پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

آمادگی قوه‌قضاییه برای برخورد با عوامل حادثه 22 بهمن قم

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب: 277428
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه کمیته ویژه مجلس با رئیس قوه قضاییه دیدار کرده است، گفت: آیت‌الله آملی لاریجانی در این نشست اعلام امادگی کرد تا به جرم عوامل حادثه 22 بهمن قم رسیدگی شود.
به گزارش جهان، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به دیدار کمیته ویژه بررسی حادثه 22 بهمن قم با آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: در ملاقاتی که با رئیس قوه قضاییه صورت گرفت، این کمیته‌گزارشی از  نشست و ملاقات‌ها با مسئولان ارشد استان قم، بررسی اسناد و مدارک و همچنین مطالبی که از طرف بازداشت‌شدگان به‌عنوان بازجویی مطرح شده بود، به رئیس قوه قضاییه ارائه کرد.
 
وی افزود: رئیس قوه قضاییه ضمن تشکر از مجلس شورای اسلامی به دلیل‌ حساسیت به حادثه 22 بهمن قم و تلاش‌های‌ کمیته‌ ویژه مجلس درخواست داشت ‌این بررسی‌ها با ظرافت و دقت صورت بگیرد و خدایی ناکرده تحت‌تاثیر گرایشات ارزیابی صورت نگیرد.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی‌ تصریح کرد: رئیس قوه قضاییه در این نشست اعلام آمادگی کرد ‌اگر جرمی صورت گرفته و مجرمانی در خصوص حادثه 22 بهمن قم وجود دارند، حتماً به جرم آنها رسیدگی و با آنها برخورد شود.
 
نقوی‌حسینی در خصوص زمان نهایی‌شدن گزارش کمیته ویژه مجلس گفت: قرار بود گزارش تا آخر سال نهایی شود که  دیدار و ملاقات‌ها نهایی‌شدن گزارش را به تاخیر انداخت اما امیدواریم بعد از تعطیلات نوروز گزارش نهایی شود.
 
وی ادامه داد: ‌در ابتدای بررسی حادثه 22 بهمن قم با مواضعی روبرو بودیم که می‌خواستند این حادثه ناهنجار را با ساده‌انگاری به مردم منتسب کنند و در این زمینه خیلی از آقایان تلاش کردند اما کمیته در بررسی‌های خود و با بررسی اسناد و دلایل دریافت که این حادثه سازماندهی شده و تشکیلاتی بوده و بعدها نیز به یقین بیشتری رسیدیم.
 
عضو کمیته ویژه بررسی حادثه 22 بهمن قم تاکید کرد: امروز نیز به عنوان یکی از اعضای کمیته بررسی حادثه قم به صراحت می‌گویم که این حادثه حتما سازماندهی شده و با برنامه‌ریزی  قبلی بوده و  مسئولین و دستگاه‌های ذیربط باید با این برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات خودسر برخورد جدی‌ داشته باشند.
 
نقوی‌حسینی تصریح کرد: کمیته ویژه بررسی حادثه 22 بهمن قم مسئول است که گزارش خود را دقیق و مبتنی بر اسناد، شواهدعینی‌،‌ کار میدانی‌، مذاکرات و گفت‌وگوها تهیه و تقدیم کمیسیون کند و تصمیم گیرنده نهایی برای این گزارش، کمیسیون امنیت ملی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *