يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱

لاریجانی‌ در غیاب رقیبی جدی ابقا شد/ انتخاب نواب رئیس و ناظران

سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 289336
علی لاریجانی با ۲۱۳ رأی موافق نمایندگان ملت برای ششمین سال متوالی در ریاست مجلس ابقا شد.
لاریجانی‌ در غیاب رقیبی جدی ابقا شد/ انتخاب نواب رئیس و ناظران
به گزارش جهان به نقل از فارس، در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، انتخابات هیئت رئیسه جدید مجلس برای انتخاب رئیس، دو نایب رئیس، شش دبیر و سه ناظر برگزار شد.

بر این اساس، علی لاریجانی نماینده مردم قم و احمد بخشایش نماینده اردستان کاندیدای ریاست مجلس شدند که ‌لاریجانی 213 رأی را به خود اختصاص داد و برای دومین سال فعالیت مجلس نهم در سمت ریاست مجلس ابقا شد.

لاریجانی چهار سال ریاست مجلس هشتم را نیز عهده‌دار بود.

احمد بخشایش 13 رأی را از آن خود کرد و 26 رأی نیز از مجموع 252 آرای مأخوذه سفید اعلام شد.

‌ابوترابی‌فرد و باهنر ‌نایب رئیس اول و ‌دوم
 
همچنین در ادامه رأی‌گیری برای نهایی کردن اعضای هیئت رئیسه جدید مجلس، نواب هیئت رئیسه را انتخاب کردند.

بر این اساس، محمدرضا باهنر و حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نمایندگان تهران و احمد سالک نماینده اصفهان برای تصدی این سمت کاندیدا شده بودند که ‌حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با 196رأی و محمدرضا باهنر با 167 رأی از مجموع 257 رأی حاصله به عنوان نواب اول و دوم هیئت رئیسه برای دومین سال فعالیت مجلس نهم انتخاب شدند.

ناظران هیئت رئیسه مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه انتخابات هیئت رئیسه جدید، سیدشریف حسینی را با 183 رأی، عبدالرضا مصری با 164 رأی‌ و محمد آشوری را با 159 رأی از مجموع 251 آرای مأخوذه به عنوان ناظران هیئت رئیسه جدید مجلس برگزیدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *