پشت سر علی(ع) حرکت کن. شیخ می‌گفت‌ در خواب می‌دیدم مسیری که در آن بودیم بسیار خطرناک بود و من بارها با خطر لغزش مواجه شدم ولی هر باری که دچار لغزش می‌شدم علی(ع) نگاهی به من می‌انداخت و مرا از خطر سقوط نجات می‌داد.

وی تصریح کرد: پس از این واقعه شیخ شهید با تأسی از راهنمایی رسول خدا(ص) و درک اعجاز ولایت امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) و اعتماد به نفس حاصل از آن، در یکی از سخنرانی‌‌هایش در جمع مریدانش به گمراهی 45 ساله‌اش اقرار، نسبت به دشمنان اهل بیت (ع) اعلام برائت و علاقه‌اش را به مکتب اصیل تشیع اعلام می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ابوالفضل
ادمين محترم

سريع تيتر خبر رو اصلاح كنيد.

مسلمان شدن ؟ حتما منظورتون شيعه شدن شهيد شحاته بوده ؟
مهم نیست
در صورت امکان اسم خیابان خالد اسلامبولی ( وزرا ) به نام ایشان تغییر نماید .
شهید شحاته مسلمان زاده بودند بنابراین باید می نوشتید که راز شیعه شدن ایشان!!!
Singapore
نماز بی ولای او عبادتیست به وضو! اسلام بدون ولایت اهل بیت، در ظاهر اسلام است ولی در باطن ضلالت است. رحمه الله که تسلیم تعصب و جهالت نشد