پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱۲
۴

واکنش روحانی به بیانیه عارف/ قرار بود او از من حمایت کند

سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب: 292073
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم زاهدان به برخی نکات درباره مساله انصراف عارف اشاره کرد.
واکنش روحانی به بیانیه عارف/ قرار بود او از من حمایت کند
به گزارش جهان به نقل از فارس، حسن روحانی ظهر امروز در جمع پر شور مردم زاهدان در مسجد طالقانی این شهر اظهار داشت: آقای عارف دوست من است آشنایی من با ایشان از سال 1355 است الان هم در دولت اصلاحات کنار هم بودیم و در مجمع تشخیص مصلحت هم کنار هم هستیم.

وی گفت: هر شهری که من یا دکتر عارف رفتیم، به ما گفتند اتحاد اتحاد، هر دوی ما این ندا را با گوش و جان شنیدیم و هر دوی ما مسئله را به آیت‌الله هاشمی منعکس کردیم و هم به جبهه اصلاحات و هم جبهه اعتدال گفتیم که هر دو برای ایجاد وحدت ایستاده‌ایم.

وی اضافه کرد: در طول دو سه روز اخیر تلاش بسیار زیادی صورت گرفت و جلسات متعددی برگزار شد و مشورت‌های زیادی با آیت‌الله هاشمی انجام دادیم که سرانجام تصمیم نهایی در جلسه دیشب جبهه اصلاحات و اعتدال و همچنین نظر آیت‌الله هاشمی و حجت‌الاسلام خاتمی بر نگاه اتحاد و حضور یک کاندیدا از اصلاحات بود که در مجموع تصمیم گرفته شد که من در صحنه انتخابات بمانم و آقای عارف ما را حمایت کند.

وی افزود: بحث بر سر اینکه حسن روحانی یا محمدرضا عارف باشد نیست بلکه بحث بر سر مسئله مهم‌تری است و آن اینکه با تقسیم رای‌ها، دیگران پیروز نشوند.

به گزارش جهان، عارف روز دوشنبه در کرمان حتی سوگند خورد که حضورش در انتخابات قطعی است و "تا آخرین لحظه" از صحنه انتخابات کنار نخواهد رفت اما فشارها به او نتیجه داد و عارف را از مسیر انتخابات خارج کرد.

دکتر عارف که گویا از حذف خود دلخور شده،‌ در بیانیه انصرافش هیچ نامی از آقای روحانی نبرد و تنها گفت که به احترام محمد خاتمی کنار می رود.

بیانیه کنایه‌وار عارف را ساعاتی بعد، رئیس ستاد انتخاباتی اش معنی کرد. سیدحسن رسولی به تسنیم گفت که عارف "به نفع کسی کنار نرفته است." رسولی همچنین تکلیف ستادهای عارف را هم مشخص و تأکید کرد: وقتی کاندیدایی انصراف می‌دهد، ستادهایش منحل خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جواد
احسنت به عارف ،من طرفدارش نیستم ولی این حرکتش رو پسندیدم.اگه روحانی بود هیچوقت به نفع عارف کنار نمیرفت شک نکنید.او را مجبور به کناره گیری کردند چون اگه راضی بود میگفت به روحانی رای بدهید.این ره که میروند به ترکستان هم نمیرسد.
محمد
مبارک باشد .
Iran, Islamic Republic of
دلم برای آقای عارف می سوزد
سهراب
این شایعه پراکنی ها را نکنید آقای عارف با مشورت وصلاحدید سران اصلاح طلب وکارگزاران این عمل را انجام دادند وجای تشکردارد درود بر عارف سلام برروحانی