شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲
۱
در دانشگاه تربیت مدرس مطرح شد؛

با کسانی ائتلاف می کنم که از مشترکات گفتمانی برخوردار باشند/ ناگفته‌های زاکانی از انتخابات سال 84‎

جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 282219
دبیرکل جمعیت رهپویان گفت: بنده خود را مطیع رهبری، فرزند مجلس و خادم و خدمت‌گزار مردم می‌دانم و تا جایی که بتوانم در صحنه حاضر خواهم بود.
با کسانی ائتلاف می کنم که از مشترکات گفتمانی برخوردار باشند/ ناگفته‌های زاکانی از انتخابات سال 84‎
به گزارش جهان به نقل از فارس علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی عصر پنج‌شنبه در همایش «هفتمین رئیس‌جمهور در مسیر پیشرفت مقاومت و عدالت» که از سوی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهارداشت: انتخابات ریاست جمهوری یک فرصت بسیار بزرگ برای تحول در کشور است؛ هرچند که مخالفان و دشمنان نگاه تهدیدی به این موضوع دارند اما ما نیز یک نگاه فرصتی به انتخابات داریم؛ انتخابات ریاست جمهوری یک فرصت بسیار بزرگ برای تحول در کشور است؛ هرچند که مخالفان و دشمنان نگاه تهدیدی به این موضوع دارند اما ما نیز یک نگاه فرصتی به انتخابات داریم.

دبیرکل جمعیت رهپویان یادآور شد:‌ اگر به انتخاب رؤسای جمهوری گذشته توجه شود خواهید دید که هر انتخابی منجر به یک تحول بزرگ در کشور شده است. هاشمی در بعد از دفاع مقدس و در دوران سازندگی و خاتمی نیز در دوره اصلاحات و نیز احمدی نژاد در دوره اخیر سبب تغییرات چشمگیری فارغ از درستی یا نادرستی آن شدند.

وی افزود: تغییراتی که بعد از موفقیت هاشمی و خاتمی در کشور به راه افتاد  اشکالات بسیار اساسی را بخاطر بهره‌مندی از الگوی غلط در واقع گرته‌برداری از الگوی توسعه غربی ایجاد کرد. همچنین احمدی‌نژاد نیز در سال 84 تغییرات گسترده‌ای را در کشور دنبال کرد که که دارای محاسن و معایبی بود.

 

مشکل کار هاشمی و خاتمی مبنایی بود

نماینده مردم تهران تصریح کرد: در واقع همه این دوره‌ها دارای محاسن و معایب هستند اما اشکال ما به دوران هاشمی و خاتمی مبنایی است و در واقع این دو به کشور بواسطه انحراف در جهت گیری ها آسیب زدند.

زاکانی خاطرنشان کرد: اشکال جدی احمدی‌نژاد این بود که بر شعارهایش باقی نماند و به آن چارچوب نظری که در اصول اصولگرایی مطرح شد پایبند نبود؛ در واقع تفاوت آن 16 سال با این 8 سال این بود و اگر هاشمی و خاتمی موفق می‌شدند به صورت کامل مبانی مورد نظر خود را پیاده کنند انقلاب را از درون تهی و آسیب جدی به بنیان آن می‌زدند اما احمدی نژاد هر وقت به مبانی نظری درست اصولگرایی عمل نکرد آسیب اساسی زد.

 

مشکل احمدی نژاد عدم پایبندی به شعارهایش بود

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید براینکه هرگاه آن الگوهای غلط غربی  در جامعه پیاده شود همان آسیب‌ها را خواهیم داشت، یادآور شد: اما در دوره احمدی‌نژاد عدم عمل به چارچوب نظری و الگوی اصولگرایی مشکلاتی ایجاد کرد و در واقع هرجا که به این چارچوب اصولگرایی عمل شد توفیقات جدی داشته‌ایم.وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری انتخابات بسیار مهمی است که تأثیرات جدی در تمام سطوح جامعه می‌گذارد، گفت: اگر ما درست و به اقتضای نیاز انقلاب و براساس اصول تصمیم‌گیری کنیم حتماً می‌توانیم در این تحول گام بلندی برداریم.

 

الگوی هاشمی و خاتمی کشور را از اهداف انقلاب دور می کند

دبیرکل جمعیت رهپویان ادامه داد: اگر به خاتمی و هاشمی اعتراض می‌کنیم به این دلیل است که نقشه راه‌شان انقلاب را به غایتی که امام خمینی (ع) آن را از ویژگی های انقلاب می‌داند نمی رساند و مسیر دیگری برای ما به وجود می‌آورد که حتماً از اهداف انقلاب دور می‌ماندیم.

 

وی با تأکید بر اینکه این انقلاب امروز در ادامه راه است، اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری تکامل انقلاب در 5 مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است و ما در این مسیر وظایف اساسی و جدی را برعهده داریم.

 

کشور

حدود 380 مطلب را در زمینه اقتصادی تقسیم‌بندی کردیم و به چهار راهبرد جدی رسیدیم و بر همین اساس بیش از 20 موضوع را در کشور هدف‌گذاری کردیم که سه راهبرد جدی در این زمینه اتخاذ شده که آن را منتشر خواهیم کرد.
نیاز به نقشه راهی دارد که ما را به قله افتخار برساند

زاکانی یادآور شد: برای طی کردن این مسیر نیاز به یک شناخت درست از صحنه، یک برنامه مشخص و یک نقشه راه صحیح  داریم که ما را به قله افتخار برساند.دبیرکل جمعیت رهپویان با تأکید براینکه 34 سال گذشته عبرت‌آمیز بوده و تجربه گرانبهایی را برای ما فراهم کرده است، یادآور شد: ما برای آینده انباشت بزرگی از تجربه های گرانبها و عبرت‌های اساسی داریم.

 

وی با تأکید براینکه در زمان هاشمی الگوی توسعه غربی در کشور پیاده‌سازی شد، تصریح کرد: ما امروز مقابله جدی حق و باطل را داریم و به دنبال جهانی شدنی هستیم که قرآن وعده آن را داده است و انقلاب اسلامی مسئولیت خطیری برای مقدمه‌سازی ظهور منجی بشریت برعهده دارد.

 

زاکانی با تأکید براینکه در مقابل ما نظام سلطه نیز به دنبال جهانی‌سازی است، گفت: نظام سلطه تلاش می‌کند جهان را به عنوان دهکده جهانی در اختیار بگیرد و حاصل 300 - 400 سال تلاش مستمر خود را در غارت اموال ملل دیگر ببیند.

 

دبیرکل جمعیت رهپویان ادامه داد: رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز برای دست یافتن به این مسئله در شرایط فعلی ایران را تهدید اتمی کرد و به نظر می رسد آنها از هیچ جنایتی فروگذار نیستند.

 

وی با تأکید براینکه در این جهانی شدن و جهانی‌سازی که نظام سلطه می‌خواهد بر ما تحمیل کند برای مسیر رشد خود نیاز به یک الگو داریم، گفت: طبیعی است که نمی‌توان از الگوهای غربی استفاده کرد و اشکال گذشته نیز در همین مسئله است لذا باید از اساس نگاه را تغییر داد و از حوزه معرفت‌شناسی شروع کرد.

 

کشور باید بر مدار اندیشه و الگوی پیشرفت اسلامی ساخته شود

زاکانی با تأکید براینکه در الگوی دیکته شده توسط نظام سلطه در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی مسیر غربی شدن وجود دارد، گفت: آنچه اندیشه انقلاب اسلامی مطرح کرد و توانست نوع نگاه معرفت‌شناسانه‌اش به انسان، جهان و خدای عالم و اثراتش را در زندگی فردی و اجتماعی مردم معرفی کند بسیار متفاوت از نگاه و الگوی غربی است.

 

به دنبال فردی هستیم که بتواند پرچم داری این گفتمان را کند

دبیرکل جمعیت رهپویان ادامه داد: دغدغه جدی بنده برای تأمل در حضور در صحنه این است که کشور ما باید بر مدار اندیشه و نقشه راه صحیح و در واقع الگوی پیشرفت اسلامی ساخته شود و اولین دغدغه ما دغدغه گفتمانی است یعنی ما از فرد شروع نمی‌کنیم بلکه توجه به جنبه گفتمانی کار داریم و با ترغیب و ترویج آن در جامعه به دنبال فردی هستیم که بتواند پرچمداری این عرصه را در دست خود بگیرد و این مسیر را با حفظ کردن از آفت‌های غربی دنبال کند گرچه در خصوص دستاوردهای بشری از جمله دستاوردهای غرب نیز بهره مندی گزینشی فراخور همخوانی آن با مبانی و نقشه راه صحیح یعنی گفتمان پیشرفت خواهیم داشت.

 

وظیفه داریم همه شعار های انقلاب را در جامعه دنبال کنیم

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: ما ابتدا اندیشه و راه درست را ترویج کردیم و در واقع بر این باوریم هرکس در این مسیر حرکت نکند کشور دچار مشکل خواهد شد؛ امروز مؤظفیم همه شعارهای انقلاب اسلامی را با همان نقشه راه درست در جامعه دنبال کنیم.

 

وی بر همین اساس به منشور واحد و چارچوب مشخص اصولگرایی اشاره و اضافه کرد: اگر ما تنها به یک بُعد نگاه کنیم به این منشور آسیب وارد می‌شود در واقع تنها توجه به یکی از ابعاد سیاسی، اجتماعی یا اقتصادی ما را از توجه مناسب به همه امور باز خواهد داشت و در حقیقت  این هم یکی از مسئله‌هایی است که در 24 سال گذشته از آن آسیب خورده‌ایم.

 

زاکانی با تأکید براینکه در این مسیر سلسله ضرورت‌هایی وجود دارد که بیش از 20 مسئله است، اظهار داشت: بنده 18 مورد آن را در مشهد برشمردم.

 

10 خط مشی اصلی برای ایجاد تحول در کشور

دبیرکل جمعیت رهپویان بر همین اساس به 10 خط مشی اصلی اشاره کرد و گفت: معتقدیم اولین رویکرد تحولی در جامعه باید تحت عنوان نوسازی فرهنگی، معنوی و اخلاقی رقم بخورد؛

وی در پاسخ به سؤالی درباره ائتلاف و پیوستن به آن افزود: بنده با کسانی در مقام ائتلاف برمی‌آیم که از این مشترکات گفتمانی برخوردار و دغدغه‌های ما همسنخ باشد.
دومین مسئله عدالت‌محوری و مبارزه واقعی با فقر، فساد و تبعیض است.

 

وی در ادامه به جهاد علمی اشاره کرد و گفت: همچنین شکوفایی اقتصادی و توسعه رفاه اجتماعی، ارتقا سلامت جامعه و تعمیق امنیت در حوزه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و دفاعی از دیگر مسائل در این خط مشی‌ها به شمار می‌رود.

 

زاکانی در ادامه بر توسعه آزادی، آزادی‌خواهی و احترام به حقوق شهروندی تأکید کرد و گفت: همگرایی و تعامل سازنده و متقابل با سایر قوا و کمک به آنها برای انجام بهتر مسئولیت ها و تعامل‌گرایی عزت‌مدارانه در عرصه بین‌المللی و کمک به مسلمانان و مستعضفین جهان از دیگر خط مشی‌ها است.

 

این نماینده مجلس در عین حال دقت در مبانی و استخراج نظریه‌های مبنا در حوزه‌های تخصصی و اتکا به این نظریه‌های مبنا در هر حوزه، تشریح وضع موجود و ترسیم وضع مطلوب و رعایت راهبرد دقیق و تنظیم برنامه مناسب برای تحول را نکات مهم در کشور دانست که کار بنیانی در آن سالیان سال کار می‌برد.

 

با حفظ عزت و تعامل سازنده جایگاه وسیع جهانی خود را کسب ‌کنیم

وی در ادامه به موضوع سیاست خارجی اشاره و تصریح کرد: بنده معتقدم راهبرد دهم راه حل جدی ما در مسئله سیاست خارجی است که بااین روش هم با بهره مندی از اصول حکمت و مصلحت، عزت خود را حفظ خواهیم کرد و هم با الهام بخش بودن برای مسلمین و مستضعفین و تعامل سازنده با سایر کشورها جایگاه رفیع جهانی خود را کسب می‌کنیم.

 

 

با همه کشور ها به جز خط قرمزها تعامل‌گرایی عزت‌مدارانه خواهیم داشت

دبیرکل جمعیت رهپویان با تأکید براینکه ما با همه کشورها الا خطوط قرمز قطعی مثل رژیم نامشروع صهیونیستی و یا سایر خطوط قرمز مثل  آمریکا که در واقع این خط قرمز به خاطر جنایت ها و بدخواهی های سردمداران  این کشور ایجاد شده تعامل‌گرایی عزت‌مدارانه داریم، اظهارداشت: در عرصه‌های جهانی فرصت‌های بسیار زیادی وجود دارد که نسبت به آنها بی‌دقتی می‌شود.

 

نمی‌گذاریم دیگران میراث گرانبهای دانش هسته‌ای را به یغما ببرند

زاکانی در ادامه به موضوع انرژی هسته‌ای اشاره کرد و یادآور شد: این میراث گرانبها متعلق به همه ملت ایران بوده و نمی‌گذاریم که دیگران آن را به یغما ببرند.

 

وی بر همین اساس دستاورد هسته‌ای را از نظر دانش و فناوری بسیار مهم دانست و گفت: خود مسئله هسته‌ ای مهم است و راه را برای سایر علوم باز می‌کند و در واقع تعطیل شدن آن، همه سرمایه‌های دانش ملت ایران را بر باد می‌دهد از این‌رو باید گفت چه تضمینی وجود دارد که اگر در این حوزه ما را به سازش وادارند در حوزه‌های دیگر علوم و فن آوری نیز برای عقب‌نشینی فشار نیاورند.

 

عضو هیات رئیسه انجمن علمی پزشکی هسته‌ای کشور ادامه داد:‌بنده با توجه به تخصصم به صورت ملموس دیدم در سال 86 به واسطه تحریمی که در بخش رادیو دارو به وجود آمد عملاً جان صدها هزار ایرانی بیمار به بازی گرفته شد و در واقع در حال حاضر با نوع‌‌آوری دانشمندان ایرانی این محدودیت جبران شده است.

 

زاکانی با تأکید براینکه خوی زیاده‌طلبی آنها در گذشته معلوم بود و اکنون آشکارتر شده است، افزود: در واقع داشتن چنین توانمندی‌ برای ما جنبه بازدارنده گی نیز دارد.

 

اگر قرار بود ملت از حق هسته ای بگزرند 8 سال جنگ نمی‌کردند

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: در پاسخ به آنها که بحث سازش را مطرح می‌کنند باید گفت اگر این ملت قرار بود از حق مسلم خود بگذرد 8 سال در مقابل عراق که همه شما  پشت سرش بودید کوتاه می‌آمد.

 

وی با تأکید براینکه اگر ما یک قدم عقب‌نشینی کنیم و خط سازش را بپذیریم نه تنها مشکل ما حل نمی‌شود بلکه صدچندان خواهد شد، افزود: همانگونه که در سال 80 این مسیر طی شد اما با وجود سازش و تعطیلی سانتریفیوژهای تحقیقی کشور  توسط رئیس جمهور

بنده خود را مطیع رهبری، فرزند مجلس و خادم و خدمت‌گزار مردم می‌دانم و تا جایی که بتوانم در این راستا در صحنه حاضر خواهم بود.
وقت آمریکا محور شرارت لقب گرفتیم، از این‌رو باید گفت ما در یک برهه تاریخی حساس هستیم و نسبت به این رخداد بزرگ مسئولیت‌هایی بزرگ برعهده داریم.

 

در ادامه جلسه دانشجویی از زاکانی در خصوص پیوستنش به ائتلاف ها پرسید که وی پاسخ داد: جهت‌گیری اصولگرایانه کشور را باید حفظ کرد اگر مخالفین این جهت‌گیری یعنی دوم خردادی‌ها، هاشمی و در واقع عناصری که به انحراف مشهورند تهدیدی برای جهت‌گیری کشور باشند معتقدیم اصولگرایان باید با هم وحدت کنند در غیر این صورت اصولگرایان می توانند با یکدیگر رقابت کنند البته باید منتظر ماند و در حال حاضر برای قضاوت زود است.

 

از ائتلاف با کسی که بر ادبیات گفتمانی تاکید داشته باشد استقبال می‌کنم

دبیرکل جمعیت رهپویان بر همین اساس ائتلاف را اینگونه عنوان کرد که باید بین افراد مشترکاتی باشد و افزود: اگر کسی باشد که با چنین ادبیات گفتمانی که بنده به آن تأکید دارم به صحنه بیاید از ائتلاف با چنین فردی استقبال خواهم کرد.

 

تکذیب اخبار منتشر شده توسط برخی رسانه‌ها

وی در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه برخی از سایت‌ها به نقل از شما زده بودند که ائتلاف ذبح کردن حق مردم است، گفت: بنده از خواندن این متن متحیر شدم و در واقع چنین مطلبی را عنوان نکردم بلکه قائل به خط مشی هستم و مطالب را اکنون راجع‌به ائتلاف بیان کردم. باید دید ائتلاف با چه کسی انجام می‌گیرد و اساساٌ این ائتلاف چه کمکی به تحقق آرمانها و اهداف انقلاب اسلامی دارد.

 

هفت گروه تخصصی برنامه حوزه‌های مختلف را تدوین می‌کنند

 زاکانی در ادامه سخنان خود در خصوص برنامه‌هایش برای دولت آینده اظهار داشت: 7 گروه تخصصی را راه‌اندازی و دنبال کردیم و در واقع دوستان حوزوی و دانشگاهی با کمک یکدیگر به عرصه‌های مختلف  فرهنگ، اقتصاد، اجتماع، علم و فناوری و سیاست داخلی و خارجی و حوزه حقوقی و قضایی ورود کرده و برنامه هایی را تدوین کرده اند.

 

اگر کسی پیش از انتخابات کابینه اش را معرفی کند اشتباه کرده است

دبیرکل جمعیت رهپویان با بیان اینکه اگر امروز کسی بگوید کابینه‌ام چه کسانی هستند حتماً دچار اشتباه شده است، گفت: هر فردی که وارد صحنه می‌شود باید به جای معرفی کابینه حامیان فکر و برنامه‌اش را مشخص کند تا برای جامعه شناخته شوند.

 

وی با تأکید براینکه شاید شایستگانی باشند که اکنون در کنار فرد دیگری قرار گرفته‌اند، گفت: نباید بعد از پیروزی تنها از اطرافیان در مسئولیت‌ها استفاده کرد و انحصاری کردن این امر در واقع اشتباهی بود که در زمان هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد رخ داد.

 

معرفی کابینه قبل از پیروزی خلاف شاسته سالاری است

زاکانی با تأکید براینکه باید حامیان تفکر و اندیشه خود را به دیگران معرفی کرد، اظهار داشت: معرفی دولت باید بعد از پیروزی باشد چرا که این اقدام قبل از پیروزی خلاف شایسته‌سالاری است لذا می بایست نامزدها حامیان خود را معرفی نمایند ولی بعد از پیروزی بر اساس شایسته سالاری و بصورت فرآیندی بهترین ها را برای تصدی امور معرفی نمایند.

 

اختلاف ما با اصلاح طلبان مبنایی است نه کارکردی

دبیرکل جمعیت رهپویان در واکنش به سؤال دانشجویی مبنی براینکه اصلاح‌طلبان اختلاف کارکردی با اصولگرایان دارند نه اختلاف مبنایی، بیان داشت: اساساً ما یک اختلاف مبنایی با اصلاح‌طلبان داریم و با توجه به نگاه غربی آنها محور قرار دادن اصلاح‌طلبان جفایی بزرگ در مسیر اسلامی شدن جامعه است.

 

دفاعیات عدالله نوری در دادگاه مانیفست اصلاح طلبان شد

زاکانی ادامه داد: مانیفست اصلاحات مربوط به گنجی و دفاعیات عبدالله نوری در دادگاه است و کسانی دیگری است که گرفتار نهضت ترجمه‌ایی بودند و سراسر آن پر از اختلافات جدی با مبانی اعتقادی و ارزشی ما دارد.

 

نماینده

وی با تأکید براینکه شاید شایستگانی باشند که اکنون در کنار فرد دیگری قرار گرفته‌اند، گفت: نباید بعد از پیروزی تنها از اطرافیان در مسئولیت‌ها استفاده کرد و انحصاری کردن این امر در واقع اشتباهی بود که در زمان هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد رخ داد.
مردم تهران تصریح کرد:در این منشور آرمان‌های امام مورد هجمه قرار گرفته و در واقع اصل نظام زیر سؤال رفته است به نظر شما نگاه سکولاریسی به مبانی نظام اختلاف کارکردی به شمار نمی‌رود؛ آنها محور اساسی انقلاب اسلامی که ولایت فقیه است را مورد هجمه قرار دادند لذا این اختلاف کارکردی نیست و یا سایر اموری که هریک منشاء اشکالات اساسی شد.

 

وی در ادامه به بیان برنامه‌های شفاف اشاره کرد و گفت:‌ باید تیم حامی را به خوبی معرفی کرد و ممکن است وزرا از همین تیم حامی باشند اما بیان بنده این است که تنها از اطافیان خود استفاده نمی‌کنیم بلکه هر اهل اندیشه‌ایی تا اندازه‌ایی که می‌تواند باید در سرنوشت کشورش مؤثر باشد.

 

مطیع رهبری، فرزند مجلس و خدمت‌گزار مردم هستم

زاکانی با تأکید براینکه افتخارات بزرگی که کسب کرده‌ایم استثناهایی است که به دلیل ظرفیت بزرگ انقلاب به وجود آمده‌اند،‌ گفت: بنده خود را مطیع رهبری، فرزند مجلس و خادم و خدمت‌گزار مردم می‌دانم و تا نهایت توانم در این راستا در صحنه های مختلف انقلاب حاضر خواهم بود.

 

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به جنبه صلبی و ایجابی مجموعه اقتصادی کشور که در یک بسته مطرح می‌شود،اضافه کرد: مهار تورم و ایجاد ثبات اقتصادی و ثبات قیمت ها در کنار مبارزه با سودجویان و مفسدان ضرورت اولی است ضمن این که توجه به تولید در کشور و در واقع توجه به رونق اقتصادی با بهره گیری از ظرفیت مردمی و با چارچوب‌بندی مشخص همراه  توزیع مناسب ثروت نیز مورد نظر هست و در این مسیر اصلاح قوانین، روش‌ها و اهتمام بر ایجاد فرهنگ درست کار و تلاش در جامعه و تحول در زیزساخت ها ضروریست است.

 

وی اضافه کرد: با مرور مطالب مختلف در زمینه اقتصادی به راهبردهایی جدی رسیدیم و بر همین اساس موضوعاتی را در کشور هدف‌گذاری کردیم که همراه برنامه های آن در آینده منتشر خواهیم کرد.

زاکانی با تأکید بر مواجهه با برخی مسائل از جمله مفاسد اقتصادی گفت: پاک بودن کفایت نمی‌کند و دولت آینده باید فسادستیز باشد.

 

نماینده مردم تهران در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص یارانه‌ها اظهار داشت: هدفمندی یارانه و اصلاح اقتصادی از آرزوهای کسانی است که شرایط بهتر را دنبال می‌کنند اما یکی از مشکلات ما در این حوزه به بی‌قانونی بازمی‌گردد و از این منظر ما هفت گام را در خصوص یارانه‌ها مدنظر قرار دادیم.

 

وی یادآور شد: معتقدم در بازه زمانی مناسب باید مقدمات مرحله دوم هدفمندی فراهم شود و در واقع در این خصوص باید جامعه هدف را به خوبی شناخت و مطابق با نیازهای هر بخش خدمات و پول داد اما در حال حاضر این پول بین صد درصد جامعه توزیع می‌شود که این عین بی‌عدالتی است.

 

تضمین پایبندی کاندیداها به شعار هایشان شناخت سابقه 34 سال گذشته آها است

زاکانی در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه یکی از اشکالات احمدی‌نژاد پایبند نبودن به شعارهایش بود چه تضمینی وجود دارد که سایر کاندیداها به خصوص شما بر روی شعارهایتان پایبند باشید، گفت: باید دید افراد در گذشته چقدر به تعهدات خود وفادار بود‌‌ه‌اند و در این 34 سال چه کار می‌کردند بنده حاضرم 34 سال گذشته‌ام مورد بحث و بررسی قرار گیرد که در زمان دفاع مقدس در فتنه 78 و 88 و مسائلی مانند انحراف و یا مبارزه با فساد چه موضعی داشته‌ام آیا فعال بود یا منفعل.

 

این نماینده مجلس افزود: همچنین داشتن برنامه و کادر لازم برای اجرای آن و دقت در استدلال و منطق ارایه شده و علاوه بر فرد دقت در عناصر پیرامونی هر نامزد از دیگر مواردی است که در این راستا باید به آن توجه داشت.

 

وی در پاسخ به سؤالی درباره ائتلاف و پیوستن به آن افزود: بنده با کسانی در مقام ائتلاف برمی‌آیم که از این مشترکات گفتمانی برخوردار و دغدغه‌های ما هم سنخ باشد.

 

زاکانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر همگرایی جمعیت رهپویان، ایثارگران و پایداری گفت: ما معتقدیم که نیروهای اصولگرا که دغدغه‌های مشترک دارند به سمت همگرایی سوق یابند اما باید چارچوب مشخص داشته باشند.

 

ناگفته‌های

اشکال جدی احمدی‌نژاد این بود که بر شعارهایش باقی نماند و به آن چارچوب نظری که در قانون اصولگرایی مطرح شد پایبند نبود؛در واقع تفاوت آن 16 سال با این 8 سال این بود و اگر هاشمی و خاتمی موفق می‌شدند به صورت کامل مبانی مورد نظر خود را پیاده کنند انقلاب را از درون تهی و آسیب جدی به بنیان آن می‌زدند.
زاکانی از انتخابات سال 84

دبیرکل جمعیت رهپویان در پاسخ به این سؤال که شما در سال 84 رئیس ستاد قالیباف بودید اما اکنون ائتلافی که وی عضو آن است را قبول ندارید، نظرتان در این زمینه چیست، گفت: بنده بارها این مسئله را توضیح دادم در سال 83 یک چارچوب تنظیم شد و در واقع در شورای هماهنگی نیروهای انقلاب 5 نفر نامزد ریاست جمهوری وارد عرصه رقابت شدند و قرار شد طبق نظرسنجی ها کسی که بالاتر است به عنوان کاندیدای نهایی انتخاب شود.

 

وی اظهار داشت در 27 اذر در یک جلسه به خاطر اتفاقاتی که رخ داده بود آقای ولایتی کناره گیری کرد و دوستان برخلاف وعده های خود در 21 اسفند سال 83 لاریجانی را زودتر از موعد به عنوان کاندیدای نهاییی برگزیدند که باعث جدایی آقایان توکلی، رضایی، احمدی نژاد از آنها شد و با اضافه شدن قالی باف این چهار نفر ائتلاف جدیدی را شکل دادند.

 

زاکانی گفت: همه این نامزدها میثاق نامه ای را امضا کردند و حتی احمدی نژاد به جای یک بار دو بار امضا کرد و در نهایت این چهار نفر،  5 نفر را به عنوان مرضی الاطراف انتخاب کردند که بنده نیز یکی از آنها بودم.وی اضافه کرد: بر این اساس در ستاد آبادگران رأی‌گیری و چمران به عنوان سخنگوی آبادگران و بنده نیز مسئول ستاد اجرایی آن شدم.

 

زاکانی افزود: از بین 4 نفر بنده مورد وثوق همه بودم و آقای قالیباف دو بار با من صحبت کرد که مسئول ستادش باشم همچنین آقای احمدی‌نژاد و زریبافان نیز این خواسته را از من داشتند ولی من در جواب به آنها گفتم مسئول ستاد فردی نمی‌شوم و در واقع مسئول ستاد این ائتلاف و کاندیدای نهایی آن خواهم بود.

 

دبیرکل جمعیت رهپویان ادامه داد: قرار بر این شد که به جای 12 خرداد، 5 خرداد نتیجه  نظرسنجی ها  مورد دقت قرار گیرد که این کار انجام شد و در پنجم خرداد احمدی‌نژاد 14.5 درصد و قالیباف 22.5 درصد نظرسنجی‌ها را به خود اختصاص دادند از این‌رو باید گفت که براساس شرع باید به تعهداتمان عمل می‌کردم و در واقع بنده مسئول ستاد ائتلاف بودم نه مسئول ستاد یک فرد. از این‌رو براساس میثاق نامه و وفای به عهد ما عمل کردیم.

 

زاکانی در پایان خطاب به دانشجوی سوال کننده گفت شما اگر جای من بودید خلاف عهدتان عمل میکردید که دانشجو پاسخ داد: خیر شما درست می فرمایید.

 

زاکانی در جواب یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه مشکل اصلی اقتصاد کشور تحریم‌ها و شیوه غلط بانکداری است، اظهارداشت: بله بانکداری ما دچارمشکلی اساسی است و یکی از برنامه‌های ما برطرف کردن آن است؛ که باید اصلاحات زیادی در آن صورت گیرد.

 

مشکلات داخلی سهم بیشتری در نابسامانی اقتصادی دارد

وی افزود: به نظر بنده سهم تحریم‌ها در اقتصاد سی درصد است که متاسفانه بعضی‌ها بزرگ نمایی می‌کنند ولی حداکثر مشکلات به مسائل داخلی کشور، بازمی‌گردد باید با تفاهم بین مجلس و دولت در درون نظام  و توجه به تولید و برداشتن موانع تولید و برخورد جدی با مفاسد اقتصادی بسیاری از مشکلات اقتصای قابل حل می شود.

 

این نمانیده مردم تهران افزود: از سوی دیگر توجه به زیرساخت‌های اساسی کشور بسیار مهم است که نظام بانکداری هم یکی از آنها است و باید اصلاح شود، گمرک هم یکی از این زیرساخت‌ها به شمار می‌رود که باید به طور جدی موانع و مشکلات آن حل شود.

 

دغدغه های بنده و جلیلی منطبق با یکدیگر بود

زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر دیدارش با سعید جلیلی اظهار داشت: در این جلسه مشترک دغدغه‌های گفتمانی نوع نگاه به جامعه و اولویت‌ها را ذکر کردیم و با توجه به شناختی که داشتم دغدغه‌های ما کاملاً با یکدیگر منطبق بود.دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه بنده معتقدم حضور چنین عناصری بستری را ایجاد می‌کند تا یک ائتلاف جدی و اساسی رقم بخورد گفت: در واقع این ائتلاف اساسی پایبند به ارزش‌های اسلام بوده و خود را قائل به خدمت به مردم می‌کند لذا مباحث ما پیرامون این کلیات بود و بنده به جزئیات نمی‌پردازم.

 

وی در خصوص نامه 2020 تن از عناصر دانشگاهی و حوزوی نیز که از وی برای حضور در انتخابات دعوت کردند، گفت: به هر حال آنها محبت نمودند و خواسته خود را در این زمینه مطرح کردند که انشاء الله در آینده نزدیک نظر خویش را خواهم گفت.

مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آدم خوبی است این آقای زاکانی اما مصداق رجل سیاسی نیست.والسلام