جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

کاش2سال‌زودتربه این‌جوان‌ها بازی‌می‌دادند

سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 347764
کارشناس فوتبال ایران گفت: ای کاش به جوانانی که امروز مقابل کویت به میدان رفتند دو سال زودتر فرصت بازی می‌دادند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، امیرحسین پیروانی در مورد پیروزی ۳ بر ۲ تیم ملی فوتبال ایران مقابل کویت در چارچوب مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: بازی خیلی خوبی را مشاهده کردیم با توجه به اینکه نتیجه این مسابقه در روند کاری تیم ملی تأثیر نداشت، کادر فنی تیم ملی از نفراتی استفاده کرد که کمتر فرصت حضور در میدان را پیدا کرده‌اند.

وی افزود:‌ بختیار رحمانی، مهرداد جماعتی، پیام صادقیان، رضا نوروزی و ... با حضور در این مسابقه توانستند اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند. ای کاش این اتفاق دو سال قبل می‌افتاد تا تیم ملی با پتانسیل بیشتری راهی جام جهانی می‌شد البته در بازی امروز ناهماهنگی‌هایی بین بازیکنان دیده می‌شد که دلیل آن کمبود تمرین بین نفرات حاضر در میدان بود. به لحاظ استفاده بهینه از تیم دوم این بازی بسیار مؤثر بود البته بازی مهم‌تر و مشکل‌تر تیم ملی دو روز آینده مقابل گینه برگزار می‌شود. این جوان‌ها می‌توانند حرف زیادی در فوتبال ما بزنند و با توجه به اینکه برخی از نفرات فعلی تیم ملی نمی‌توانند در سال‌های آینده بازی کنند اگر از این نفرات زودتر استفاده می‌شد خیلی بازدهی بهتری داشت.

پیروانی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر برای آماده‌سازی تیم ملی در سال ۹۸ بازیکنان به اردوهای بلندمدت رفتند و ایویچ تمرینات بدنسازی انجام داد میانگین نه چندان بالای تیم به نظر بنده به عنوان یک مربی نمی‌تواند برای تیم ملی فعلی نتیجه بدهد. شما می‌بینید کمی لیگ فشرده شده و هاشم‌بیک‌زاده و خسرو حیدری بارها مصدوم شدند. بازیکنان در این شرایط سنی تحمل فشار را ندارند. لیگ ما بازیکنان جوان و شایسته‌ای مثل محسن مسلمان و همین نفراتی که در بازی با کویت به کار گرفته شدند، دارد. قطعاً اگر تلفیقی از این جوانان و تیم با تجربه خودمان به جام جهانی بروند می‌توانند نتایج مثبت زیادی داشته باشند. ابتدا اینکه بسیاری از بازیکنان جوان فعلی می‌توانند با حضور در جام جهانی ترانسفر شوند. امروز دیدیم انگیزه زیاد بازیکنان چقدر از لحاظ فنی روی کیفیت کار تأثیر گذاشت.

پیروانی در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کنم چند نفر از بازیکنان حاضر در مقابل کویت در جام جهانی به میدان می‌روند،خاطرنشان کرد:‌ اگر فقط نگاه ما به جام جهانی باشد و بخواهیم با اضافه شدن بازیکنان لژیونر و نفرات با تجربه تیم ملی را به برزیل بفرستیم، مطمئناً نباید برای بازیکنان فعلی شانس قائل باشیم اما اگر بخواهیم استفاده بهینه کنیم باید کم‌ کم به این جوان‌ها فرصت داد تا پخته شوند. میانگین سنی تیم فعلی بالا است و نمی‌توانیم کمکی به آینده فوتبال کنیم. اگر جوانانی مثل کریم انصاری‌فر و ... که در مرز ۲۵ سالگی هستند در جام جهانی استفاده شوند آنها با ترانسفر شدن به آینده فوتبال کمک خواهند کرد. البته این امر مستلزم آن است که در فرصت باقیمانده تا جام جهانی به این بازیکنان فرصت داده شود تا به پختگی کامل برسند.

پیروانی در پایان در مورد دیدار دوستانه مقابل گینه اظهار داشت:‌ دیدار مقابل گینه یک بازی تدارکاتی خوب است پس از مسابقه مقابل کره جنوبی که صعود ایران به جام جهانی قطعی شد بازی دوستانه‌ای خاصی را از تیم ملی مشاهده نکردیم و پس از مدت‌ها می‌توانیم تیم ملی را بار دیگر ببینیم. با توجه به لیگ فرسایشی صرف نظر از نتیجه بازی مقابل گینه می‌توانیم با ترکیب تیم ملی و دیدگاه کی‌روش برای جام جهانی آشنا شویم. امیدوارم در کنار آن ترکیب ثابت از بازیکنان جوان استفاده شود تا آنها آمادگی بیشتری پیدا کنند. این بازی می‌تواند به شناخت کی‌روش از تیم ملی کمک کند. با توجه به اینکه گینه یک تیم آفریقایی است شباهت سبک بازی این تیم با نیجریه می‌تواند تیم ملی را برای جام جهانی آماده کند.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۲۱۲۱۲۰۰۱۵۶۲#sthash.۸aDXH۶De.dpuf
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *