چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
غرضی:

بیایید برای فقرا تصمیم بگیریم

بخور ها در اقتصاد زیاد شده اند
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب: 291900
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: من طوری تربیت شده ام که هر کس سه وجهه رضایت مردم، مجلس ودولت را جلب کند فارغ از راست و چپ بودن در کابینه ام از او استفاده کنم.
بیایید برای فقرا تصمیم بگیریم
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمد غرضی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری امروز دوشنبه در جمع مهندسان مشانیر که در ساختمان مشانیر برگزار شد، گفت: خداوند صدای بلند را دوست ندارد مگر از کسی که به او ظلم شده، بالاخره به ملت ایران ظلم شده است و طبق تحقیقی که کرده ام به فرودستان بیشتر ظلم شده تا فرادستان لذا می گویم به دولتی رای بدهید که به فکر توسعه جمهوریت و اسلامیت است.

وی افزود: به خبرنگاران گفتم یک حرفی بزنید که به نفع جامعه باشد، این همه استاندار در طول این ۳۳ سال عوض شده است به این شکل کشور آباد ن می شود ا گر شما به من رای بدهید کاری می کنم که استانداران را خود مردم تعیین کنند.

غرضی با بیان اینکه گپ دیجیتالی در شهرهای آلمان بسیار کم است گفت: اما در فرانسه و کشور ما این شکاف دیجیتالی زیاد است، ما اگر ۳۰ تا شهر آباد داشته باشیم فقرا نمی آیند تهران کارتن خواب شوند، در شهر بزرگ جز فساد حاصل نمی شود.

وی افزود: به من می گویند چرا به شهرستان ها نمی روی، من به آنها می گویم ۲۰ سال استاندار و وزیر بودم و به اکثر شهرها رفته ام الان می خواهم به صورت سازمان یافته با مردم صحبت کنم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که کشور در شرایطی است که احتیاج به رای دارد گفت: به هر کسی که می خواهید رای بدهید، مهم آمدن مردم پای صندوق رای است، لجبازی کرد و گفتن اینکه به خاطر این و آن نمی آیم خلاف شرع است، به خاطر خدا و حفظ کشور پای صندوق های رای بیایید.

وی ادامه داد: اختلافات داخلی موجب طمع دشمن می شود، دشمن می خواهد اختلافات را عمیق کند و بعد از آنها سوء استفاده کند.

غرضی در ادامه نشست در پاسخ به سوال فردی مبنی بر این که آیا می خواهید کشور را به صورت فدرال بسازید، گفت: من این کلمات را نمی فهمم، اینها معانی خاص سیاسی دارد، من و شما را دچار مشکل می کند لذا می گویم هدفم این است استانداران را خود مردم تعیین کنند، من همین قدر می فهمم و می گویم اگر استاندار را مرد انتخاب کنند به نفع کشور است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر جمهوریت را قبول دارید باید به آرای مردم احترام بگذارید، افزود: من کاری به حرف هایی که بی سی سی و VOA می زنند ندارم، آنها حرف های خودشان را می زنند ولی اعتقاد دارم که مردم با حضورشان پای صندوق و رای دادن می توانند به اداره کشور کمک کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کابینه شما از دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب تشکیل خواهد شد گفت: من به این شکل تربیت شدم که هر کس سه وجهه رضایت مردم، رضایت دولت و رضایت مجلس را جلب کند چه راست باشد چه چپ در کابینه ام از او استفاده کنم.

غرضی ادامه داد: من حتی یک رای مخالف اجرایی هم در مجلس نداشتم، اگر مخالفی هم بود مخالف سیاسی بود، عموماً هر وقت رفتم مجلس رای ۸۰ درصدی گرفتم لذا ا گر برنده انتخابات شوم هر کسی که توانمند باشد و امتحان اجتماعی را به خوبی پس داده باشد از او استفاده می کنم.

وی با بیان این که بیایید کمک کنید به جای اینکه دیگران تصمیم بگیرند خودمان برای آینده کشور تصمیم بگیریم افزود: بیایید برای فقرا تصمیم بگیریم، برای فرودستان تصمیم بگیریم، استانداری که مردم تعیین کنند همه با آنها همکاری می کنند و نتیجه اش این می شود که بعد از ۴ سال ۳۰ استاندار داریم با کارنامه مشخص که آنها می توانند بعدها رئیس جمهور شوند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که حقوق و مزایا در کشور تناسبی با هزینه ها ندارد، چه برنامه ای برای این بخش دارید؟ گفت: در کشور حقوق و مزایا به نسبت و به یک درصدی اضافه می شود، از طرف دیگر ۳۰ درصد از جیب مردم پول بیرون می آید، اینکه فکر کنمی از یک طرف درآمد را بالا ببریم و از طرف دیگر از جیب مردم تخلیه کنیم درست نیست.

وی ادامه داد: حرف من این است که اگر دولت به اندازه درآمدش هزینه کند پول ملی تثبیت می شود و اگر این روش ادامه داشته باشد وضعیت کشور کم کم آرام می شود.

غرضی با بیان این که اقتصاد ایران خیلی قوی است افزود: ولی به اصطلاح ما بخور زیاد است یعنی رانت و رشوه زیاد است، متاسفانه قاعده بخور هم افزون شده یعنی در گذشته تعداد این افراد کم بود ولی الان بیشتر شده اگر رای بدهید همه این مشکلات حل می شود.

وی افزود: امروز و فردا با دیروز و پریروز دستش در گردن هم است یعنی امروز نتیجه دیروز است و فردا نتیجه امروز، در تمام این ۱۰۰ سال گذشته کشور ما تورم را تجربه کرده است، مردم دیگر حاضر نیستند با تورم زندگی کنند، بهترین راه این است تورم را کاهش دهیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما نه لشگری داریم نه تاییدیه خارجی افزود: من نه تاییدیه اصولگرایان را دارم نه اصلاح طلبان ما هیچی نداریم. شما وقتی قلب مردم را به دست می آورید که زبان شما با زبان مردم یکی باشد، تمام سیستم های حکومتی که از بین رفته اند به خاطر نداشتن تولید است. ما باید سعی کنیم بزرگترین تولید کننده خدمات باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امکان دارد با این تحریم ها دولت ضد تورم تشکیل دهید، گفت: در ۴ دولت گذشته مهندس موسوی با ۱۱۵ میلیارد، هاشمی با ۱۱۸ میلیارد، خاتمی با ۱۲۸ میلیارد، با این دولت هم کاری نداریم کشور را اداره کردند، الان صادرات غیرنفتی ما نزدیک ۴۰ میلیارد دلار است، کشور ما خیلی پرقدرت است ولی از بین رفته آن زیاد شده لذا امیدوارم بتوانیم در این شرایط نیز کشور را اداره کنیم از این بابت نگرانی ندارم.

غرضی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا می توانید قیمت ها را به دو سال پیش برگردانید گفت: من یک قدری هم از این بدتر می بینم من فکر می کنم خیلی ظلم شده به ملت، وقتی در ایران انقلاب شد نقدینگی ۲۰۰ میلیارد تومان بود الان نقدینگی نزدیک ۴۵۰ هزار میلیارد شده است. من به این اعداد و ارقام مشکوکم می شود اینها را درست کرد، الان دولت ۹۰۰ هزار میلیارد تومان بدهکار است ولی در صورتی که رای مردم و اراده ملی وجود داشته باشد می توان جوابگوی همه چیز شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه شما برای مقابله با رانت چیست گفت: تمام پیشنهادات رانتی از طریق دولت بوده، من اسم دولت را گذاشته ام دولت پاسخگو نه دولت خدمتگزار، یعنی نسبت به عملکرد و اقدامات پاسخگو باشد، اگر خلافی کند وظیفه قانونی دارد که پاسخگو باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه دا: هیچ عملکردی نیست مگر اینکه به انتفاع اجتماعی بیانجامد پس باید همه کارکردها و عملکردها به نفع اجتماعی باشد برای این کار هم بهترین راه این است که تاییدیه اجتماعی داشته باشیم، در صورتی که عملی به تایید اجتماع برسد یعنی نفع اجتماعی دارد.

در پایان نشست یکی از اعضای مهندسان مشانیر گفت: ما افتخار داریم که رئیس ما یکی از ۸ نفر برتر بود که تایید شد.

غرضی در آن هنگام گفت: این کار خدایی بود، بالاخره جزو کسانی بودیم که آبرویمان نرفت، از این بیشتر نگویید که زشت است که در ادامه همه حضار خندیدند که غرضی خطاب به آنها گفت که بگذارید یک تکه نان بخوریم، من می گویم بیایید رای بدهید و هدفم توسعه جمهوریت و اسلامیت است، فکر نمی کنم این شعار من مخالفی داشته باشد همین ها را تبلیغ کنید، اگر مردم خواستند به دولت ضد تورم رای بدهند و اگر نخواستند به من ارتباطی ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *