دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۲

دیدار مشکوک چند مقام امنیتی عرب با سران رژیم صهیونیستی

چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب: 289703
منابع آگاه از سفر شماری از سیاستمداران و نظامیان ارشد برخی از رژیم‌های منطقه‌ طی دو هفته اخیر به بلندی‌های اشغالی جولان در اسرائیل و دیدار با فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه خبر می‌دهند.
دیدار مشکوک چند مقام امنیتی عرب با سران رژیم صهیونیستی
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از هفته‌نامه فلسطینی المنار نوشت: در دو هفته اخیر منطقه بلندی‌های اشغالی جولان شاهد سفرهای شماری از سیاستمداران و نظامیان ارشد شماری از رژیم‌های منطقه‌ برای پیگیری امور جاری در سوریه از آن سوی مرزهای این کشور بوده است.

همچنین این شخصیت‌های سیاسی و نظامی درحالی وارد سرزمین‌های اشغالی شدند تا دیدارها و گفت‌وگوهایی با فرماندهان منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی داشته باشند و از جمله کشورهایی به شمار می‌آیند که تلاش بسیاری دارند تا در خصوص بحران سوریه اقدامات خود را با رژیم صهیونیستی هماهنگ کنند.

در این ارتباط منابع آگاه اعلام کردند که این چهارمین دور از سری دیدارهای امنیتی و اطلاعاتی فرماندهان و مسئولان ارشد امنیتی و سیاسی کشورهای منطقه مانند عربستان سعودی و ترکیه و قطر با فرماندهان منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی است.

این منابع می‌گویند: این شخصیت‌ها سیاسی و فرماندهان امنیتی و اطلاعاتی منطقه‌ای تحت محافظت و اسکورت افسران موساد و دیگر دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به دیدار فرماندهان مناطق شمالی رفته‌اند تا گزارش آنها در خصوص اوضاع سوریه را شنیده و درباره بحران سوریه تصمیم گیری کنند.

این منابع می‌گویند که این شخصیت‌ها سیاسی و فرماندهان امنیتی و اطلاعاتی منطقه‌ای در نشست‌های خود با طرف‌های صهیونیستی تاکید می‌کنند که فرصت‌ سرنگونی نظام سوریه از دست رفته و هم اکنون نمی‌توان امیدی به سرنگونی نظام سوریه داشت، چون ستون فقرات این نظام همچنان قوی و مستحکم و منسجم است و فرماندهان ارتش سوریه همچنان با اقتدار میدان‌های نبرد علیه گروه‌های تروریستی را با تدبر و اندیشه اداره می‌کنند.

این شرکت‌کنندگان همچنین در دیدارهای خود تاکید کرده‌اند که ارتش سوریه تاکتیک موفق محاصره تروریست‌ها در جزایر جغرافیایی و جدا کردن آنها از مناطق پیرامونشان را به اجرا می‌گذارند و به این وسیله با جدا کردن آنها از محیط پیرامونشان و تحت عامل فشار و گذر زمان آنها را ساقط کرده یا وادار به تسلیم می‌کنند.

این شخصیت‌ها سیاسی و فرماندهان امنیتی و اطلاعاتی منطقه‌ای همچنین بر این نکته اتفاق نظر دارند که رهبران سوریه در هدف قرار دادن اهداف صهیونیستی در صورت ادامه تجاوزهای این رژیم به سوریه تردید ندارد و واکنش سوریه بدون تردید واکشی حساب شده خواهد بود و نقاط و پایگاه‌های نظامی را در مناطق بلندی‌های جولان را دربرخواهد گرفت.

این منابع آگاه اظهار می‌کنند که شرکت‌کنندگان در این دیدارها از ناتوانی و ضعف توان و قدرت جنگندگی گروه‌های تروریستی با وجود کمک‌های گسترده مالی و نظامی طرف‌های حامی آنها ابراز ناامیدی و یاس کرده‌اند. آنان همچنین تاکید کرده‌اند که روسیه هیچ‌گاه اجازه سقوط نظام در سوریه را نخواهد داد.

این منابع آگاه تاکید کرده‌اند که از جمله مهمترین کشورهای شرکت کننده در این نشست‌ها دو کشور عربستان سعودی و امیرنشین قطر بوده‌اند که بر کمک‌های مالی و همچنین کمک‌های نظامی به گروه‌های تروریستی فعال در سوریه اشراف و نظارت دارند و ترکیه از جمله مهمترین کشورهایی است که با در اختیار گذاشتن اراضی و باز گذاشتن مرزهایش به روی تروریست‌ها و کمک‌های نظامی و تسلیحاتی‌اشان خدمت بزرگی به این گروه‌ها می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *