پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۱

ازخيابان "خالد اسلامبولي"تا"حسن شحاته"

يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب: 296045
شهرداري تهران باید با هدف زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهيد "حسن شحاته" خيابان يا ميداني در شهر تهران را با نام او مزين كند تا نام وي و طريقه به شهادت رسيدنش در ياد و خاطره ها باشد.
به گزارش جهان به نقل از "نداي انقلاب"، يكي از خيابان هاي معروف شهر تهران، خيابان "خالد اسلامبولي" است.

"خالد اسلامبولي" همان جوان مصري بوده كه "أنور سادات" رئيس جمهور پيشين مصر را به دليل امضاي توافقنامه با رژيم صهيونيستي، ترور كرد.

شايد شهرت و اهميت اين خيابان بيش از اينكه بخاطر موقعيت جغرافيايي آن باشد،‌ به دليل خشم رژيم "حسني مبارك" ديكتاتور سابق مصر از چنين نامي بوده است.

هر بار كه رابطه تهران و قاهره بهبود مي يافت، يكي از شرايط و مقدمات آن تغيير نام اين خيابان بود اما رابطه دو طرف كه يك بار ديگر تيره مي شد، باز هم نام اين خيابان بازگردانده مي شد.

اكنون جا دارد شهرداري تهران با هدف زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهيد "حسن شحاته" خيابان يا ميداني در شهر تهران را با نام او مزين كند تا نام وي و طريقه به شهادت رسيدنش در ياد و خاطره ها باشد.

گفتنی است شهید حسن شحاته از چهره های سرشناس شیعیان مصر یکشنبه هفته گذشته به همراه ۳ تن دیگر از شیعیان مصر توسط وهابیون تکفیری به شهادت رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *