پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - 23 May 2024
 
۱

چندتروریست در القصیر کشته شدند؟

پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 291046
روزنامه لبنانی الاخبار در جدیدترین گزارش خود از سوریه ، اطلاعاتی از تحولات شهر قصیر ارائه کرده است.
چندتروریست در القصیر کشته شدند؟
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، روزنامه الاخبار لبنان در جدیدترین گزارش خود از سوریه اطلاعات جدیدی از تحولات شهر قصیر ارائه کرده است و نوشت: درگیری‌ها در قصیر حدود ۱۶ روز به طول انجامیده است.

بنا بر این گزارش، عملیات اخیر ارتش، در نخستین ساعات صبح روز گذشته آغاز شد. رسانه‌های معارض سوری نیز تصاویر و اسامی ۴۳۱ نفر از معارضان مسلح را که در این درگیری‌ها کشته شده‌اند منتشر کرده است.

معارضان، بسیاری از اجساد را نتوانستند به بیرون شهر منتقل کنند و بسیاری از کشته شده‌ها نیز که بعضا از خارجی‌ها هستند قابل شناسایی نیستند.

این روزنامه در ادامه به نقل از منابع آگاه خود اعلام کرد که در این درگیری‌ها تنها از میان عناصر "ارتش آزاد" بیش از ۱۲۰۰ نفر کشته شده اند.

الاخبار همچنین به نقل از منابع سوری گزارش داد که ارتش سوریه در این عملیات توانسته است حدود ۱۰۰۰ نفر از افراد مسلح را به اسارت بگیرد که در میان آنها افرادی از اتباع غیرسوری نیز دیده می شود.

این منابع می‌افزایند که در بین این افراد خارجی ، شبه‌نظامیانی از استرالیا و همچنین چچن نیز وجود داشته اند که عمدتا به عنوان تک‌تیرانداز در این منطقه فعالیت می‌کردند.

ارتش سوریه روز گذشته در بیانیه‌ای رسماً آزادسازی شهر قصیر از دست تروریست‌های مسلح را اعلام کرد و از ساکنان این شهر خواست به خانه‌های خود بازگردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *