دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۴
۱
صادق زیباکلام:

نامزدی هاشمی موج شادی رابه وجود آورد!

شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۱۲
کد مطلب: 287264
یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی می‌گوید که نامزدی هاشمی موج شادی و شعف را در بسیاری از اقشار و لایه‌های مردم به وجود آورده است و به خصوص قشر دانشجویان در استان‌های مختلف کشور از حضور وی بی نهایت خوشحال شده‌اند.
به گزارش جهان، صادق زیباکلام تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آرایش انتخاباتی جدید در بین دو طیف اصولگرایان و اصلاح‌طلبان، نامزدی آیت الله هاشمی رفسنجانی را نویدبخش اتفاقات خوب در کشور دانست و افزود: هاشمی رفسنجانی بیش از هرکسی وقوف دارد که چه طیف گسترده‌ای از اصولگرایان از همان ابتدای ثبت‌نام موضع‌گیری‌های تندی را علیه‌اش به کار گرفته و خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه هجمه و انتقادهای تندی از سوی گروه‌های اصولگرا علیه هاشمی رفسنجانی در حال شکل‌گیری است، تصریح کرد: ما شاهدیم که کاندیداهای اصولگرا به جای اینکه به ارائه برنامه‌های خود بپردازند، تمام عزم خود را برای انتقاد از هاشمی به کار می‌گیرند و یکی پس از دیگری یکسره به وی حمله می‌کنند و با نزدیک شدن به ایام انتخابات یعنی 24 خرداد این حمله‌ها دو چندان خواهد شد.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: حتی اگر هاشمی پیروز انتخابات شود و دولت خود را تشکیل دهد، با کوهی از دیوار بتنی از مخالفت اصولگرایان روبرو خواهد شد؛ از مجلس نهم گرفته تا صدا و سیما و ائمه جماعات و روزنامه کیهان تخریب هاشمی را در برنامه خود قرار می‌دهند

زیباکلام با بیان اینکه برخی گروه‌ها اجازه پیشروی و حرکت رو به جلوی دولت هاشمی رفسنجانی را نخواهند داد، به علت نامزدی هاشمی در سن 80 سالگی اشاره کرد و افزود: وی با آگاهی از این مخالفت‌ها خود را مکلف برای حضور در انتخابات دید. اگر  هاشمی رفسنجانی ذره‌ای امید داشتند که اصولگرایان مشکلات موجود کشور را حل کنند و کشور را از این بحران و انبوه مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فساد و وغیره نجات می‌دهند، یقینا جلو نمی‌آمدند.

وی افزود: مشکلاتی که قوه مجریه در زمان تصدی‌گری اصولگرایان در کشور به وجود آوردند، هاشمی را به کاندیدا شدن در انتخابات مجبور کرد، ما هم‌اکنون وضعیت خوبی در عرصه بین‌المللی نداریم. آلمان، ایتالیا، فرانسه، کانادا و استرالیا را دشمن خود کرده‌ایم و فقط با چند کشور نه چندان مطرح آفریقایی ارتباط برقرار کرده‌ایم و هیچ قدرتی را دوست خود قرار نداده ایم و این حاصل 8 سال دیپلماسی اصولگرایان بوده است.

زیباکلام با بیان اینکه در صورت پیروزی هاشمی ارتباط خوبی با فرانسه ایتالیا و قدرت‌های دنیا برقرار خواهد شد، تصریح کرد: در دوران اصلاحات و دولت هاشمی نخستین سنگ‌بنای سیاست خارجی تنش‌زدایی برقرار شد. با عربستان و کشورهای خلیج فارس روابط خوبی داشتیم، ولی هم‌اکنون با روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد تمامی این دستاوردها از بین رفت.

وی افزود:  هاشمی از خدای دو جهان و از ته دل دوست دارد که شورای نگهبان وی را رد صلاحیت کند، چرا که او به وظیفه‌اش عمل کرده و در مقطعی که نظام و انقلاب نیاز داشته، پا جلو گذاشته و به میدان آمده است و شاید بدشان هم نیاید که چنین موردی پیش آید.

زیباکلام در پایان خاطرنشان کرد: نامزدی هاشمی موج شادی و شعف را در بسیاری از اقشار و لایه‌های مردم به وجود آورده است و به خصوص قشر دانشجویان در استان‌های مختلف کشور از حضور وی بی نهایت خوشحال شده‌اند و اعلام کرده‌اند که بر خلاف تصمیم قبلی‌ عزممان را گرفته‌ایم که در 24 خرداد پای صندوق‌های رای بیایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یوسفی
جناب دکترزیباکلام!برخلاف نامتان اصلا این کلامتان زیبانیست ... شما هنوز بعد 35 که ازانقلاب می گذردبدنبال جلب حمایت دشمنان انقلاب اسلامی وملت ایران هستید؟هنوز دراین مدت متوجه نشده اید که این انقلاب پایه اش براساس ایمان بخدا وضدیت باکفربنانهاده شده؟اگرمرد مسلمان ایران قراربودالمان وکانادا واسترالیاو..بهمراه داشته باشند،انقلابشان بی معنابود.شما قطعا به عنوان یک مسلمان قرآن رامیخوانید فرآن به پیامبرمیگوید:تاتوبراه مستقیم ودرست وخدائی خودمی روی دشمنان ازتوراضی نخواهندشدوبه توروی خوش نشان نخواهند داد!اینکه دولتهای استعماری باملت بزرگ ایران سرستیزداشته باشند ازعلائم قطعی صحت راه انقلاب اسلامی ومردم بصیرایران است امیدوارم شما به این نکات درتحلیل هایتان ودرتدریس برای دانشجویانتان توجه بفرمائید.