سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
از گل پروین تا گل میداوودی

تاریخچه بازیهای تیمهای ملی ایران و کویت

دوشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۱۲
کد مطلب: 278374
به گزارش جهان به نقل از تابناک ، اولین رویارویی دو تیم در سال ۱۳۵۰ و در چارچوب رقابتهای مقدماتی المپیک ۱۹۷۲ مونیخ بود که ایران در هر دو بازی رفت و برگشت با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد. در آن دیدار علی پروین ۲۰ و علی جباری ۴۷ زننده گلهای پیروزی بخش ایران در اولین دیدار تاریخ دو تیم بودند .

تیم ملی ایران فردا شب در دومین بازی خود در کویت در مرحله مقدماتی جام ملت های ۲۰۱۵ آسیا به مصاف کویت می رود.

این بازی سی و ششمین مصاف دو تیم در تاریخ فوتبال است. ایران - کویت تکراری ترین بازی تاریخ تیم ملی محسوب می شود و در ۳۵ بازی قبلی دو تیم، ایران شانزده برد و کویت نیز ۸ برد داشته و ۱۱ بازی نیز با نتیجه تساوی خاتمه یافته است. ایران ۴۳ گل زده و ۳۱ گل نیز از کویت دریافت کرده است.

اولین رویارویی دو تیم در سال ۱۳۵۰ و در چارچوب رقابتهای مقدماتی المپیک ۱۹۷۲ مونیخ بود که ایران در هر دو بازی رفت و برگشت با نتیجه دو بر صفر پیروز شد. در آن دیدار علی پروین ۲۰ و علی جباری ۴۷ زننده گلهای پیروزی بخش ایران در اولین دیدار تاریخ دو تیم بودند .

در آن بازی که با قضاوت مالک محمد از پاکستان انجام شد تیم ملی کشورمان با این ترکیب به میدان رفت :

حجازی- عرب- کاشانی- کارگر جم - قلیچ خانی- حق وردیان- شرفی- ایرانپاک- بهزادی ،علی پروین و علی جباری

آخرین رویارویی دو تیم نیز مهرماه ۱۳۸۹ در فینال جام غرب آسیا بود که کویت ۲-۱ پیروز شد، میلاد میداوودی زننده تک گل ایران بود .

بهترین برد ایران مقابل کویت با نتیجه ۳-۱ و در یک بازی دوستانه در خرداد ماه ۸۱ بود ، در آن بازی محمد نوازی - رحمان رضایی و فرهاد مجیدی گلهای ایران را به ثمر رساندند .

و بهترین پیروزی کویت نیز برد ۳ بر صفر در بازی دوستانه ۱۵ مهرماه ۷۷ رخ داد ، در آن بازی که پورحیدری سرمربی ایران را بر عهده داشت فرج لهیب ، بشار عبدالله و جمال مبارک زننده گلهای تیم کویت بودند .

دو تیم تاکنون ۱۶ بار در شهر کویت به مصاف هم رفته اند که ۶ برد برای ایران و ۴ برد برای کویت رقم خورده و ۶ بازی نیز مساوی شده است. آخرین بازی دو تیم در کویت یک دیدار دوستانه بود که روز ۳ فروردین ۱۳۸۸ برگزار شد و ایران با تک گل مازیار زارع از نقطه پنالتی میزبان را شکست داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *