کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار به نبش قبر صحابه پیامبر(ص)

14 ارديبهشت 1392 ساعت 14:06

روحانی لبنانی تاکید کرد: آیا نبش قبر صحابه پیامبر(ص) به سود انقلاب ادعایی مخالفان نظام سوریه و استقرار آزادی و دموکراسی مورد نظر آنان در این کشور است؟ این اقدامات گروه های مسلح بیانگر افکار وهابی و تعصبانه آنان است.


به گزارش جهان به نقل از ابنا، شیخ «احمد القطان» درباره اهداف حملات تروریست های مسلح به اماکن مقدس در سوریه گفت: برخی از گروه های مسلح در سوریه که در محور فتنه مذهبی و طایفه ای در این کشور قرار گرفته اند، از دیدگاه بسته ای برخوردارند.

روحانی لبنانی افزود: اقدام شماری از عناصر مسلح در نبش قبر حجر بن عدی صحابه پیامبر(ص) به معنای آن است که این گروه ها خواهان آزادی و دموکراسی نبوده بلکه به دنبال تنش های فرقه ای و مذهبی در سوریه هستند. آیا نبش قبر صحابه پیامبر(ص) به سود انقلاب ادعایی مخالفان نظام سوریه و استقرار آزادی و دموکراسی مورد نظر آنان در این کشور است؟ این اقدامات گروه های مسلح بیانگر افکار وهابی و تعصبانه آنان است.

وی در ادامه تاکید کرد: ایده های گروه‎های تکفیری بر اساس آموزه های دین اسلام و پیامبر برای برادری و همکاری نیست. گروه های تکفیری در سوریه در اقدامات فتنه گرایانه خود در این کشور از سیاست های رژیم صهیونیستی و آمریکا الهام می گیرند.

رییس جمعیت "قولنا و العمل" لبنان افزود: صهیونیست ها با استفاده از مزدوران وهابی به اسلام حمله کردند. آمریکایی ها به این نتیجه رسیده اند توان آنان برای سیطره بر کشورهای عربی و اسلامی با استفاده از توان نظامی ممکن نیست.

وی اضافه کرد: ما شاهد شکست اسرائیل در برابر حزب الله در سال 2006 و شکست تل آویو در غزه در برابر گروه های مقاوم فلسطینی بودیم.

القطان تصریح کرد: «سیدحسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان، تاکید کرد که فتنه مذهبی تهدیدی برای امت اسلامی است. در صورتی که علمای جهان اسلام با این فتاوای تکفیری و اقدامات تخریبی مقابله نکنند باید منتظر پیامدهای بدی باشیم که در نهایت به سود اسلام نخواهد بود.


کد مطلب: 284792

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/284792/هشدار-نبش-قبر-صحابه-پیامبر-ص

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com