جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۱
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

صفار:برخی تحت‌وسوسه فرزندان قرارگرفتند

انقلاب اسلامی حاکمیت بشر با عقل ابزاری را به پایان رساند
يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 367660
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلاب اسلامی آمد که بگوید حاکمیت بشر با عقل خودبنیاد ابزاری به پایان رسیده و بشر باید دوباره به حکم خدا برگردد و مسیری جدای از قانون الهی نمی‌تواند طی کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدحسین صفارهرندی در مراسم بزرگداشت شهدای هفت تیر در کرج اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی از روزهای ابتدایی شکل‌گیری مورد هجمه سلطه‌گران بود و ترور شخصیت‌های بزرگی چون شهید بهشتی از جمله مقابله‌ها با نظام در طول تاریخ بوده است.

وی ضمن مقایسه نهضت مشروطه و انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی با درس گرفتن از آنچه در نهضت مشروطه و ملی شدن صنعت نفت اتفاق افتاد و روحانیت در ابتدا حضور داشت و بعدا به حاشیه کشانده شد، تبدیل به سرخطی در دنیا شد.

وی گفت:شجاعت، روحیه قوی و مهاجم امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را به پیش برد تا نگذارد اتفاقات قبلی تکرار شود.

صفار هرندی افزود: انقلاب اسلامی آمد که بگوید حاکمیت بشر با عقل خودبنیاد ابزاری به پایان رسیده و بشر باید دوباره به حکم خدا برگردد ومسیری جدای از قانون الهی نمی‌تواند طی کند.

وی به دوره اصلاحات اشاره کرد با بیان اینکه در آن دوره این وسوسه در دل برخی افراد رخ داد و آنها با خود گفتند" که اوایل انقلاب امام(ره ) بود" گفت: آن ها می گفتند امام کاریزما داشت اما حالا از امام و بزرگانی چون مطهری، بهشتی و مفتح خبری نیست و شخصیتی که جایگزین امام شده در خط امام نیست پس زمانی است که ما به اهدافمان برسیم.

صفارهرندی اظهار کرد: البته آنها ناکام ماندند چون فکر می‌کردند انقلاب قائم به امام خمینی(ره) است و فراموش کرده بودند که مقام معظم رهبری همان ابتدای کار فرمودند قرار نیست راه جدیدی ایجاد شود و راه، راه امام است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عملیات دشمنان بر روی برخی از آن کسانی که در دهه ۶۰ در رکاب امام بودند و یقه می‌دریدند و دیگران را متهم به ضدیت با ولایت فقیه می‌کردند کارساز واقع شد و آنها آئینه دق نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

صفار هرندی افزود: برخی ریزش‌ها غیر طبیعی بود و وسوسه‌ها در دل‌هایی اثر گذاشت که از آنها توقع نمی‌رفت و در این میان برخی تحت وسوسه فرزندان خود قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه ترویج اندیشه دینی در جامعه اسلامی به عهده دولتی است که تک تک دست‌اندرکارانش آشکار و غیرآشکارا قسم خوردند پایبند قانون باشند تصریح کرد: آن کسانی که متاثر از فضای عمومی اطرافشان می‌گویند دوره انقلاب به پایان رسیده باید بدانند فیلترینگ وظیفه قانونی است که باید عمل شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: با این تفاسیر آیا دولتمردان می‌توانند بگویند ما مسئولیتی در قبال دین مردم نداریم.

وی افزود:این خیلی ساده‌لوحانه است چطور ممکن است دولتی که وجودش را از پیاده شدن احکام الهی به دست آورده است بگوید من در ترویج دین وظیفه‌ای ندارم؛ انقلاب اسلامی آمد که بگوید سیاست و دیانت پا به پای هم پیش می‌روند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برخی ازآقازاده ها، برعکس پدرانشان ، خداترس و شجاع و حق طلب هستند .