دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

رمزگشایی از شایعات اخیر علیه حزب الله

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب: 274390
به تازگی موج جدیدی از دروغ‌پردازی‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه حزب الله لبنان و شخصیت‌های آن آغاز شده است، واقعیت‌های نهفته در پس این دروغ‌پردازی‌ها چیست؟
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، «هلال سلمان» در مقاله‌ای به بررسی موج دروغ‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای پرداخت که در این چند روز اخیر گروه 14 مارس لبنان و هم دستانش علیه حزب الله و «سید حسن نصرالله»، دبیرکل این حزب به راه انداختند.
سلمان می‌نویسد: موج دروغ‌پردازی‌ها و شایعه‌پراکنی‌های دو حزب لبنانی «المستقبل» و «القوات» و هم‌پیمانان آنان به راه انداختند با دروغ‌های «ارتش آزاد سوریه» درباره دخالت‌ حزب الله در نبردهای ریف حمص آغاز شد و پس از آن با تهدید به هدف قرار دادن پایگاه‌های حزب الله در منطقه «الهرمل» لبنان و سپس اعلام بمباران آنها ادامه یافت که تماما دروغ‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای بیش نبودند.
پس از آن نوبت به اشاعه خبر وخامت حال «سید حسن نصر الله» و اینکه در یکی از بیمارستان‌های ایران تحت درمان است، رسید تا مستقیما پس از آن نوبت به انتشار خبر زخمی شدن شیخ «نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب الله هنگام سفرش به دمشق برسد.
منابع سیاسی در این خصوص نسبت به کسانی‌که در پس این موج تبلیغاتی دروغین علیه حزب الله ایستاده‌اند، هشدار می‌دهند و تاکید می‌کنند که این حمله تبلیغاتی رسانه‌ای را باید در قالب حمله‌ای ملاحظه‌ کرد که جبهه مقاومت در منطقه و به ویژه حزب الله را هدف قرار داده است.
آنها دلایل این امر را موفقیت‌های اخیر نظام سوریه در مناطق مختلف درگیری در این کشور ملاحظه می‌کنند و این دشمنان محور مقاومت تلاش می‌کنند، به این طریق بیم و هراس در دل محور مقاومت ایجاد کنند.
همچنین این ناظران این موج گسترده دروغ‌پردازی‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای را در پس متهم کردن حزب الله به دست داشتن در انفجار بلغارستان ملاحظه می‌کنند و اینکه رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند، اتحادیه اروپا را وادارد تا حزب الله را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.
همچنین این حمله با ناکامی تلاش‌های غرب برای جلوگیری از آغاز مذاکرات بین نظام سوریه و معارضان سوری و ارسال سلاح‌های جدید برای گروه‌های مسلح توسط عربستان و قطر و سرانجام اعلام آمادگی رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی جهت مقابله با حزب الله ملاحظه کرد.
بی‌تردید روزها و هفته‌های آینده واقعیت‌های نهفته در پس این موج گسترده دروغ‌پردازی‌های تبلیغاتی را آشکار خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *