شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۹
۵
دبیرکل جمعیت‌ایثارگران درنشست جریان‌شناسی‌انتخابات 92:

سه جریانی که درانتخابات به جنگ حزب الله می‌آیند/ حداد، جلیلی و زاکانی گزینه‌های ایثارگران

دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 280181
دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه دشمنان پس از سال 88 به دنبال ترمیم نقاط ضعف خود برآمدند و به یقین با قدرت بیشتری در انتخابات 92 حضور خواهند داشت، گفت: نظام سلطه برای گردنه‌های مختلفی که بر سر راه ایران وجود دارد برنامه‌ریزی‌های مختلفی دارد.
سه جریانی که درانتخابات به جنگ حزب الله می‌آیند/ حداد، جلیلی و زاکانی گزینه‌های ایثارگران
به گزارش جهان، حسین فدایی یکشنبه شب در نشست بررسی حضور اصولگرایان و جریان‌شناسی انتخابات 92 که در مدرسه علمیه معصومیه قم، برگزار شد اظهار کرد: دولت سازندگی با تفکر اقتصاد لیبرالی وارد صحنه شد و سعی داشت الگوهای مصرف‌شده دست چندم غربی را، برای اداره کشور به کار گیرد و به آن افتخار کرد، و در عین حال حزب اللهی‌ها را به دلیل مخالفت با این اندیشه حذف کرد.

وی افزود: در آن دولت تفریحات تجملاتی در داخل و خارج کشور برای فرزندان مسئولان امری عادی محسوب می‌شد؛ گفتمان دولت سازندگی یا در واقع اندیشه کارگزاران، همین موارد بود.

دبیر جمعیت ایثارگران با بیان اینکه مبانی دولت اصلاحات هم لیبرالی بود گفت: دولت‌های سازندگی و اصلاحات 16 سال دست به دست هم دادند و دل مردم را خون کردند اما رهبری مدام تذکرات ارزشمندی را ارائه می‌فرمودند، و به همین دلیل به تدریج مردم به این نتیجه رسیدند که باید گفتمان انقلاب و ارزش‌های امام را بار دیگر زنده سازند.

وی ادامه داد: در سال 84 نیروهای سیاسی حزب‌اللهی دچار اختلافاتی شده و به سه گروه تقسیم شدند؛ یک هفته پیش
وی در پاسخ به سوال دیگری که در خصوص کاندیداهای مورد نظر جمعیت ایثارگران صورت گرفت گفت: جمعیت ایثارگران بیانیه‌ای رسمی منتشر کرده و آقایان جلیلی، زاکانی و حداد عادل را برای ریاست جمهوری پیشنهاد داده است.
از انتخابات به هاشمی گفتم در خوشبینانه‌ترین حالت، انتخابات به مرحله دوم کشیده می‌شود و شکست شما در مرحله دوم قطعی است اما او گفت من در حال حاضر 54 درصد رأی دارم، هرچند ما اعتقاد داشتیم که این نتیجه‌گیری و سنجشی که این امر بر اساس آن صورت گرفت جعلی بود.


فدایی با بیان اینکه اتحادیه‌ای از همه جریانات مسئله‌دار با انقلاب، جزو حامیان هاشمی بودند خاطرنشان کرد: همین مسئله یکی از عوامل انتخاب احمدی‌نژاد توسط مردم بود؛ احیای گفتمان انقلاب اسلامی یا همان اصولگرایی تاثیر فراوانی در این میان داشت و شخص خاصی مد نظر مردم نبوده و نیست؛ برخی افراد این حقیقت را فراموش کرده و گمان می‌کنند رأی بالای مردم در واقع متعلق به خود آنهاست.

دبیر جمعیت ایثارگران افزود: احمدی‌نژاد توانست در آن زمان خود را با گفتمان انقلاب که خواسته اصلی مردم بود هماهنگ کند؛ اشتباه قالیباف همین بود که خود را به طور کامل با این مسئله هماهنگ نکرد.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور بیان داشت: در انتخابات جاری با سه اندیشه روبه‌رو خواهیم شد؛ نخست گفتمانی که جریان سلطه از آن حمایت می‌کند و از هر کس که ولایت فقیه را تضعیف کند پشتیبانی خواهد شد، گفتمان دوم هم مربوط به جریان فتنه است که قصد دارند برای تطهیر و بازگشت خود بگویند شرایط همان گونه است که آنها قبلا می‌گفتند و گفتمان سوم هم از سوی جریان انحرافی دنبال می‌شود که می‌گویند ما قصد کار کردن داریم اما نمی‌گذارند و هر سه گروه مصداق‌هایی برای طرح خود دارند.

فدایی تصریح کرد: در یک آسیب‌شناسی کلان،
واقعیت این است که قوه مجریه دارای اختیارات فراوانی است؛ مدیریت نظام مالی و بانکی، عزل و نصب‌های مراکز اقتصادی و قراردادهای خارجی در اختیار دولت بوده و این قوه نباید اجازه بروز تخلف و اختلاس را بدهد در حالی که مشاهده می‌کنیم فساد در همین حوزه‌ها روی داده است.
بزرگ‌ترین سرمایه و فرصت برای نظام سلطه در مقابله با جمهوری اسلامی، اختلاف در میان اردوگاه حق است.

دبیر جمعیت ایثارگران با بیان اینکه بزرگ‌ترین نقطه قوت انقلاب هم تکیه بر اسلام، رهبری و وحدت داخلی است عنوان داشت: این سه مهم همواره عامل پیروزی ملت ایران بوده‌اند و هرگاه ترک شده‌اند به انقلاب آسیب وارد شده است.

وی با تاکید بر ظرفیت‌سازی از طریق وحدت میان مومنان اضافه کرد: سود اختلاف میان حق‌طلبان به جیب فتنه‌گران، انحرافی‌ها و سلطه‌طلبان خواهد رفت.

دبیر جمعیت ایثارگران گفت: نیروهای شیطانی به رهبری آمریکا در برابر نظام جمهوری اسلامی ایستاده‌اند و کارشکنی می‌کنند.

وی با بیان اینکه نظام سلطه برای گردنه‌های مختلفی که بر سر راه جمهوری اسلامی وجود دارد برنامه‌ریزی‌های مختلفی دار، عنوان داشت: فتنه 88 نمونه بارز این مسئله است که ابزارهایی چون انقلاب مخملی و جنگ نرم در راستای براندازی به کار گرفته شدند.

فدایی ادامه داد: دشمنان انقلاب پس از سال 88 به دنبال ترمیم نقاط ضعف خود بر آمدند و به یقین با قدرت بیشتری در صحنه انتخابات 92 حضور خواهند داشت.

دبیر جمعیت ایثارگران با اشاره به مدیریت عالی و الهی رهبر معظم انقلاب گفت: امام راحل و رهبری همواره به دنبال تداوم انقلاب و حرکت در مسیر پیشرفت بوده و هستند؛ رفتار امام خمینی(ره) حتی در خصوص بنی صدر هم تفاوت‌هایی با اطرافیان ایشان داشت و در پاسخ به اعتراض‌کنندگان به شیوه بنی صدر فرمودند بروید با او کار کنید.

فدایی در پاسخ به سوال یکی از طلاب مبنی بر مصادیق کاندیدای اصلح اظهار کرد: باید ابتدا مبانی انتخاب فرد اصلح را به درستی شناخت و تعریف صحیحی از آن ارائه کرد.

وی افزود: هر فرد
وی با تاکید بر ظرفیت‌سازی از طریق وحدت میان مومنان اضافه کرد: سود اختلاف میان حق‌طلبان به جیب فتنه‌گران، انحرافی‌ها و سلطه‌طلبان خواهد رفت.
باید در هنگام انتخابات فکر چهار یا هشت سال آینده را بکند و با تکیه بر رهنمودهای رهبری، شخص اصلح را با قصد قربت بشناسد و به او رأی دهد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه پس از شناخت اصلح از راه صحیح باید برای پیروزی او هم تلاش کرد گفت: این امر سبب می‌شود انسان در ادامه دچار پشیمانی نشود.

وی در پاسخ به سوال دیگری که در ارتباط با تفکرات اصول‌گرایی و تطابق برخی از آنها با اندیشه‌های دولت سازندگی عنوان داشت: ممکن است در میان برخی سیاسیون مطرح کشور روحیه‌ای از التقاط به صورت نقطه‌ای وجود داشته باشد؛ شناخت اینکه این افراد نظریه‌پرداز هستند یا اینکه دیدگاه‌های نقطه‌ای آنها از روی ایمان و باور سکولاریشان برخاسته یا اینکه ناآگاه هستند اهمیت زیادی دارد.

فدایی خاطرنشان کرد: برخی افراد به دیدگاه‌های لیبرالی ایمان دارند؛ نمونه این افراد آقای خاتمی است اما بعضی دیگر اینگونه نیستند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه همه اقشار باید صحنه را طور طراحی کنند که به نفع جبهه حق باشد گفت: این امر باید سرلوحه برنامه‌های همه اقشار در برخورد با انتخابات باشد.

سوال دیگری که از فدایی شد در ارتباط با نقش متقابل مجلس و دولت در اداره کشور بود که وی در پاسخ بیان داشت: واقعیت این است که قوه مجریه دارای اختیارات فراوانی است؛ مدیریت نظام مالی و بانکی، عزل و نصب‌های مراکز اقتصادی و قراردادهای خارجی در اختیار
در انتخابات جاری با سه اندیشه روبه‌رو خواهیم شد؛ نخست گفتمانی که جریان سلطه از آن حمایت می‌کند و از هر کس که ولایت فقیه را تضعیف کند پشتیبانی خواهد شد، گفتمان دوم هم مربوط به جریان فتنه است که قصد دارند برای تطهیر و بازگشت خود بگویند شرایط همان گونه است که آنها قبلا می‌گفتند و گفتمان سوم هم از سوی جریان انحرافی دنبال می‌شود
دولت بوده و این قوه نباید اجازه بروز تخلف و اختلاس را بدهد در حالی که مشاهده می‌کنیم فساد در همین حوزه‌ها روی داده است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران افزود: سوال اساسی اینجاست که اگر نظام اقتصادی دارای اشکال است چه کسی باید آن را حل کند؟ دولت باید روش‌‌ها را اصلاح کرده و از بروز تخلف جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه برخی افراد سمت‌های مدیریتی در شرکت‌های بزرگ اقتصادی و سرمایه‌گذاری یا بانک‌ها دارند گفت: در قانون آمده است افراد باید رشته تخصصی مرتبط با شغل خود داشته باشند در حالی که این امر در دولت اتفاق نیفتاده و مجموعه این اشتباهات اشکالات بزرگ را در کشور به وجود آورده است.

فدایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر نظر شخصی خود در ارتباط با کاندیداتوری برخی افراد در انتخابات عنوان داشت: فعلا در مورد مصداق‌ها صحبتی نمی‌کنم و این کار را در فضای انتخابات انجام خواهم داد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران در خصوص مبارزه با فساد اقتصادی بیان کرد: نمی‌توان با دستمال چرک آینه را پاک کرد و به همین ترتیب برای مبارزه با اختلاس باید پشتوانه اجرایی قوی داشت و ساز و کار لازم را به کار بست؛ نمی‌توان گفت هر کس با ما نیست بر ماست بلکه به کارگیری نیروهای کارآمد حتی اگر بر ما باشند لازم است.

وی در پاسخ به سوال دیگری که در خصوص کاندیداهای مورد نظر جمعیت ایثارگران صورت گرفت گفت: جمعیت ایثارگران بیانیه‌ای رسمی منتشر کرده و آقایان جلیلی، زاکانی و حداد عادل را برای ریاست جمهوری پیشنهاد داده است.

فدایی در ادامه به ماموریت همسر دکتر فاطمی در ایران اشاره و اظهار کرد: ماموریت این زن ایجاد ارتباط خانوادگی با برخی افراد بود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با اشاره به مذاکرات ایران و گروه 1+5 خاطرنشان کرد: رئیس جمهور عملا خود را از این صحنه کنار کشیده یا در مسئله بیداری اسلامی و سوریه، عدم میدان‌داری و ورود به صحنه، وضعیت کاملا روشن است.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آیا گزینه های شما همه امتیازات احمدی نژاد را دارند؟
خواست رهبر معظم انقلاب از مردم انتخاب کسی برای ریاست جمهوری است که همه امتیازات رییس جمهور فعلی را داشته باشد منهای نقاط ضعفش.
Iran, Islamic Republic of
زاکانی همه امتیازات احمدی نژاد را دارد و ضعفش را ندارد
احمد
آقای جلیلی همه امتبازات احمدی نژاد بعلاوه خیلی نکات مثبت دیگه رو دارن
مهدی
Iran, Islamic Republic of
تحلیل به نسبت خوبی از مسائل انتخابات عنوان کردند.
Iran, Islamic Republic of
انصافا حاج حسین از عماران رهبری است.خدا عزت وسلامتیش و روزافزون کنه.