جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

رئیس جمهور سوپرمن نیست

يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب: 291694
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرار نیست رئیس جمهور سوپرمن باشد و نباید از کاندیدای مورد نظر خود اسطوره بسازیم، چرا که به طور قطع یک نفر نمی‌تواند با کارهای عجیب یک شبه همه مشکلات کشور را برطرف کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد‌حسین صفارهرندی طی سخنانی در همایش بصیرت‌افزایی که با حضور بانوان بسیجی در استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: ملت ایران قرار است یک رئیس جمهور را از میان کاندیداها انتخاب کنند و همه ما باید انتظار معقول از رئیس جمهور منتخب داشته باشیم.

وی تصریح کرد: قرار نیست رئیس جمهور سوپرمن باشد و نباید از کاندیدای مورد نظر خود اسطوره بسازیم، چرا که به طور قطع یک نفر نمی‌تواند با کارهای عجیب یک شبه همه مشکلات کشور را برطرف کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: همان گونه که رهبری معظم انقلاب اسلامی فرمودند کاندیداها نباید وعده‌های انجام نشدنی به مردم بدهند، خود مردم هم باید آگاه بوده و به فردی رای دهند که وعده‌هایش امکان عملیاتی شدن را داشته باشد.

صفارهرندی‌ افزود:‌ در دنیای امروز یک نفر نمی‌تواند همه مشکلات را برطرف کند، به همین دلیل هر فردی که از میان این هشت کاندیدا به ریاست جمهوری رسید، باید با بهره‌مندی از خرد جمعی و استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور به جنگ مشکلات برود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور ایران اسلامی باید فردی پایبند به ولایت و اصول انقلاب اسلامی باشد، اما برای تحقق وعده‌ها و برنامه‌های دولت باید از همه دلسوزان واقعی و گروه‌ها و احزاب پایبند به اصول انقلاب استفاده کنیم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما از یک سو نیازمند رئیس جمهوری هستیم که گرایش‌های مختلف را حذف نکند و از سوی دیگر رئیس دولت باید در انتخاب همکاران دقت هم داشته باشد. به عنوان نمونه در گذشته یک دولت افراد مختلف را کنار هم جمع کرده و به قولی معجون هفت جوش درست کرده بودند و به این کار خود هم افتخار می‌کردند، اما وجود سلایق متضاد در دل یک دولت موجب افزایش اختلافات هم می‌شد.

صفارهرندی متذکر شد: در دولت نخست آقای احمدی‌نژاد تا حدودی این امر رعایت شد و افرادی که به او رای هم نداده بودند‌ حضور داشتند، اما همه آنها از جمع اصولگرایان بوده و به یک خط فکری پایبند بودند.

وی ادامه داد: متاسفانه این امر در دولت دوم ایشان تداوم نیافت و به همین دلیل دولت نخست آقای احمدی‌نژاد مقبولیت بیشتری داشت، اما برخی تنگ‌نظران با نزدیک شدن به دولتی که اقبال عمومی را جلب کرده بود، تداوم راه آن را خدشه‌دار کردند.

* وظیفه همه رای دهندگان شناخت کاندیدای اصلح است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه همه وظیفه داریم که کاندیدای اصلح را شناخته و به او رای دهیم گفت: شناخت کاندیدای اصلح قوائد مشخصی دارد و در ابتدا باید شاخص‌ها را بشناسیم.

صفارهرندی با بیان اینکه تمام هشت کاندیدای فعلی حداقل صلاحیت لازم برای تصدی ریاست جمهوری را دارند، گفت: باید ما حداکثرها را در این زمینه مد نظر قرار دهیم و از این میان شایسته‌ترین فرد را انتخاب کنیم.

وی پایندی به اصل نظام و اعتقاد راسخ به ولایت مطلقه فقیه و دین مبین اسلام را نخستین ویژگی مورد نیاز یک رئیس جمهور در جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و گفت: در دوره آقای خاتمی با وجود اینکه ایشان روحانی بود و شعار بازگشت به صدر اسلام را مطرح می‌کرد، حرف‌های نگران‌ کننده‌‌ای گفته شد و حتی رئیس جمهور می‌گفت اگر دین در برابر آزادی قرار گیرد، باید مقابل دین ایستاد.

صفارهرندی تاکید کرد: رئیس جمهور ایران اسلامی باید وفادار به قانون و مطیع رهبری معظم انقلاب اسلامی و اصول نظام و قوانین و احکام اسلامی باشد و در مقابل ولایت و احکام دین، چون و چرا نکند.

وی بیان داشت: رئیس جمهور نباید رابطه قانونی برای خود با رهبر ترسیم کند. چرا که این رابطه باید تعبدی بوده و رئیس دولت باید فردی باشد که به ولایت مطلقه فقیه ایمان و اعتقاد داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نخست محمود احمدی‌نژاد تاکید کرد: رئیس جمهور باید همسو با رهبری بوده و به این امر که فرامین ولایت تکلیف واجب است، اعتقاد راسخ داشته باشد.

* حداقل ۷۰ درصد واجدین شرایط حق رای در انتخابات شرکت می‌کنند

صفارهرندی همچنین به فضای بانشاط انتخاباتی در کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارهای موثق و آخرین نظرسنجی‌ها در این دوره نیز به فضل الهی انتخابات باشکوه و حداکثری خواهیم داشت.

وی افزود: نظرسنجی‌های معتبر نشان می‌دهند که حداقل ۷۰ درصد واجدین شرایط حق رای در این دوره نیز به پای صندوق‌های رای خواهند رفت.

وی در پایان تاکید کرد: در روزهای باقی‌ مانده تا برگزاری انتخابات همه باید تلاش کنیم که عده بیشتری در انتخابات شرکت کرده و مطمئن باشیم که با برگزاری انتخابات حداکثری بخش زیادی از توطئه‌های دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی خنثی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *