دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

هزینه جنگ عراق برای آمریکا تاکنون

جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 276907
یک مؤسسه مطالعاتی با تهیه گزارشی تحقیقی می‌گوید، جنگ عراق برای ایالات متحده نزدیک به دو تریلیون دلار هزینه داشته است و پیش‌بینی می‌شود این رقم در چهار دهه آینده به بیش از 6 تریلیون دلار برسد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم به نقل از رویترز؛ مؤسسه «واتسون»در  دانشکده مطالعات بین‌الملل دانشگاه «برون» در گزارشی  اعلام کرد، جنگ عراق هزینه‌ای 1.7 تریلیون دلاری برای آمریکا داشته  و این کشور همچنین 490 میلیارد دلار نیز بابت پرداخت حقوق کهنه‌سربازان شرکت کننده در جنگ متقبل شده است.
  
این مؤسسه در پروژه تحقیقی خود تحت عنوان« هزینه جنگ» آورده است، هزینه‌های ناشی از این جنگ تا چهار دهه آینده برای این کشور به بیش از 6 تریلیون دلار خواهد رسید.
  
بر اساس این گزارش، جنگ عراق منجر به مرگ حداقل 134 هزار شهروند غیرنظامی عراقی شده و  همچنین در مرگ دست‌کم  چهار برابر این تعداد هم مؤثر بوده است. 
 
در گزارش هزینه جنگ آمده است، با در نظر گرفتن کشته شدگان نیروهای امنیتی، شبه‌نظامیان، روزنامه‌نگارها و امدادگران، آمار تلفات این جنگ بین 176 هزار تا 189 هزار تخمین زده می‌شود. 
 
در تهیه این گزارش در حدود 30  کارشناس و تحلیلگر دانشگاهی که همزمان با نزدیک شدن به دهمین سالگرد حمله آمریکا در 19 مارس به‌صورت کامل منتشر می‌شود، همکاری کرده‌اند. 
 
در این گزارش همچنین آمده است علاوه بر هزینه‌های مادی، این جنگ هزینه اجتماعی زیادی برای سربازان و خانواده‌های آنان از جمله آسیب‌های روانی، خودکشی، افسردگی و جدایی را در پی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *