شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

توزيع گوشت اسب به جاي گوشت گاو

جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب: 272066
شرکت فرانسوی فراورده های گوشتی «اسپانگرو» با آگاهی گوشت اسب را به جای گوشت گاو در فرانسه توزیع کرده است.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر؛ بنوا آمون، وزیر مصرف فرانسه در کنفرانسی مطبوعاتی در این باره اعلام کرد زمانی که گوشت ها نزد شرکت فرانسوی اسپانگرو رسیده ، کد گمرگی به خوبی مشخص کرده بود که این کدها مربوط به گوشت اسب است. از سوی دیگر قیمت پائین گوشت باید ظن اسپانگرو را بر می انگیخت. امکان نداشته است این شرکت از قیمت واقعی بازار بی اطلاع بوده باشد.

وی افزود، گوشتی که شرکت فراورده های گوشتی « اسپانگرو» به کارخانه مواد غذایی «کومیژل» تحویل داده حاوی گوشت اسب بوده اما بر روی آن عنوان گوشت گاو حک شده بود.

وی افزود، عنوان کشور تولیدکننده گوشت باید طبق مقررات اروپایی دقیقا بر روی محموله قید می شد اما کارخانه کومیژل در لوکزامبورگ، به این مورد توجه نکرده است. نباید برروی گوشت گاو فقط به واژه اروپا اکتفا شود و باید کشور دقیق تولیدکننده آن، یعنی مکان تولد، پرورش و کشتارگاه آن قید گردد. شرکت کومیژل باید متوجه این مورد غیرطبیعی می شد.

بنوا آمون، وزیر مصرف در فرانسه همچنین تصریح کرد تحقیقات نشان می دهد که شرکت فرآورده های گوشتی اسپانگرو با آگاهی عنوان گوشت گاو را بر روی گوشت اسب حک کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *