دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۱

جامعه مدرسین بیانیه صادر کرد

يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب: 290475
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت ایام الله چهاردهم و پانزدهم خرداد با صدور اطلاعیه‌ای ضمن گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خردادماه، تأکید کرد: مردم ایران با حضور پرشور خود در انتخابات حماسه سياسي ديگري رقم خواهند زد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در این اطلاعیه که با امضای آیت الله محمد یزدی منتشر شده آمده است: چهاردهم خرداد ماه یادآور غم جانگداز رحلت رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی – رضوان الله تعالی علیه – است. مردم شریف ما روزهای حیات آن مرد بزرگ و آن پدر دلسوز را از یاد نخواهند برد. دل‌های زن و مرد ایرانی سرشار از عشق به آن مرد آسمانی است.

او احیاگر بزرگ اسلام ناب محمدی در قرن اخیر و امید دل مسلمانان و مظلومان جهان بود.اگرچه داغ سنگين رحلت جانگداز آن مرد الهي و رهبر آسماني براي ملت ايران و مستضعفان جهان سنگين بود، اما انتخاب شايسته و به حق خلف صالح ايشان حضرت آيت الله خامنه‌اي «مدظله العالي» مرهمي بود بر دلهاي خونين و عزادار.

پنجاهمین سال نهضت خونین امام در پانزدهم خرداد ماه سال ۱۳۴۲ را در حالی گرامی می‌داریم که بارقه‌های نورانی بیداری اسلامی، آفاق جهان را روشن ساخته و اندیشه‌های ناب دینی و امواج خروشان اسلام خواهی سراسر گیتی را فرا گرفته است. اینها همه به برکت نیت خالصانه امام عظیم‌الشأن و مصداق بارز «من یتوکل علی الله فهو حسبه» است. او معلم بزرگ ایستادگی در برابر طاغوت‌ها و نمرودها بود.

در ادامه اطلاعیه تصریح شده است: امروز اندیشه‌های ناب امام، بیانات ارزشمند او و وصیت نامه الهی- سیاسی آن پیر فرزانه در پیش روی ماست. از جمله سفارش‌های اکید امام، لزوم حضور پرشور آحاد مردم در صحنه‌های گوناگون انقلاب است. امام انقلاب را از آن مردم می‌دانست و بارها و بارها به مردمی بودن آن در بیانات ارزشمند خود اشاره می‌فرمود. پرواضح است که از صحنه‌های مهم حضور و تأثیر‌گذاری مردم، انتخابات است.

انتخابات مهم پیش‌رو که دربردارنده دو مسأله مهم ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستاست از اهمیت فراوان برخوردار است؛ بویژه آنکه رسانه‌های غربی و صهیونیستی ماه‌هاست که با دسیسه‌های گوناگون می‌کوشند مردم عزیز ما را از شرکت در انتخابات مأیوس سازند. غافل از آنکه ملت شریف ما با امام عزیز و رهبر معظم انقلاب و شهدای خود عهد بسته است و تا پای جان حامی انقلاب اسلامی خواهد بود و با حضور پرشور خود حماسه سياسي ديگري رقم خواهد زد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت پنجاهمین سالروز قیام پانزدهم خرداد و نیز سالگرد ارتحال امام خمینی(رحمه الله علیه) همگان را به شرکت پرشور در مراسم ویژه سالگرد آن عزیز سفر کرده و استماع بیانات مقام معظم رهبری و نیز شرکت در مراسم پانزدهم خرداد ماه دعوت می‌نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *