جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۴
۱

احمدی نژاد: با حرکت انفجاری همه شرایط را تغییر می‌دهیم/ افشای دو پرونده

چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب: 283236
رئیس جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه جهان در حال التهاب است و همه نگاهها به سمت کشور و مردم ایران است، گفت: در حال حاضر ما نیازمند تصمیم های هوشمندانه و آگاهانه ای هستیم.
به گزارش جهان به نقل از مهر محمود احمدی نژاد در همایش حماسه حضور در جمع نخبگان استان اصفهان با اشاره به مسئولیت تاریخی و بزرگ مردم ایران در ماههای آینده اظهار داشت: بارها گفته ام که امروز مسئولیت مردم ایران تاریخی و بزرگ است و ما باید به آینده و کارهای بزرگی که در برابر ما قرار دارد و همچنین چشم انداز زیبا و روشنی که در انتظار ماست با نگاه ویژه ای توجه کنیم چرا که انسان اشرف مخلوقات است و همه عالم برای انسان خلق شده است.

وی افزود: جهان کنونی تنها مقطعی است که انسان در آن فرصت انتخاب و اتخاذ تصمیم های بزرگ را دارد و ما باید در این جهان حرکت کرده و خودمان را به قله ها برسانیم چرا که تنها فرصت انجام ماموریت های بزرگ در این دنیا وجود دارد.

رئیس جمهور با اشاره به نحوه حرکت سفینه های فضایی در خارج از جو کره زمین بیان داشت سفینه های فضایی وقتی از جو کره زمین خارج می شوند هر چه سرعت بالاتری داشته باشند می توانند در خارج از جونیز آن سرعت را حفظ کرده و با همان سرعت پیش بروند و انسان نیز در راه رسیدن به کمال و در این دنیا هرچه سرعت بالاتری داشته باشد می تواند قله های بیشتری را فتح کند.

احمدی نژاد گفت: همه انسانها دوست دارند به بالاترین مرحله از کمال برسند و هر چه در راه رسیدن به کمال سرعت بیشتری داشته باشند سکون و توقف آنها کمتر خواهد بود بنابراین همه انسانها باید کمال که در فطرت آنها وجود دارند جویا باشند و مطمئنا رسیدن به این کمال شدنی است. ملت ایران در کمال جویی، عدالت طلبی و توحید یگانه است و همواره بدنبال متعالی ترین ارزشهای انسانی بوده اما تصور اینکه ما به قله رسیده ایم باعث سکون، توقف و عقبگرد می شود و متاسفانه بسیاری دچار آن شده اند و احساس سکوت و رکود از ضررهای اطمینان از رسیدن به قله ممکن به شمار می رود.

وی در مورد اهداف انقلاب اسلامی بیان داشت ما برای بزرگ شدن انسانها انقلاب کردیم ولی غفلت و احساس رسیدن به قله برخی را به جایی رسانده که اکنون این گونه فکر نمی کنند؛ اقتصاد سرمایه داری، حرام و حلال را برداشته و همه را راحت کرده است.  متاسفانه رقم های سنگینی رد و بدل می شود و اصلا برای خیلی ها مهم نیست.

افشای دو پرونده مفاسد بدون ذکر نام

رئیس جمهور تصریح کرد: یکی از آقایان که هر روز می دیدیم به دولت تهمت می زند و علیه ما صحبت می کند در دوره ای از دولت فرصتی برای مدیریت بدست آورده است و در همان دوره کوتاه دو دستور داد و دو مبلغ 11 میلیارد تومان وام گرفت اما ما 4-5 سال است که به او می گوییم تو را به جددت این پول را پس بده اما او این کار را نمی کند.

احمدی نژاد گفت: نزدیک 26 میلیارد از پول بیت المال را به رفیقش داده تا توسط آن کاسبی راه بیندازد و با زد و بند عده ای به نان و نوا رسیده اند و این اصلا کار صحیحی نیست.

وی افزود: یکی دیگر از مخالفان دولت که در جلسه با ما داشت عنوان کرد که انقلاب به حماسه نیاز دارد و فعالیت سیاسی و حزب و جناح باید در ایران فعال باشد و راه حل او این بود که پیشنهاد داد دو جریان سیاسی که برای فعالیت خود نیاز به پول دارند دو شرکت درست و حسابی نفتی کشور را در اختیار بگیرند که پاسخ من به آنها این بود که این را روی کاغذ بنویسید و به من بدهید که وی او را نوشته و من اکنون آن را در اختیار دارم.

رئیس جمهور تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک حرکت برای رساندن عده ای به قدرت یا جابجایی قدرت نبود بلکه گامی برای کمال جامعه بشری بود تا به زندگی سعادتمند برسد. مسئولیت انقلاب جهانی و انقلاب برای نجات نوع انسانها و بشریت آمده و نجات انسانها و بشریت با حکومت عدالت در جهان میسر می شود.

احمدی نژاد گفت: کسی عدالت را مستقر می کند که در وجودش به عدالت رسیده باشد و مردم ایران چندین هزار سال است که بوجود عادل عدالت کننده امیدوارهستند. مردم ما مردم پیشتازی هستند و ماموریت ما ساختن ایران و تلاش برای اندیشه جهانی به سوی عدالت است و جهان هم الان در حال آماده شدن است و ما باید به سرعت ایران را به ماموریت های جهانی برسانیم که به نظر من رسیدن به ماموریت های جهانی شدنی است.

وی تصریح کرد: این مسئله یک حرکت حماسی می خواهد  که ما را از روی یک یال به یال اصلی بیاندازد و همه شرایط را عوض کند که با اعتقاد و تجربه خودم می گویم که این مسئله کاملا شدنی است.

همه شرایط را با حرکت حماسی و انفجاری می توانیم تغییر دهیم

رئیس جمهور با انتقاد از کسانی که نسبت به این مسئله انتقاد کرده یا علیه آن سخن می گویند بیان داشت همه کسانی که در مقابل رسیدن به بشر به نقطه مطلوب ایستادگی می کنند ضعیف تر از آنچه هستند که نشان می دهد و ما با حرکت حماسی و انفجاری می توانیم همه شرایط را تغییر دهیم و مرزبندی ها را بشکنیم چرا که شیطان است که تعصب ایجاد می کند و بدنبال ایجاد مرزبندی هاست.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما نیازمند تصمیم های هوشمندانه و آگاهانه ای هستیم و من تردیدی ندارم که از این مسئله عبور می کنیم چرا که جهان در حال التهاب است و همه نگاهها به سمت کشور و مردم ایران است.

احمدی نژاد گفت: نیروی اصلی که می توانند حماسه خلق کند نیرو و اراده و پاکی و جوانی است که در ایران موج موج در حرکت است که ما باید برای آن آماده باشیم و برای خلق حماسه تلاش کنیم. بسیاری بدنبال این هستند که مردم را مایوس کرده و این آرزوها و آرمانها را سرکوب کنند و از بین ببرند ولی من باور دارم نسل امروز و ملت ما با هم از این گردنه عبور می کنند.

وی با اشاره به بحث هایی که در مورد پیشگویی ها و سخنان او مطرح می شد، بیان داشت: برخی به من گفتند که تو حرفهای گنده می زنی و پیشگویی می کنی اما من به آنها گفتم ما ادعایی نداریم و حرفهایی را بر زبان می آوریم که خدا زده و ما هم آن را قبول داریم اما شما که مدعی هستید چرا آنها را باور نمی کنید. خدا می گوید اگر ملتی تصمیم بگیرد و چیزی را بخواهد کسی جلودار آن نیست چون خواست یک ملت تجلی اراده خداست ویک ملت نمی تواند در مسائل شیطانی وحدت کند . در حال حاضر مردم ما درجه بالاتری از مردمی بودن، شجاع بودن ، عدالت و سایر اتفاقات خوب را می خواهند و با توجه به اینکه نگاه مردم جهانی تر شده آنها به این مسئله به صورت جهانی نگاه می کنند چون تراز ملت ایران بالاتر کشیده است.

احمدی نژاد گفت: زمانی گفتم دولت بعد آرمانی تر می شود اما آنها در پاسخ به من گفتند که چیزیت می شود.

رئیس جمهور اظهار داشت: در شرایطی که برخی مردم دنیا در طبقه سیصدم برای کل جهان تصمیم می گیرند عده ای نشسته اند و در زیرزمین برای ملت ما تصمیم می گیرند آن هم با ادبیاتی نامفهوم و غیر قابل فهم اما مطمئن باشند وقتی عده ای 2 هزار کیلومتر از مردم ما عقب تر هستند، مردم هرگز آنها را در بالاترین تراز هدایت نخواهند کرد.

احمدی نژاد گفت: به نظر من اگر دو - سه کار مهم در کشور انجام شود ایران هیچ مشکلی ندارد چون بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی ما تحمیلی هستند و به مردم تحمیل شده اند.

وی تصریح کرد: بارها به افراد بسیاری گفته ام که با دو حرکت بزرگ مشکلات ما برطرف می شود اما این افراد پیشنهادهای من را نپذیرفته اند و خودشان نیز هیچ پیشنهادی برای حل مشکلات ارائه نمی کنند. ما باید به فکر مدیریت جهان و آینده باشیم و خودمان را در ترازها و ظرفیت های بالا قرار دهیم چرا که ظرفیت انسانها در ترازی است که خودشان باور دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حالا که ما را به بالای قله رساندی هم سردمان هست و هم نفس کشیدن سخت تر شده ما را خدمتگزار دوش بگیرد بیاورد پائین