پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

ابرازنگرانی "مون" ازشهرک‌سازی اشغالگران

جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۰۴
کد مطلب: 292871
دبیر کل سازمان ملل متحد نسبت به برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی‌ها ابراز نگرانی کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد با اشاره به شهرک‌سازی‌های گزارش‌شده در کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی این اقدام را «غیرموثر» و به شدت نگران‌کننده خواند و بار دیگر از رژیم اسرائیل خواست فعالیت‌های شهرک‌سازی را متوقف و به تعهدات بین‌المللی‌اش پایبند باشد.

بنا به گزارش سایت رسمی سازمان ملل متحد، بان‌کی‌مون در بیانیه‌ای تصریح کرد به شدت از تداوم گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری که نقض قوانین بین‌المللی است، نگران است.

سخنگوی بان‌کی‌مون گفت: «دبیر کل سازمان ملل به ویژه از گزارش‌هایی نگران است که نشان می‌دهد ساخت صدها واحد مسکونی در شهرک ایتامار، وارد مرحله بعدی شده است.»

وی افزود: «دبیر کل سازمان ملل همچنین درباره برنامه‌های مربوط به ساخت حدود هزار واحد مسکونی در بیت‌المقدس شرقی هم نگران است.»

روز گذشته رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند این رژیم به دنبال تصویب مجوز ساخت صدها منزل مسکونی در شمال کرانه باختری است، ضمن اینکه قصد دارد منازل مسکونی ساخته شده در شهرک ایتامار را با فرایندی عطف به ماسبق قانونی جلوه دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *