يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۲۱
۸
بيانيه دكتر عليرضا زاكاني خطاب به مردم انقلابي ايران اسلامي:

نظر شورای نگهبان فصل الخطاب است/ حمایت از گفتمان حداد عادل و جلیلی

چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۰۶
کد مطلب: 288155
در پی اعلام اسامی نهایی نامزدهای احراز صلاحیت شده یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، دکتر علیرضا زاکانی بیانیه ای خطاب به ملت ایران صادر کرد.
نظر شورای نگهبان فصل الخطاب است/ حمایت از گفتمان حداد عادل و جلیلی
به گزارش جهان، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
بسم رب الشهداء و الصديقين
«الحمدلله الذي هدانا لهذا و ماكنا لنهتدي لولا ان هدانا الله»

اينك كه آرايش نهايي صحنه انتخابات رياست جمهوري يازدهم مشخص گرديده و به لطف خدا بار سنگين حضور در اين رقابت مقدس از دوش اينجانب برداشته و حجت بر بنده تمام شده است، ضروري دانستم ضمن تاکید بر تبعیت از رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و نیز حضور حماسه ساز مردم در انتخابات، نكاتي را با ملت انقلابي ايران اسلامي در ميان بگذارم:

۱. اعتقاد قلبي و عملي دارم كه «شوراي محترم نگهبان» يگانه مرجع احراز صلاحيتها طبق قانون اساسي است، لذا نظر نهايي اين شورا را فصل الخطاب و لازم الاتباع مي دانم و از تمامي نامزدها و هواداران آنها نيز مي خواهم به اين مهم قلبا و عملا پايبند باشند.

۲. زماني با همان روحيه ایام دفاع مقدس و باتوجه به نظر بزرگان حوزه و دانشگاه به تكليف حقيقي و تصميم قطعي براي كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري رسيدم كه بيني و بين الله برايم مسجل گشت از نظر گفتمانی، برنامه ای و توانمندي اداره كشور، تداوم مسير كنوني انقلاب اسلامي به فضل الهی با این حضور بهتر میسر می شود، چراكه به فرموده رسول گرامي اسلام (ص)، اگر كسي را اصلح از خود مي دانستم و مي ماندم خائن بودم. اما اینک که تکلیف از بنده برداشته شده است از نامزدهای باقیمانده در این صحنه آزمون الهی انتظار می رود به پیگیری اهداف گفتمان پیشرفت اسلامی همت گمارند و منتخب نهایی نیز تابع ولایت فقیه و قدردان اعتماد مردم با خدمتگزاری خالصانه باشد.

۳. از آنجاكه به لطف خدا به عنوان يك بسيجي انقلابي، از سر ايمان و با منطق و استدلال قابل بيان در قبر و قيامت ـ اگر با اخلاص باشد ـ به صحنه آمدم، از ابتدا نگران اين لحظه نبوده و اكنون نيز نيستم. برخي دوستان عزيز مطلع از نتيجه احراز صلاحيتها خيرخواهانه توصيه مي كردند كه به اصطلاح تدبير كنم و زودتر به نفع ديگران انصراف دهم، اما همانطوركه در مصاحبه اخير اعلام كردم اين كار را مغایر اصول خود و نافی صداقتم نسبت به رهبری، مردم و انقلاب مي دانستم و قبول نكردم و معتقدم که «ان العزه لله جميعا». وظيفه بنده حضور تکلیف مدارانه و قدرتمند در صحنه و وظيفه شوراي محترم نگهبان هم احراز صلاحيت ها بود و هر دو به وظيفه خود عمل نموده ايم؛ ان شاءالله كه مورد رضایت حضرت حق و امام زمان (عج) ـ روحي فداه ـ باشد.

۴. در منطق اسلام، سيره اهل بيت (عليهم السلام) و تجلی آن در راه امام خميني (ره) و نيز خط مشي رهبر فرزانه انقلاب ـ كه بارها اعلام كرده ام خود را آزاد شده اين انسانهاي بزرگ و الهي از بند طاغوت های زمانه مي دانم ـ اگر کار برای خداوند بزرگ باشد پيروزي و شكست يا پيشروي و عقب نشيني احدی الحسنیین است. روزي كه رزمندگان اسلام از پيروزي در عمليات اعجاب انگيز بيت المقدس شادمان بودند، پيام امام كه «خرمشهر را خدا آزاد كرد» توجهي به منشاء اصلي امور و تذكري براي عدم غرور بود و روزي كه عمليات بدر به شكست ظاهري انجاميد، اولين جمله خميني كبير اين بود: «شما پيروزيد» و اين جمله بشارتي نيز در دل خود براي پیروزی در عمليات آتی آن یعنی والفجر هشت داشت؛ لذا به لطف الهي شكستي در صحنه عمل به تکلیف نمي بينم که بخواهم بواسطه آن مکدر باشم.

۵. از آنجا كه به «گفتمان پيشرفت اسلامي» و نيز «مقاومت مدبرانه» به عنوان مهمترين الزام آن اعتقاد راسخ و نسبت به گفتمان توسعه غربي از مسير خط سازش انتقاد جدي داشته و دارم، به مدد الهي براي تثبيت و پيروزي گفتمان پيشرفت اسلامي همچون زمان حضور خود در صحنه رقابتها، تلاش و كوشش خواهم كرد و در عرصه سياسي كشور پرانرژی تر و راحت تر از گذشته ترويج آن را ادامه خواهم داد؛ بر همین اساس حمایت از نمايندگان حاضر در صحنه اين گفتمان برادران بزرگوارم آقايان دكتر حدادعادل و دكتر جليلي را وظیفه خود می دانم و امیدوارم این عزیزان نیز راه همگرایی و همراهی بیشتر را پیشه نمایند تا معتقدان این گفتمان با اطمینان خاطر بیشتری دست به انتخاب زنند و توفیق جبهه گفتمانی را فراهم آورند.

۶. از آنجاكه طي چندماه گذشته ـ و حتي از زماني كه مصداقي براي ورود به صحنه معين نشده بود ـ برنامه اي دقيق، منظم و قابل دفاع را مبتني بر گفتمان پيشرفت اسلامي باتلاش مجدانه اساتید فرهیخته و محترم از حوزه و دانشگاه تدوين كرده و يك نسخه از آن را به شوراي محترم نگهبان هم تقديم كرده بودم، اعلام آمادگي مي نمايم نتايج اين مطالعات را در اختيار نامزدهاي معتقد به اين گفتمان قرار دهم.

۷. در خاتمه ضمن تشكر مجدد از شوراي محترم نگهبان، لازم است از حمايتهاي بي دريغ خانواده هاي معزز شهدا و همرزمانم در دوران دفاع مقدس، رزمندگان، جانبازان، آزادگان عزیز و همچنين استادان محترم حوزه و دانشگاه، جوانان، دانشجويان و طلاب انقلابي و نخبگان فرهنگي و سياسي كشور و به ويژه «جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامي» كه در اين مدت از هيچ كوششي براي حمايت از اينجانب دريغ ننمودند، سپاسگزاري نمايم و امیدوار باشم بدون هیچ کاستی نسبت به تکلیف و وظیفه جدیدی که فراروی مان در تقویت جبهه گفتمانی انقلاب اسلامی و حمایت بیدریغ ازنامزدهای پیش گفته است اقدام نماییم. انشاءالله

والسلام علينا و علي عباد الله الصالحين
عليرضا زاكاني
سی و یکم اردیبهشت ۱۳۹۲
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
احسنت /روحیه بسیجی یعنی این
Norway
ایشالا خدا توفیق بده در عرصه های دیگه به نظام اسلامی خدمت کنید
دوستت داریم مرد بزرگ و همیشه همراه انقلاب زاکانی عزیز
دوست قدیمی
قربون دهنت. آدمی که با پذیرش این قانون ثبت نا می کنه باید تا آخر مردونه پای تعهدش وایسه و اعتراضم اگه داره قانونی پیگیری کنه.
نسترن
اقای دکتر ماهمیشه ازراه ومنش شما حمایت می کنیم .
علی
احسنت به شما اقای زاکانی
Iran, Islamic Republic of
برادر بزرگوار آیا بهتر نبود شما هم مانند دکتر لنکرانی قبل اعلام نظر شورای نگهبان کناره گیری میکردید؟
شاهین
Iran, Islamic Republic of
این روحیه و رفتار اسلامی و انقلابی واقعا ستودنی است.