جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۱
۳
هنر جهاد سازندگی در جنگ؛

تصاویر دیده نشده از پل بعثت

شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب: 272276
جهاد سازندگی، ایده ای خلاقانه ای پیاده کردو در مدت کوتاهی، یک پل تدارکاتی مستحکم و عریض بر روی اروند رود کشید و چشم دشمن و جهان را خیره ساختند
تصاویر دیده نشده از پل بعثت
به گزارش جهان نيوز، عملیات والفجر هشت، در دهه فجر سال 1364 آغاز شد و در 22 بهمن ماه همان سال، با اهتزاز پرچمِ گنبد مقدس رضوی، بر فرازِ مسجد جامع بندرِ استراتژیک فاو، به پیروزی رسید. برای آزاد سازی شهر فاو، رزمندگان اسلام، تمام قواعد نظامی کلاسیک را زیر پا گذاشته و از یکی از وحشی ترین رودخانه های جهان گذشتند. در دورترین افق های ذهنی کارشناسان نظامی رژیم بعث و متحدان غربی اش نمی گنجید که نظامیانِ جوان و کم تجربه جمهوری اسلامی چنین ایده غیرممکنی را ممکن کنند و اروند رود را مهار نمایند اما به حول و قوه الهی، شد آن چه شد.

مرحله بعدی عملیات والفجر هشت، تامین یک راه پشتیبانی مطمئن و کم هزینه برای تدارکات رزمندگان مستقر در این شهر بود. با توجه به امکانات آن روز و وضعیت منحصر بفرد اروند رود به عنوان یکی از وحشی ترین رودخانه های جهان، ساخت پلی که بتواند، دو سوی این رودخانه را به هم وصل کند، ناممکن به نظر می رسید. با این حال، فرزندانِ انقلاب اسلامی در جهاد سازندگی، ایده ای خلاقانه ای پیاده کردند و در مدت کوتاهی، یک پل تدارکاتی مستحکم و عریض بر روی اروند رود کشیدند و چشم دشمن و جهان را خیره ساختند.عراق ده ها بار این پل را مورد بمباران هوایی قرار داد اما حداکثر خسارات وارده بر آن ، تعویض چند لوله ی فولادی بود و بس.

این شاهکارکه دوست و دشمن به تمجدید و تحسینش پرداخت و متاسفانه امروز هیچ اثری از آن به جا نمانده است، بعثت نام گرفت.

عکس هایی که می بینید،تصاویری است استثنایی و کمتر دیده شده از پل بعثت، شاهکاری از بچه های جهاد سازندگی در جنگ.



نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ع. ر.
Iran, Islamic Republic of
لوله های بکار رفته در پل بعثت توسط شرکت لوله سازی ... ساخته شده است.
حال بیایید و ببینید که چه بر سر این شرکت آورده اند.
فرد معلوم الحالی را بر مسند مدیریت این شرکت گذاشته اند که علنا چادر کارمندان خانم در شرکت را کوبیده و به فسق و فجور می پردازد.
در سوی دیگر هم آقازاده هایی که در مسند برخی شرکتها با توجه به منافع شخصی خود اقدام به واردات هزاران کیلومتری لوله از خارج می کنند.
United States
فوق العادست انصافا
رضا
Iran, Islamic Republic of
سال 67 پس از تصرف فاو در اردیبهشت همان سال توسط ارتش عراق به همین نقطه اروند آمدیم ودر اخر پل بعثت سنگر کمین ما بود چون عراقیها قصد ورود به این منطقه را داشتند توسط هواپیما های خودی پل به دونیم شده بود وما شب وروز با بدترین شرایط جنگی در آنجا پست می دادیم .