شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۱
حجت الاسلام زائری:

قرارنیست‌ مافیلمسازشویم‌وسینماگر،روحانی

چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 284279
زائری تصریح کرد: قرار نیست ما فیلمساز شویم یا فیلمسازان روحانی شوند ما با کمک هم فیلمنامه خوب تولید می کنیم تا روحانیون را واقعی و قابل تصور نشان دهیم.
قرارنیست‌ مافیلمسازشویم‌وسینماگر،روحانی
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام حمید رسایی در اولین نشست تخصصی "روحانیت در قاب سینما" که امروز سه شنبه دهم اردیبهشت ماه در سینما فلسطین برگزار شد، بابیان تاریخی از ورود اسلام و روحانیت به ایران بیان کرد: این لباس برای من یک ابزار است، ابزاری که مردم می‌توانند با آن ارتباط خوبی برقرار کنند و مسایل دینی‌ خود را پرس و جو کنند.

این نماینده مجلس اضافه کرد:سینما نیز ابزار است و از این ابزار باید برای ائتلای شأن و منزلت روحانیت را بهره گرفت.

وی با انتقاد از فیلم مارمولک یادآور شد:"مارمولک" فیلم موفقی نبود زیرا عناصری که فیلم را ساخته بودند حتی اگر قصد و نیت درستی هم داشتند آن را نتوانستند به خوبی به مخاطب انتقال دهند.

رسایی در مورد رویکردهایی که مسئولین جشنواره باید به آن بپردازند عنوان کرد :  حمایت از تولید و سرمایه گذاری در خصوص ساخته شدن فیلم هایی که فیلم نامه هایشان با تحقیق در باره روحانیون نوشته شده می تواند جشنواره را در دوره های بعدی هدفمند کند. روحانیون در بین توده های مردم قداست خاصی دارند و سینما باید با دقت و رعایت ریزه کاری ها به شخصیت روحانیون در فیلم ها بپردازد.

همچنین حجت الاسلام محمد رضا زائری نیز گفت: برگزاری این جشنواره را به فال نیک می گیریم و امیدواریم با تمام دشواری ها این کار استمرار داشته باشد و با ایجاد دبیرخانه دائمی و جمع اظهار نظرات به راه حل های مناسبی در این زمینه برسیم.

وی ادامه داد: به نظر من طنز باید در سینما باعث ایجاد ارتباط بین مخاطبان شود اما حد و اندازه نگه دارد و به عنوان نمکی باشد که مخاطبان را به هم وصل میکند.

زائری تصریح کرد: قرار نیست ما فیلمساز شویم یا فیلمسازان روحانی شوند ما با کمک هم فیلمنامه خوب تولید می کنیم تا روحانیون را واقعی و قابل تصور نشان دهیم چرا که روحانی زیادی در جنگ شهید شدند و خیلی از آنها به نان شب هم محتاج هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *