شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

۴ شعبان؛ روز جانبازان چه بادرصد چه بی‌درصد

پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب: 292491
شاید در میان همین جانبازان کسانی باشند که به هر دلیل نادیده گرفته می‌شوند. آن‌هایی که کارت جانبازی ندارند. یا آن‌هایی که کارت ایثارگری دارند اما بدون درصد! همان‌هایی که فقط رفقا و خانواده از مجروحیت‌ها و دردهایشان اطلاع دارند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم؛ امروز چهارم ماه شعبان المعظم و میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) وفادارترین یار امام حسین(ع) در صحرای کربلا و جانباز و شهید واقعه عاشوراست. امروز روز جانباز است. هر چند در هر نهادی و سازمانی، در هر محله و شهری، در این روز فرخنده از جانبازان تقدیر و تجلیل می‌شود. اما شاید در میان همین جانبازان کسانی باشند که به هر دلیل نادیده گرفته می‌شوند. آن‌هایی که کارت جانبازی ندارند. یا آن‌هایی که کارت ایثارگری دارند اما بدون درصد! همان‌هایی که فقط رفقا و خانواده و همرزمانشان از مجروحیت‌ها و دردهای آن روزها و این روزهایشان اطلاع دارند. شاید لازم باشد یک تبریک ویژه به چنین جانبازان والامقامی گفت که در دنیا به اسم جانباز شناخته نمی‌شوند و آنطور که باید از جان‌بازی‌هایشان تقدیر نمی‌شود اما پرونده جانبازی‌شان نزد خداوند باز باز است و با مقاومت و صبری که در دردهای بعد از جنگ نیز داشته‌اند، هر روز بر درصدهای آن افزوده می‌شود.
 
این روز فرخنده، روز جانباز، بر تمام جانبازانی که به هر دلیلی درصد ندارند مبارک باد.
 
آن‌هایی که در زمان جنگ و بعد از آن فرصت نکردند برای گرفتن صورت سانحه اقدام کنند یا پرونده پزشکی‌‌شان را به جریان بیندازند.
 
آن‌هایی که گمان می‌کردند پیگیر درصد جانبازی شدن از اجر و پاداش جهادشان کم می‌کند و درصدهایشان را فقط برای خدای خود نمایان ساختند.
 
آن‌هایی که اصلا نمی‌دانستند چگونه باید پیگیر کمیسیون‌های پزشکی بنیاد باشند و نتوانستند که به هر دلیلی مجروحیت خود را اثبات کنند.
 
آن‌هایی که پرونده‌های پزشکی‌شان در بیمارستان‌های خرمشهر سوخت و یا اسناد مجروحیتشان در نقل و انتقالات بعد از جنگ ناپدید شد.
 
آن‌هایی که امروزه مجروحیتشان با بیماری‌های مشابه اشتباه گرفته می‌شود و نمی‌توانند صحت گفتارهایشان را مبنی بر مجروحیت جنگی اثبات کنند.
 
آن‌هایی که به دلیل وخامت اوضاع جسمی و نداشتن آشنای پیگیر در امور کاری هیچ گاه فرصت نکردند از جانبازی حرف بزنند.
 
آن‌هایی که داوطلبانه و از مسجد محل به جبهه اعزام شدند و بالطبع نتوانستند از سپاه و ارتش و جهاد اقدام کنند تا مدارک مستندات مربوط به مجروحیتشان را تحویل بگیرند.
 
آن‌هایی که از روستاهای کوچک و محروم به جبهه اعزام شدند و آنقدر شناخته شده نیستند که از پیگیری بالاترین مقام وزارتخانه‌ای استفاده کنند.
 
این روز فرخنده، روز جانباز بر تمام جانبازانی که به هر دلیلی درصد ندارند مبارک باد...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دانشجوی پزشکی
درود بر تمام جانبازان میهنم....