يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

شرکت ارتش سایبری آمریکا در جنگ عراق

يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب: 478170
وزیر دفاع آمریکا روز شنبه با بیان اینکه نیروهای نظامی این کشور فعالیت خود در حوزه سایبری را افزایش می‌دهند، گفت ممکن است که واحدهای سایبری گارد ملی این کشور وارد فاز تهاجمی نیز بشوند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه واحدهای سایبری گارد ملی آمریکا نقش فزاینده‌ای در ارزیابی و شناسایی نقاط ضعف زیرساخت‌های صنعتی آمریکا خواهند داشت، گفت ممکن است که این واحدها برای مبارزه با داعش نیز به کار گرفته شوند.

گارد ملی یکی از نیروهای نظامی ذخیره آمریکاست که در حالت معمول در ایالت‌ها مستقر است، اما در صورت نیاز دولت فدرال، در مأموریت‌های ملی هم مشارکت می‌کنند. این نیروی نظامی در کارزار گسترده‌تر دولت این کشور برای ایجاد 120 واحد سایبری شرکت دارد.

یکی از این واحدها، اسکادران 262، متشکل از 101 نفر از جمله کارکنان شرکت مایکروسافت و گوگل است. کارتر که جمعه شب در یکی از پایگاه‌های وزارت دفاع آمریکا در «تاکوما» واشنگتن صحبت می‌کرد، این واحد سایبری را «شناخته شده در کل کشور» توصیف کرد و به تمجید از عملکرد آن پرداخت.

وی گفت این واحد در حال حاضر در عملیات تهاجمی مشارکت ندارد، اما ممکن است در آینده مأموریت‌های سایبری تهاجمی هم داشته باشد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، کارتر گفت: «واحدهایی شبیه این واحد می‌توانند در عملیات‌های سایبری تهاجمی، از نوعی که من پیش از این هم تأکید کرده‌ام که داریم در عراق و سوریه انجامشان می‌دهیم و می‌خواهیم تسریع‌شان کنیم، مشارکت کنند تا به شکست سریع داعش، دست یابیم. ما به دنبال راه‌هایی برای تسریع این روند هستیم و سایبر یکی از آن‌هاست.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *