جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۴
۴

مشایی بر صندلی رئیس‌ جمهور تکیه زد +عکس

سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۴۹
کد مطلب: 275398
در حالی که شرایط دبیرخانه جنبش عدم تعهد مورد سوال مجلس قرار گرفته است، مشایی رئیس دبیرخانه در هفته جاری با نشستن بر یک صندلی خاص، با مقامات کشورهایی دیدار کرد که از اعضای جنبش عدم تعهد نیز نیستند.
مشایی بر صندلی رئیس‌ جمهور تکیه زد +عکس
به گزارش جهان به نقل از تابناک، تعیین تکلیف مبالغ سود سهام عدالت سال های 1385 و 1386، اختصاص اعتبار لازم به منظور آزادی زندانیان ناشی از سوانح رانندگی، انتصاب یک استاندار و بررسی چند لایحه و پیشنهاد دستگاه‌های اجرایی، به عنوان اخبار مصوبات جلسه یک‌شنبه هیات دولت اعلام شد ولی ظاهرا در این جلسه به پیشنهاد رئیس‌جمهور و با تصویب هیات دولت به اسفندیار رحیم مشایی اختیار داده شده است که با سفرا و مقامات خارجی دیدار کند.
 
 
در چند روز اخیر، تصاویر و اخبار مشایی با مقاماتی از سوئد، اتریش و بلاروس منتشر شده است. این در حالی است که هیچ یک از این کشورهای اروپایی، عضو جنبش عدم تعهد نیستند.
 
موضوع بیشتر گفتگو و ملاقات مشایی با قائم مقام وزارت خارجه سوئد در دوشنبه هفتم اسفندماه، موضوع هسته‌ای اعلام شد. این ملاقات در آستانه مذاکرات هسته‌ای ایران و 5+1 در قزاقستان صورت گرفت. در این ملاقات، مشایی اظهار داشته بود که برای اعتمادسازی حاضریم با دیگر کشورها بطور مشترک در زمینه هسته‌ای سرمایه‌گذاری کنیم.
 
نکته جالب توجه در دیدار رییس دبیرخانه جنبش غیرمتعهدها با قائم مقام وزیر خارجه سوئد ، برگزاری این دیدار در اتاق ملاقاتهای رییس جمهور بود. اتاقی که تاکنون فقط شخص رییس جمهور برای میزبانی میهمانان عموماً خارجی از آن استفاده کرده است. علاوه بر این محتوای گفتگوی وی با مقام سوئدی با سمت‌های فعلی مشایی هماهنگی چندانی ندارد.
 
ملاقات مشایی با سفرای اتریش و بلاروس در ایران نیز با شرایطی مشابه دیدار یا مقام سوئدی ولی با تاکید بیشتر بر نقش جنبش عدم تعهد صورت پذیرفته است.
 
پیش از این هیات دولت در موارد متعددی، فردی را به عنوان مسئول پیگیری بعضی مسائل داخلی کشور انتخاب کرده است، ولی تعیین افراد برای مسئولیت‌های با وجهه بین‌المللی اگر بی‌سابقه نباشد، کم سابقه است. پیش از این، تعیین دستیاران رئیس‌جمهور برای مسائل بین‌المللی منطقه‌ای با واکنش منفی به سبب احتمال موازی‌کاری مواجه شده بود.
 
افزایش نهادهای درگیر در سیاست خارجی در سال‌های اخیر باعث تضعیف روزافزون جایگاه وزارت خارجه در بین نهادهای کشور و نیز وزیر خارجه در سطح هیات دولت شده است.
 
علاوه بر این که دولت تاکنون اطلاعاتی در مورد مصوبه خود برای دادن اختیار به آقای مشایی برای دیدار‌های بین‌المللی منتشر نکرده است، در مورد رابطه چنین مصوبه‌ای با وزارت خارجه و شخص وزیر خارجه نیز منتشر نشده است
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عماد
رزمايش رياست جمهوری مشايی!!
تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف
مگر اسباب بزرگی همه آماده کنی ...
Iran, Islamic Republic of
ما که هنوز تو این 24 سال بزرگ ندیدیم!!
یعنی داریم ؟؟ اصلا میشه؟؟
سهيل
Iran, Islamic Republic of
برازنده اش هست