جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۱

چطور خاتمي اصلاح‌طلبان را ۷۲ فرقه کرد؟

چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 289562
همکار سابق روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب درباره وضعيت آشفته افراطيون مدعي اصلاحات نوشت آنها هفتاد و دو فرقه شده‌اند و حال اپوزيسيون از آنها هم بدتر است.
چطور خاتمي اصلاح‌طلبان را ۷۲ فرقه کرد؟
به گزارش جهان به نقل از کیهان، «آرش ب» که مدتي است به خارج از کشور گريخته در وبلاگ خود (مرثيه‌هاي خاک) مي‌نويسد: از نتايج بي‌برنامگي، عدم نقد گذشته، نشاندن آرزوها به جاي تحليل شرايط واقعي کشور و... اين مي‌شود که ۴ سال پس از انتخابات سال ۸۸، دو سال پس از حصر موسوي و کروبي و بيش از يک سال پس از انتخابات مجلس نهم، اصلاح‌طلبان و حاميانشان، هفتاد و دو فرقه شده و هر کدام ساز خود را مي‌زنند و مشخص نيست که با انتخابات رياست‌جمهوري آتي، بايد چگونه برخورد کنند.

وي تصريح کرد: زماني که خاتمي در انتخابات مجلس نهم شرکت کرد، مي‌شد حدس زد که اصلاح‌طلبان- يا لااقل گروه‌هايي از آنان- براي انتخابات رياست‌جمهوري برنامه دارند. بازي «مي‌آيم-نمي‌آيم» خاتمي اما بيش از يک سال طول کشيد و کمپين‌هاي مجازي و ديدارها با خاتمي نيز تنها به التماس و خواهش از او خلاصه شد براي حضور در انتخابات، بدون اين که برنامه‌اي ارائه شود يا راهکاري براي روزي که خاتمي نيايد/نگذارند بيايد.

او مي‌افزايد: با عدم پذيرش خاتمي، تمام اين التماس‌ها عينا به سمت هاشمي رفسنجاني رفت. نه برنامه‌اي، نه تحليل درستي از اوضاع و... حال که هاشمي رد صلاحيت شده، خاتمي نيامده، موسوي و کروبي در حصرند و هر فرصتي از ميان رفته، کاسه چه کنم چه کنم شايع‌ترين ابزار دوستان اصلاح‌طلب است. گروهي به دنبال تحريم‌اند، برخي سوداي حمايت از روحاني يا عارف را در سر مي‌پرورانند و عده‌اي ديگر نيز مايوس و نااميد از رد صلاحيت هاشمي، زانوي غم در بغل گرفته‌اند.

آرش-ب همچنين نوشت: برخي اصلاح‌طلبان پيش از اين گفته بودند که کانديداي آن‌ها يا خاتمي يا هاشمي رفسنجاني است، بدنه سرگردان‌اند. صدايي از خاتمي و هاشمي بلند نمي‌شود، مگر تکرار مکرراتي که هر بچه ده ساله‌اي هم مي‌تواند پيرامون وضعيت بگويد.

وي در پايان نوشت: اپوزيسيون؟ شوخي مي‌کنيد؟ آن‌ها که سي سال است تکيه زده‌اند بر تخت بي‌خيالي و بدون ارزيابي درست از وضعيت کشور، مشغول صدور بيانيه‌هايي براي «ثبت در تاريخ» هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *